Trollunge85 skrev 2014-11-27 12:10:17 följande:
Jag ser inte heller riktigt kopplingen men det är nog för att jag helst vill ha så mycket tid som möjligt i början där det bara är vi tre (jag, maken och barnet). Lite för att det är nytt för oss båda och då vill jag att vi ska ha en möjlighet att själva få in känslan för det här nya som jag verkligen inte kan föreställa mig och att komma på hur det ska funka för oss. Men så har vi mina svärföräldrar som bor en bra bit ifrån så när de kommer på besök så stannar de minst över helgen och eftersom de, sen vi flyttade till hus, har bott hos oss så känner jag att det känns lite mycket så tätt inpå. Särskilt som jag inte alls vet hur jag/vi kommer må (mest jag med ev förlossningsskador, problem med amning och allt som kan dyka upp)
Med mina föräldrar så kommer de inte förrän vi säger till alternativt vi åker till dem. Med mina svärföräldrar så vet jag att de kommer så snart de kan (erfarenhet från min mans syskon när de fick barn). Men det kan vara att barnen inte sagt till och min make är helt på det klara med att han måste säga ifrån om de får för sig att komma ner samma vecka som BF. Jag vill som sagt gärna komma hem från bb och få bo in mig innan vi blir 'invaderade' ;)
Men alla är olika och alla är definitivt inte som jag :)
Ja, jag vill också gärna få komma hem i lugn och ro innan det kommer folk.
Förra gången kom vi hem från BB på julafton och egentligen hade jag helst bara varit hemma då, men det blev ändå att vi åkte till min dotters farmor på julaftons eftermiddag så det blev väldigt rörig hemkomst kände jag då. Sen på juldagen sade vi ifrån om besök, vi behövde få vara själva och vila.
Denna gången vet jag att våra föräldrar kommer vilja komma direkt, men dom är lätta att ha och göra med så dom kommer inte komma förrän vi säger ok. Däremot har jag kluvna känslor till syskonen, både på BB och när vi kommit hem. Och med syskonen menar jag ju min mans två barn... Känner mig hemsk som ens tänker så.