Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2014-12-19 08:24:37 följande:
    De har jag också hämtat plus en låda från apoteksgruppen. Lloyds var absolut sämst. I apotekgruppens fanns inte lika mycket som i babyproffsens men en söt mössa från Åhlens och en annan tidning (hade inte lloyds och babyproffsen samma tidning?) och lite blandade produktprov och napp. Kan varit något mer men eftersom vi hämtade alla samtidigt så har jag inte riktigt koll på vad som kom med vad.
    snö 81 skrev 2014-12-18 19:39:44 följande:Åh jag vill också ha Babyproffsens box, men jag fick välja mellan den och Babyland och valde då den senare. Det var så dum sida på nätet där man fick Floyd's låda plus en till - antingen Babyland eller Babyproffsen. Vi har ju inte Floyd's här så den gåvan hade jag ju ingen nytta av.
    Vad hade Babyland i sin? Det var så svårt när man valde för man kunde ju inte veta vilken låda som var bäst men jag är nöjd med Babyproffsens. Lloyds behöver du inte känna att du missade. Har du apoteksgruppen i närheten? För de har också en gratisbox.
    Jo Apoteksgruppen har jag hämtat ut, det var där man fick en liten mössa från Åhléns.

Babyland innehöll två blöjor, en liten förpackning våtservetter, en napp, en tidning och rabattkuponger. Minns inte om det var nåt mer, men jag tror inte det.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-12-19 08:44:36 följande:
    Jag fick datumen till föräldrautbildning när jag var hos BM senast. Det kommer vara i februari för oss. Hon skrev upp oss så länge men att vi kunde avboka sen om vi inte kunde och sa att vi skulle få ett mejl senare med den officiella inbjudan men om den inte kom (om de skulle glömma) så var vi fortfarande välkomna. Vi hade tänkt att gå iaf. Vet inte om det kommer så mycket som jag inte redan hört men tänker det kan vara trevligt att lära känna andra i samma situation och roligt att diskutera tankar med fler.
    Ja, det är faktiskt mest för att träffa andra som jag skulle vilja gå föräldrautbildning.

Iofs jan ju förlossningsinfo kännas överflödig när man redan fött en och amningsinfo behöver jag inte då jag inte kan amma denna gång. Däremot skulle jag gärna gå på en info om flaskmatning - känner mig helt lost ;)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-12-19 08:49:55 följande:
    Jag känner igen det där men jag försöker skärpa mig. Efter jag hade dagar med mycket sammandragningar som gjorde ganska ont så försöker jag tänka att det är okej att jag kommer in lite senare till jobbet ibland (har jobbat upp ganska mycket flex sen tidigare) och går lite tidigare när jag är alltför trött. Men det är svårt. Men nu är det bara inte jag som kan råka illa ut så då får plikttrogenheten glömmas bort ett tag.
    Ja, det är viktigt att tänka på sig själv - eller framförallt den lilla där inne. Men man känner sig ändå dålig när man inte går till jobbet eller går hem tidigare för att man är trött.

Jag ska göra mig iordning och åka in på lite julmys på mitt jobb nu på morgonen. Kul att få önska kollegorna god jul.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-12-19 08:58:52 följande:
    Har de info om flaskmatning? Det hade varit bra eftersom det är så många som inte ammar men min känsla är att vården mest fokuserar på att alla ska amma. Men jag kan ha fel, det är bara min uppfattning och eftersom jag själv är inställd på att amma (om det fungerar) så vet jag inte hur de som ska/vill flaskmata får information.
    Nej dom har dessvärre inte det, men det är just sån info jag skulle behöva. Men det känns lite som att alla SKA amma och om du inte gör det så får du väl klara ut alla frågetecken på egen hand.
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-12-19 09:05:40 följande:

Var på förlossningskurs igår och det var så mycket fokus på förlossningsrädsla osv. 
    Är det någon fler än jag som känner mig såå orädd och lugn inför förlossningen - och snarare ser fram emot det? Längtar tills det drar igång på rikitgt (dock får han mer än gärna ligga kvar där tills det är dags) :)

Jag är endast rädd att något ska gå fel/inte bli som jag tänkt mig.. 

Det verkar lite som att alla är förlossningsrädda nu för tiden, är väl kanske därför snittstatistiken ökar så mycket.

Jag var fruktansvärt rädd att bebisen skulle dö i magen när jag väntade dottern, jag var rädd för själva graviditeten, men förlossningen var jag inte alls rädd för. Hur kunde jag vara rädd för något jag aldrig varit med om tidigare.

Nu känner jag mig i så fall mer rädd eftersom jag vet vad jag har framför mig, hur ont det gör och sådär. Men samtidigt skulle jag bli hemskt besviken om jag var tvungen att smittas av någon anledning.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2014-12-19 12:04:55 följande:
    Känner igen det där. smile1.gif Ska både ha kejsarsnitt och i bästa fall delamma annars endast flaskmata och informationen är ju inte ens dålig - den finns ju inte ens! Men jag har beställt hem böcker (amerikanska, så viss info får man översätta till den svenska sjukvården - men väldigt bra tips om vad man själv kan göra) om både kejsarsnitt och delamning så nu känner jag äntligen att jag är mycket bättre förberedd och så gott som alla frågetecken är utsuddade. Så googla på lite böcker och beställ hem för lite julläsning!
    Det kanske jag måste göra! Informationen är verkligen skral i övrigt.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-19 21:25:38 följande:
    Åh vad jobbigt det lät. När skickade du in?

Jag skickade in för tre veckor sedan (tror jag), och redan förra veckan fick jag bekräftelse på att de registrerat min inkomst, men resten hade de visst inte tid med... Fan vad dumt att jag inte började böka med det här ännu tidigare!
    Oj, har du redan fått besked att dom registrerat inkomst?!

Jag lämnade mitt papper till lönehandläggaren för flera veckor sedan - undrar just om hon tappat bort det istället för att skicka till FK?!
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-19 20:33:03 följande:

V 30 idag, och plus ytterligare ett kilo.

Det känns som magen växt två storlekar på ett par dagar bara, pust och frust.

Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan, så jag antar att jag får vänta tills efter helgerna. Då är vi inne i vecka 2, och det är från och med den veckan jag sökt graviditetspenning... Fan också, jag fattar inte hur jag ska orka. Jag har ju inte julledigt heller, utan jobbar istället mer nu.

Men bebisen verkar må bra i alla fall, och det är huvudsaken :)

Jobbigt, hoppas det kommer besked direkt efter helgerna då!!

Känns som att magen sväller hela tiden, känns som att man bakar en blivande 5-kilosklump ;)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-12-20 13:44:58 följande:
    Alla som säljs i Sverige är bra och trygga. Ta istället ett som inte är så förbenat tungt! Vi hade Akta Graco med dottern och det är bra men väger fläsk!! Maxi cosi cabriofix har samma säkerhetsklass men väger ett kilo mindre!
    Håller helt med där!

Köpte Akta Graco till dottern, men den orkade man ju bara bära tom. När hon var 3 månader sålde vi den och köpte Maxi Cosi Cabrio Fix
  • snö 81
    Smulan 89 skrev 2014-12-20 20:56:38 följande:
    Jag svarar vilken vecka jag är i istället. Har ingen koll på vilken månad jag är i.
    Jag har inte heller nån koll på månad. Brukar se ut som ett levande frågetecken och sen svara vilken vecka jag är i :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?