Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-10 21:28:32 följande:

Jag är en marsfödd vädur - oroa er inte - vi är vansinnigt trevliga!

Vädurar över lag är väldigt trevliga . Själv är jag en aprilfödd vädur. ^^
  • sommarstad
    KarinIngrid skrev 2015-02-11 08:22:55 följande:

Vecka 35 nu alltså!

Det börjar närma sig rejält.

Har ni packat den berömda väskan ?

vad ska man ha i ?

Jag har lagt ner ett par mjukisbyxor till mig och 3 ombyten till pluppen sen tog det stopp :)

Jag är i v 38 och har fortfarande inte packat väskan. Kanske börjar bli dags för det :D köpte iaf tofflor på ikea(9kr/ paret ) eftersom de jag har hemma kändes som de blir för varma. Till bebisen behöver vi bara ha hemfärds kläder då ombyten finns att låna på bb.
  • sommarstad

Har ni några alla hjärtans dags planer på lördag?

Min make ska åka skidor på lördag (han har tänkt att åka till säfsen som ligger ca 1, 40 min bort) men har lovat mig att om vi kan gå ut och äta på kvällen om jag vill. Jag är helt hundra om att det inte blir av (Jajamen, idag är jag negativ) här är anledningarna varför det inte blir av:

1 för den dagen måste man alltid boka bord vilket jag vet inte kommer bli gjort.

2 på kvällarna brukar jag ha mest förvärkar och samandragningar så jag misstänker att när väl lördag kommer så lockar det inte med att sitta på restaurang med fullt med främlingar.

3 tror att maken kommer vara trött efter en heldag ute i backarna så han konmer somna i soffan och glömma bort vad han lovat.

Alla hjärtans dag är inte superviktig dag för mig men vi firar den alltid. Jag brukar normalt sett laga trerätters och köpa present men iår orkar jag inte laga mat. Dessutom äter vi alltid samma mat och den får jag inte äta iår eftersom jag är gravid. Men en present ska jag köpa iaf. Så medan maken ska ha roligt hela dagen så ska jag sitta ensam och hoppas att ungen inte får för sig att komma medan pappa är iväg. Ingen present kommer jag få heller (har aldrig fått det tidigare år så sannolikhet är minimal att han får för sig att köpa nåt i år)

Nej, jag är inte bitter, jag är väldigt bitter (skyller på förvärkarna :p )

• sommarstad
    Mimipig skrev 2015-02-12 05:40:22 följande:

Tips på vad man ska tänka på när man köper amnings-bh?

Jag köpte amningsbhar igår. Gick först in i en underklädesbutik och köpte en. Då fick jag hjälp med storlek och hur de ska sitta. Sen jag in på kappahl och köpte fler. Fick då 4st till ett pris som var billigare än den första. Hade köpt en på hm här hemma innan då mina vanliga inte passar längre men den fick jag inte till rätt storlek på den därför kände jag att jag behövde proffs hjälp.
  • sommarstad

Det var längesen jag la upp en magbild så tänkte det var dags igen. V 38 (37+2)

• sommarstad

Gjorde sista dagen på jobbet idag. Har så underbara kollegor så jag kommer sakna dem så mycket. De var framme flera stycken och sa att de kommer sakna mig och inte vet hur de ska klara sig utan mig. Såklart de klarar sig men skönt att veta att de tycker jag gjort ett bra jobb och är omtyckt som kollega, jag har inte hunnit jobba ens ett år så deras ord värmde. Kommer nog ha svårt att inte komma förbi på en kaffe inom snar framtid iaf barnet dröjer sig kvar i magen.

Annars känns det riktigt bra att gå hem så jag får vila. Barnmorskan i onsdags gillade inte att jag fortfarande jobbade när jag var där för jag såg helt förstörd ut (hade en mycket dålig dag). Jag är nu rekommenderad att sova en stund mitt på dagen och det är en rutin jag gärna inför Skrattande

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-02-13 23:12:18 följande:

V 37+0 idag. Jag hade önskegissat att bebisen skulle komma 14-15 februari, men det känns inte som det är på gång direkt, hehe.

Jag mår lite illa nu, men det är troligt att det beror på de vansinniga mängder mat och fika jag fått i mig idag. Spännande och galet nervöst det här med förlossning, jag är inte helt säker på om jag vill, men det är så dags att tveka nu.

Jag är i 37 +4 och hade också önskat att barnet kan komma nu. Jag är dock inställd på att gå övertiden med 2 v.

Själva förlossningen känns det lungt med men första tiden hemma är jag lite nervös för. Känns så overkligt och ofattbart att vi snart har ett litet barn att ta hand om. Det är ju ett sånt stort ansvar. Har inte så stor erfarenhet av nyfödda hellre men antar att allt faller på plats när vi väl är där.
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-02-14 09:24:20 följande:
    Ja, det känns som att jag kommer att skratta hysteriskt på väg hem från bb, bara för att det är så sjukt att vi får ta med oss ett barn hem. Vi kan ju ingenting om barn!

Jag ska bli bättre på att blogga om mina känslor och förväntningar nu och sen, det är säkert jättekul att gå tillbaka och läsa om något år :)
    Ja, jag tror att jag kommer kolla flera gånger över axeln flera gånger påväg till bilen i väntan på att nån ska komma springandes och säger att det hela är ett misstag :P 
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-02-14 09:27:51 följande:

Alla hjärtans dag. Kommer ni att fira och bli firade tro? Jag har köpt en kokbok och slips (oh, ja, fantasilöst) men jag räknar med att maken glömt bort mig.

Jag glömde köpa present när jag var i Örebro i onsdags. Hade bara tänkt att köpa till makens ena hobby. Orkar inte ta mig till affären nu eftersom han har tagit bilen till sin kompis för att sedan åka med kompisen till Säfsen för skidåkning hela dagen. Att gå ner till affären orkar jag inte. Jag har dock aldrig själv fått en present varken på alla hjärtans dag eller nån av våra årsdagar trots att jag år efter år köper till honom. Så om han inte får något tror jag inte ens att han kommer märka nåt. Kommer dock köpa i efterhand, eftersom jag tycker det är viktigt. 
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 11:14:47 följande:

På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.

Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!

Vi har köpt en emmaljunga. En edge blev det. Köpte den begagnat så vet inte årsmodell.

Jag fastnade direkt för emmaljunga när vi började titta så vi tittade inte heller på nåt annat märke.

Jag ligger i soffan och samlar kraft för att städa sovrummet. Har påbörjat det hela med att dra av alla sängkläder i och stoppat det i tvättmaskinen så har iaf gjort något :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?