Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Villhaenbebbe skrev 2014-10-22 10:08:04 följande:
    Åh jag känner igen mig... Jag har haft ont sedan v.11 ca men det blir bara värre. 
    Svanken gör ondast och det är jobbigast på kvällarna i soffan/sängen. Kan absolut inte ligga på rygg för det gör jätteont :(
    Nu har jag även börja känna som växtvärk (vet inte hur jag ska beskriva det på annant sätt, men obehaglig känsla) i höfter/ljumskar, och även i benen. 
    Någon som känner igen det? 
    Ska till BM 6/11 så tänkte kolla med henne då vad hon tror, jag vill verkligen inte bli sjukskriven för jag vill tjäna så mycket jag kan innan mammaledigheten.
    Jag har ont i ljumskarna ner i benen, ryggen, skinkorna, undersidan av själva bäckenet och ligamenten på framsidan under magen. Dessutom har jag galet ont i svanskotan när jag sitter ner, ställer mig upp och sätter mig ner. Har dessvärre kontorsjobb som gör att jag sitter massor om dagarna.

Så ja, jag känner rätt bra igen mig :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-10-22 15:17:24 följande:
    Jag tror att jag också kände nyss (första gången)! Men det är inte helt säkert, jag tycker det är svårt att avgöra vad man känner inifrån och vad man känner utifrån.
    Om jag ligger ner och den sparkar på vänster sida känner jag det på utsidan. På höger sida har jag moderkakan så där känns det bara svagt inifrån. När jag sitter kan jag bara känna det inifrån.

Min dotter fick känna första sparken utanpå magen i lördags morse, hon tyckte det var jättehäftigt :)
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-10-22 21:51:22 följande:

Kunde inte motstå! Trots att ja ännu inte gjort RUL och att jag bara är i v18.
    Hittade denna på blocket. Liggdel,sittdel,babyskydd som går att sätta fast på vagnen tillhörande skötväska och regnskydd för 3000:- Riktigt bra kap kände jag å kunde inte missa det! Allt är super fräscht och ser inte ens använt ut typ! :D Orange är en rätt galen färg men tycker det kan passa både om det blir flicka eller pojke. Snyggt ihop med det bruna och skinnet också! På internet kostade denna 5500-6000.

Är super nöjd! Slog till med två gravidjeans på hm också! Nu börjar nämligen jeansen va för små i midjan och gummiband metoden håller inte alltid ;) linnet halkade upp lite under shoppingen igår vilket inte är allt för snyggt för ofrivilliga åskådare kan jag tänka mig ;D

Åh, vad roligt med barnvagn.

Vi ska snart börja kolla på vad vi vill ha. Sen får vi se om vi hittar någon sådan på blocket eller om det blir en ny svindyr vagn :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 09:49:30 följande:

Kul med vagnar!

Idag var jag hos bm och fick lyssnat på hjärtljuden, åh så mysigt!!! Tvilling 1 hade 143 och tvilling 2 149 så väldigt lika men den ena var lite "coolare" smile2.gif

Jag är riktigt trött idag så att få lyssna gjorde mig väldigt gott och gav lite välbehövlig energi smile1.gif

Visst hade ni kollat kön på tvillingarna?

Jag tänkte på hjärtljuden om det stämmer med vad läkaren säger att det är för kön?!

Vi vill ju inte veta kön, men jag tycker det är spännande att spekulera så jag tänkte försöka gissa utifrån hjärtljud. Men min dotter stämde det nämligen jättebra. Ska till BM på måndag och få lyssna för första gången. Ska bli så spännande
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 17:07:33 följande:
    Läkaren kunde inte se så bra men hon gissade på tjejer. När jag väntade dottern så låg hon nästan alltid på 150 eller mer. Bara en gång var hon nere på 142 typ.

Var går "gränserna" för tjej och kille? (Enligt teorin såklart, vet att det inte är någon sanning smile1.gif )
    Det sägs att under 140 är pojke och över 140 är flicka. Min dotter låg på runt 146-153 hela tiden
  • snö 81
    mizzidus skrev 2014-10-23 22:40:09 följande:

Var på ultraljud idag! Vecka 19+0 och bebisen mår toppenbra där inne i magen. Dock ville han/hon inte samarbeta tillräckligt så barnmorskan kunde inte se könet men det gör mig inget. Är bara så glad att allt är som det ska <3 :)

Den såg ut att ha en ljus och trevlig tillvaro :)

Jättefin bild!
  • snö 81

Vilka fina magar!

Jag kollade på en bild som jag fotade för två veckor sedan och magen ser så liten och nätt ut. Kan säga att så inte är fallet nu :)

Ska testa ta en bild lite senare och jämföra

• snö 81

Jag började känna fladder och kittlingar tidigt, typ v.12.

Nu känner jag sparkar även utanpå dagligen. Känner dock mest när det sparkas på vänster sida eller neråt mot urinblåsan, eftersom jag har livmoder i framvägg som ligger mot höger sida.

Om man ska gå på aktiviteten i magen så kommer vi få en livlig unge på utsidan :)

Det är mitt andra barn ska tilläggas. Kände inte alls såhär mycket och tidigt med första.

• snö 81
    Kpax skrev 2014-10-27 09:37:58 följande:

Jag känner rörelser i stort sett dagligen, men bara om jag är väldigt stilla. Jag tolkar ungen som lugn och sansad, kanske lite önsketänkande, men det är verkligen inte full fart där inne, det var det heller inte på RUL.

Vi har fortfarande inte köpt något till henne, får gå och kika lite snart tror jag :)

Jag måste också vara stilla för att känna. Sitter jag ner kan jag känna små buffar ibland, men när jag lägger mig på rygg blir det full fart :)
  • snö 81

Jag har precis varit till barnmorskan. Fick lyssna på hjärtat, kolla järnvärde, socker och vikt. Hon fick leta innan hon hittade hjärtat, precis som på RUL ville den lill* där inne inte samarbeta. Men tillslut som hittade hon ett bultande hjärta på 145 slag i minuten.

Fick även årets säsongvaccin för influensan. Hade inte tänkt att ta det, men hon var bestämd med att jag skulle det så ok :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?