Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-12-15 21:00:57 följande:
    Åh vad bra, ska kolla upp det!

Frågan är om jag kan sova med en bebis i sängen, eller om jag blir för nervös. Annars tänkte jag att man kanske kunde ta bort en sida på spjälsängen och sätta ihop den med vår säng. Främst om jag ammar.
    Vi samsov när dottern var nyfödd, men jag vågade knappt sova. Jag var livrädd att hennes pappa skulle rulla över henne eller råka lägga täcket över ansiktet :-/

Denna gång blir det inte samsovning för oss...
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-16 18:44:08 följande:
    Det är lite så jag känner också, det är högst tveksamt om jag skulle fixa det nu när jag funderat. Och om man råkar dra en armbåge rätt i fontanellen, hur fan mår man då?? Nej det kanske är bäst med spjälsäng bredvid ändå, babynestet får man väl användning för ändå.
    Babynestet får du användning för i spjälsängen. För en liten bebis är spjälsängen stor som ett hav och då är babynestet perfekt, blir lagom stort och mysigt.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2014-12-16 22:11:13 följande:

Hur sover ni? Jag tror inte jag kan ligga på rygg mer, mår lite illa av det och det börjar kännas obehagligt tungt på magen, som om jag hade staplat telefonkataloger på den. Är det den där nerven eller venen som är i kläm? I övrigt är sömnkvaliteten rätt kass - vaknar många ggr och drömmer mardrömmar nästan varje natt. Hur har ni det?

Jag kan sova precis hur som helst än, om jag lyckas somna. Det är just där mitt problem ligger, jag har jättesvårt att somna. Både på kvällen och på natten om jag är upp och kissar. Känns som att jag är mer vaken än jag sover...
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-12-16 23:01:46 följande:
    Går det inte sova på sidan då? :) Prova ha kuddar mellan benen och kudde att luta dig mot på sidan, som att du kramar den. Finns ju såna där gravidkuddar som ska underlätta :)

Minns att de blev jobbigt att sova mot slutet av graviditeten sist. Men än är det inga problem.

Tycker det börjar bli jobbigt att andas då magen trycker uppåt och brösten är som två stora berg, men sömnen störs endast av sjuka drömmar hittills. men det är inget nytt heller, drömmer mycket konstigt, går och pratar och gör mycket i sömn vanligen så skillnaden är inte extrem :)

Förresten, nån fler med stora bomber till tuttar? Trodde inte mina skulle växa så mycket denna gång. men ack så fel jag hade. Måste på bh jakt då det är dags för amningen. Har 70F nu, men skulle behöva betydligt större kupa. Svårt att hitta på vanliga affärer. Är glad att ja hittade dessa som går upp till F. Man vill ju att bh:n eller amningsbehån ska va rätt fin också :) Helst inte kosta 800 kr heller ;D
    Japp, mina är gigantiska. Gjorde ju en bröstreduktion för nästan 3 år sedan så jag trodde inte det fanns tillräckligt med körtlar och liknande kvar för att de skulle kunna bli stora, men ack så fel jag hade.

Undrar hur dom kommer se ut när graviditeten är över, tomma hängande skinnpåsar :-/ Synd jag gjorde operation då, trodde ju inte jag skulle ha fler barn...
  • snö 81

Har blivit sjukskriven till 31/12 pga blodtrycket plus att jag även nu fått protein i urinen. Var och hämtade sjukintygen och förundras över vad läkaren skrivit - FK kommer aldrig gå med på detta intyg gissar jag :-/

Läkaren tyckte att jag behövde fortsätta vila och se att blodtrycket håller sig nere nu plus att jag ska till specmödra för vidare utredning om ev. havavdeskapsförgiftning. Allt detta står, men under orsak till nedsatt aktivitet står det att jag har huvudvärk och är trött och detta ger nedsatt uppmärksamhet och koncentrationsförmåga??!! Det är ju ändå inte det som är mitt problem...

• snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-12-17 08:29:57 följande:
    Ajdå, hoppas du får en bra handläggare på FK som kan läsa allt och förstå hur det hänger ihop istället för att påpeka att huvudvärk och trötthet inte är ett tillräckligt bra själv. Skulle inte vara så bra att åka på havandeskapsförgiftning bara för att läkaren inte skriver intyget tillräckligt bra och FK inte förstår allvaret. Vilken vecka är du i nu? Hoppas du slipper åka in till förlossningen på ytterligare många veckor.
    Nej, det känns ju inget vidare om man skulle bli tvungen att jobba och bli jättesjuk pga ett dåligt skrivet intyg.

Jag är i 26+3 idag så det är jäkligt tidigt än, sett till om den skulle födas nu.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-12-17 08:33:58 följande:
    Jag var inte alls övertygad av mitt läkarintyg heller men när jag pratade med fk så sa hon att min anledning till sjukskrivning var "så självklar" så att detta skulle inte bli några problem. Jag tror och hoppas att det är samma för dig!
    Hoppas det! Men man har ju hört dom som inte får det beviljat bara för att man är gravid - "graviditet är ingen sjukdom". Och trötthet är ju ingen anledning att vara sjukskriven om man är gravid?! Nåja, jag håller tummarna!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2014-12-17 10:24:22 följande:
    Jag var också väldigt orolig över mitt intyg, det stog knappt något och det lilla som stog kunde man nästan tolka som att jag "bara" var trött. Jag såg till att fylla i ansökan ordentligt och få med hur jag verkligen mår och jag fick det godkänt.. efter makalösa 10 (!) dagar! Hade räknat med att inte få nåt beslut innan jul:) så ta det bara lugnt och fyll i ansökan ordentligt så ska det nog inte vara några problem. Skulle bli väldigt förvånad om du inte fick det godkänt!
    Var fyller jag i ansökan????
  • snö 81
    snö 81 skrev 2014-12-17 11:03:28 följande:
    Var fyller jag i ansökan????
    Jag hittade på fk's sida. Har aldrig varit sjukskriven förut så jag hade ingen koll på hur man gör :)

Det är ju ännu några dagar kvar innan det går över från arbetsgivaren till FK så jag kan inte fylla i ännu. Men intyget har jag postat redan så jag vet att det kommer fram iaf.
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2014-12-17 10:31:53 följande:

Är det bara jag som börjar få problem med att raka benen ?

Kanske ett riktigt i-landsproblem men jag orkar inte stå o böja mig ner så mycket längre och når ju knappt ner längre då magen är i vägen!

Ja, benen börjar bli svårt. Och då ska vi inte ens prata om hur det går att raka "bikinilinjen" :)

Det är ju som en liten mage i vägen så man ser ju inte så bra hur det blir. Föreslog att min man skulle hjälpa mig, men han tyckte att det var ok om jag är orakad till jag föder. Men det tycker inte jag, man känner sig nog fet och ofräsch som det är.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?