BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag är en marsfödd vädur - oroa er inte - vi är vansinnigt trevliga!
Jag är en marsfödd vädur - oroa er inte - vi är vansinnigt trevliga!
Vecka 35 nu alltså!
Det börjar närma sig rejält.
Har ni packat den berömda väskan ?
vad ska man ha i ?
Jag har lagt ner ett par mjukisbyxor till mig och 3 ombyten till pluppen sen tog det stopp :)
Har ni några alla hjärtans dags planer på lördag?
Min make ska åka skidor på lördag (han har tänkt att åka till säfsen som ligger ca 1, 40 min bort) men har lovat mig att om vi kan gå ut och äta på kvällen om jag vill. Jag är helt hundra om att det inte blir av (Jajamen, idag är jag negativ) här är anledningarna varför det inte blir av:
1 för den dagen måste man alltid boka bord vilket jag vet inte kommer bli gjort.
2 på kvällarna brukar jag ha mest förvärkar och samandragningar så jag misstänker att när väl lördag kommer så lockar det inte med att sitta på restaurang med fullt med främlingar.
3 tror att maken kommer vara trött efter en heldag ute i backarna så han konmer somna i soffan och glömma bort vad han lovat.
Alla hjärtans dag är inte superviktig dag för mig men vi firar den alltid. Jag brukar normalt sett laga trerätters och köpa present men iår orkar jag inte laga mat. Dessutom äter vi alltid samma mat och den får jag inte äta iår eftersom jag är gravid. Men en present ska jag köpa iaf. Så medan maken ska ha roligt hela dagen så ska jag sitta ensam och hoppas att ungen inte får för sig att komma medan pappa är iväg. Ingen present kommer jag få heller (har aldrig fått det tidigare år så sannolikhet är minimal att han får för sig att köpa nåt i år)
Nej, jag är inte bitter, jag är väldigt bitter (skyller på förvärkarna :p )
Tips på vad man ska tänka på när man köper amnings-bh?
Det var längesen jag la upp en magbild så tänkte det var dags igen. V 38 (37+2)
Gjorde sista dagen på jobbet idag. Har så underbara kollegor så jag kommer sakna dem så mycket. De var framme flera stycken och sa att de kommer sakna mig och inte vet hur de ska klara sig utan mig. Såklart de klarar sig men skönt att veta att de tycker jag gjort ett bra jobb och är omtyckt som kollega, jag har inte hunnit jobba ens ett år så deras ord värmde. Kommer nog ha svårt att inte komma förbi på en kaffe inom snar framtid iaf barnet dröjer sig kvar i magen.
Annars känns det riktigt bra att gå hem så jag får vila. Barnmorskan i onsdags gillade inte att jag fortfarande jobbade när jag var där för jag såg helt förstörd ut (hade en mycket dålig dag). Jag är nu rekommenderad att sova en stund mitt på dagen och det är en rutin jag gärna inför
V 37+0 idag. Jag hade önskegissat att bebisen skulle komma 14-15 februari, men det känns inte som det är på gång direkt, hehe.
Jag mår lite illa nu, men det är troligt att det beror på de vansinniga mängder mat och fika jag fått i mig idag. Spännande och galet nervöst det här med förlossning, jag är inte helt säker på om jag vill, men det är så dags att tveka nu.
Alla hjärtans dag. Kommer ni att fira och bli firade tro? Jag har köpt en kokbok och slips (oh, ja, fantasilöst) men jag räknar med att maken glömt bort mig.
På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.
Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!