Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sooli skrev 2014-12-10 12:48:58 följande:
    Jobbigt! Hoppas det hjälper med blodtrycksmedicin! Både jag och syrran blev förlösta med snitt för tidigt pga havandeskapsförgiftning. Mamma har haft högt blodtryck sedan hon var ung.
    Hur tidigt fick ni föda?

Jag har också haft högt sedan jag var ung, min mamma också. Men eftersom set gick så bra förra gången trodde jag ju att det skulle göra det igen
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2014-12-11 09:44:33 följande:

Igår var jag på en gravidSPAbehandling! Det var hur skönt som helst.

Fick det i present av min familj. Först simmade jag lite, sen var det dags för själva behandlingen. Hon började med att massera ryggen, svanken, nacken och axlarna, jätteskönt, jag fick sitta i en sån special stol o luta framåt fast utan att det var nåt för magen :)

Sen fick jag lägga mig på rygg och så smorde hon magen med olja och masserade lite, pluppen sparkade på hennes händer :)
    Sen täckte hon magen med en varm handduk!
    Och så fick jag en jätteskön ansiktsbehandling och så fotmassage på det! Behöver jag säga att jag mådde som en prinsessa när jag gick därifrån! Helt underbart var det.

Oj, det lät skönt!!
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2014-12-11 11:03:16 följande:

Ja det var verkligen skönt, för ryggen, ansiktet, fötter, men även för själen. Ett lugnt och stilla rum med levande ljus och låg mysmusik.. jag var totalt avslappnad. så härligt!

Detta var på centralbadet i Stockholm, behandlingen kallar de för Natural Mother, de använder bara naturliga ekologiska produkter. Jag fick det i present av min familj så jag vet inte vad det kostar, men det var grymt skönt så jag är beredd att betala en slant för att göra om det igen en gång innan pluppen kommer!!

Synd man bor lite väl långt från huvudstaden. Här finns ju såklart också spa, men inget för gravida tyvärr
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-12-11 11:23:59 följande:
    Det var lite så jag kände när jag började leta eftersom det bara var runt stockholm jag hittade att det uttryckligen stod gravidspabehandling. Därför är jag glad att jag kan kombinera det med besök men det beror på om jag kommer orka att åka upp dit igen efter jul (julen firas i skärgården så några timmar bort från stockholm). Men det kan ju finnas på andra spa också om man frågar.
    Ja, det kan ju finnas om man frågar. Men jag är lite rädd att dom kan säga att dom kan fixa nåt, men så vet dom inte vad dom pysslar med. Jag vill väl egentligen veta att det är nåt specifikt anpassat för gravida.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-12-11 13:50:54 följande:
    Har du googlat gravidspa och vilken ort du nu bor på/större orter i närheten du tänker kan vara lagom att åka till? Tänker att det kanske kan dyka upp något från t.ex en gravidtråd från FL eller någon liknande sajt där det har diskuterats (ibland kan man ha tur). Men eftersom jag inte ens vet om du bor nära någon större stad så kan rådet vara dåligt trots att jag menar väl. Jag förstår vad du menar med att inte fråga ett spa som inte skriver att de har speciellt för gravida och att de kanske lovar något som de inte klarar av. Det är därför jag blir glad om jag läser att någon har besökt något visst ställe.
    Ska googla och kolla, Umeå är närmaste större stad och där kan dom kanske ha
  • snö 81

Barnmorskebesök idag, v.25+4.

Blodtrycket var fortfarande högt, men tack och liv fortfarande ingen äggvita i urinen.

SF-måttet var 24 cm så det var precis under normalkurvan. Bebisen ville inte alls samarbeta vid hjärtljuden, men tillslut fick hon fram 138

• snö 81
    tovemaja skrev 2014-12-11 13:10:13 följande:

finns i lilla Tranås också märkte jag så titta noga vad som står på behandlingarna... jag var tvungen att läsa det finstilta :)

Oj, om det finns i lilla Tranås borde det ju finnas i Luleå :)

Var med en kompis på spa här i stan i slutet av sommaren och där märktes det i alla fall att dom inte hade koll på graviditet, men den gången tog jag inga behandlingar.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2014-12-11 23:53:44 följande:
    Jag har också 25+4 idag, bf på nya valdagen 22/3. Barn brukar väl inte vara så punktliga, men jag lär nog förtidsrösta ändå... Och hoppas att alla på BB är politiskt ointresserade om bf stämmer.
    Jag har BF 21/3. Förtidsrösta känns aktuellt även om jag inte tror att bebisen kommer att vara så punktlig :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-12-11 22:04:46 följande:

100 dagar kvar till bf! Nu sista dagarna har det hänt mycket i kroppen, det sparkar mest hela tiden och toabesöken har fördubblats tror jag. Magen är enorm! Idag var vinterjackan så tight att dragkedjan skrek på hjälp smile5.gif så nu står jag här med en typ kavaj liknande jacka som är tight över bysten och vid över magen och skitkall eller makens fula jobbarjacka. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska bli tvungen att köpa en ny jacka för 100 dagar?

Jag missade min 100-dag igår, men jag får väl fira idag att vi har mindre än 100 dagar kvar nu.

Appen säger 99 dagar, undrar just vad min kropp och bebisen säger i frågan?! :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-12-12 13:05:36 följande:
    Ja konstigt att man egentligen pratar om datum, det är bebisen som bestämmer eller i värsta fall sjukvården. Men ändå skönt att dagarna rullar på.
    Ja, det är skönt att det rullar på. Och jag minns från när jag väntade dottern att när man kom under 100 började det kännas som att det gick undan.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?