Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-11-14 08:12:48 följande:
    Lindex har en sovpåse på sin hemsida. Vet dock inte hur vadderad den är. Sen finns det "vanliga" sovpåsar (dvs tunna i bomull med ärmar men inga ben utan bara en påse) på babyhuset.se såg jag.
    Jag är ute efter en i vanlig bomull, alltså istället för pyjamas. Det går så rackarns mycket snabbare att byta blöja på natten med sovpåse.

Den jag hade till dottern hade knytning nertill så det var bara knyta upp, byta och sen knyta igen.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-14 12:06:54 följande:
    Polarn och pyret, geggamoja, bäbis, ica maxi och meandi säljer
    Tack! :)

Ska kolla om jag hittar i nån affär här, annars får jag leta på nätet.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2014-11-14 13:12:23 följande:
    Jag har försökt googla på det där med skallteori men jag vet inte.. magkänslan säger pojke men det kände jag iofs vid senaste graviditeten också och då kom det ut en tjej;) i slutändan spelar det absolut ingen roll för mig, det blir fantastiskt vad det än blir:)

Har ni andra i tråden tagit reda på kön vid tidigare graviditet och denna? Vi tog reda på det andra graviditeten men inte första, enbart för att syskonvagnen jag fått var halft rosa halft blå så jag behövde veta om den skulle kläs om;)
    När jag väntade första barnet tog vi reda på kön, egentligen mest för att min dotters pappa ville det. Denna gång vet vi inte vad det blir och det var ingen av oss som ville ta reda på det heller. Känns jättespännande att inte veta vad som gömmer sig därinne innan förlossningen.

Jag är dock helt inställd på att det är en pojke eftersom min man har två pojkar sedan innan, han verkar bara göra såna :)

Vi väntar alltså vårt första gemensamma barn.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2014-11-14 15:23:08 följande:

Alltså dessa krämpor... Är det inte det ena så är det det andra smile2.gif plötsligt kan jag inte gå en vanlig tiominuterssträcka utan att magen krampar (känns det som iaf) och det känns nästan som att barnet/livmodern känns tydligare. Som en hård boll. Går över när jag stannar men det tar ju sån tid att gå och ibland har jag inget annat val än att pausa helt flera gånger. Någon som känner igen detta?

Det är sammandragningar.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2014-11-14 15:02:48 följande:
    Jag är också lite så att jag inte vill veta innan förlossningen. Med första barnet var det ju jättespännande att gå och gissa. Med andra barnet blev det lite som att öppna julklappen innan julafton och stor del av spänningen försvann. Sambon ville gärna ta reda på det den här gången också men jag sa blankt nej:P
    Ja precis, som att öppna julklappen innan julafton. Jag tyckte det blev en jättemärklig känsla vid förlossningen, överraskningsmomentet uteblev.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-14 18:13:15 följande:
    Ellos har haft i två pack. Polarn och pyret är jättebra uppvikbara muddar så man kan ha den länge.
    Då ska jag kolla Ellos. Förra gången köpte jag från en liten barnklädesbutik som inte längre finns kvar.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2014-11-14 20:36:29 följande:
    Jaha!? Fastän det går över när jag slutar gå? (Första graviditeten så har ingen aning om hur något ska kännas) Bör jag undvika att gå då?
    Förra graviditeten fick jag sammandragningar så fort jag gick längre än 100 meter. Och såklart inte bara då utan lite när som.

Har dagligen sammandragningar även denna gång. Det är inte farligt, livmodern tränar sig bara.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2014-11-14 20:48:59 följande:
    Ok. Tack för svar!
    Men jag vet, det är rätt obehagligt. Och man stannar gärna och pausar så att det ska gå över.
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-11-14 21:31:34 följande:
    Men så märkligt! Jag tänkte att det påminde om sammandragningar (utöver foglossningen och ligamenten), men minns inte detta från min första graviditet! Och tyckte att det va konstigt att promenad skulle framkalla sammandragningar så jag avfärdade de tankarna! Men det är det ju säkert!, fick det nu då ja gick till affären ikväll också.

Då man ligger i soffan och känner en sammandragning är det ju lättare att avgöra att det är det :)
    Jo, det är lättare att identifiera när man ligger still.

Jag får ofta sammandragning när jag tex ställer mig upp om jag är kissnödig, vid sex eller om jag går.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-11-15 16:49:16 följande:
    Ja jag är ju nyduschad om det ska komma på tal, men det gör ont... Både av friktionen och av foglossningen (kan inte ligga på rygg eller mage), och så känner jag mig lika sexig som en säl.

Jag blir så fascinerad av den där "gravidkåtheten", men den verkar jag inte få uppleva!
    Jag var väldigt gravidkåt förra gången, men denna gång är jag lika kåt som ett kylskåp :(

Sen så är magen i vägen hur man än gör, plus att jag får sammandragningar när det stöts mot livmodern...

Inte bästa förutsättningarna med andra ord :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?