Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-05 19:00:21 följande:

Ang syskon, föräldrar, anhöriga och besök på BB - mitt BB tillåter inga besök alls just nu pga risk för rs-virus och kräksjuka. Jag har inga tidigare barn och har inte tänkt bjuda in besök dit heller - de får vänta tills vi är installerade i hemmet - så mig gör det inget, men jag märkte att många var besvikna på infomötet på BB idag. Så kolla upp vad som gäller för er på era BB.

På vårt BB får bara partner och syskon komma och besöka. Förlossningen ligger tillsammans med BB så jag tror det är därför. Jag tycker det är jätteskönt att veta att man slipper besök på BB. Vill nog inte ha besök för fort hemma heller. Det misstänker jag kan bli ett problem med en del av makens släkt :/ 
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-05 21:31:54 följande:

Många BB-avdelningar har ju stoppat även syskonbesök nu när RS-viruset är så aggressivt. Syskon är ju oftast dagisbarn och en vanlig liten dagisbacill kan vara RS som är livsfarligt för en pyttig en.

Här var det inte stoppat med syskonbesök när vi var på rundvandring för några veckor sedan. Men de kanske infört det nu men har inte sett nån information om det. I vårat fall finns inga syskon så vi behöver inte ha koll på det.
  • sommarstad

Usch vilken start på dagen. Halsont, feber, huvudvärk, förvärkar och en liten som ligger och sparkar på revbenen. Väntar nu på att kl ska bli 8 så jag kan sjukanmäla mig sen ska jag försöka sova bort hela dagen.

• sommarstad
    KarinIngrid skrev 2015-02-06 09:15:15 följande:

Hej alla!!

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterade igår. Jag var helt slut på kvällen när jag kom hem och bara slappade!

Goda nyheter!!

Allt gick jättebra och pluppen ligger nu med huvudet neråt!! Ska in på en extra koll nästa vecka så att han inte vänt sig igen men nu känns det så mycket bättre!

De sa att han är så lång så förmodligen kommer han inte klara av att vända sig igen på egen hand utan borde nu stanna i rätt läge!

Trycket från sidorna är borta och jag sov hela fem timmar i sträck inatt!! Vilket är mer än jag gjort senaste två veckorna!

Så nu sa BM att vi kan gå vidare som vanligt och se fram emot en "vanlig" förlossning.

Jag känner mig enormt lättad då jag verkligen inte vill snittas om det går att undvika!

Tack för era tankar!!

Va härligt att läsa!

Hoppas nu att han stannar neråt :)
  • sommarstad
    Nixe skrev 2015-02-06 07:57:22 följande:

Usch, att behöva spurta som en galning för att hinna med bussen är inte helt bekvämt längre :-/ en vecka kvar av jobb, countdown!!

Oj att spurta till bussen hade inte jag klarat av. Har också bara en vecka kvar på jobbet. Skönt att kunna ha nedräkning :)
  • sommarstad

Förkylningen är mycket bättre så vi passade på att ta en tur till Karlstad för att träffa min släkt. Vi åkte så att vi skulle hinna med en IKEA-tur först och hinna gå på köpcentrumet. Vad jobbigt det är att gå runt i affärer numera! Vi fick iaf tag i lampan till barnrummet som vi letade efter. Hämtade även upp madrassen till vaggan som mina föräldrar har köpt. Så nu har vi verkligen allt till barnrumme, vilket jag tycker känns skönt :) (vaggan ska förvisso stå i vårat sovrum men ändå :P)

Sedan var det skönt att hinna träffa både farmor och mormor. Har inte träffat dem sedan i julas. Nu blir nästa gång efter att barnet kommit för jag orkar nog inte med nån mer Karlstad-tur innan dess.

Så jag har en bra dag men den tog all min energi så nu är jag helt slut. 

• sommarstad
    JhjärtaK skrev 2015-02-08 18:16:28 följande:

Hämtat ut tvillingnestet nu och två babyfiltar. Är jättenöjd

Förstår att du är nöjd! Ser jättefint ut. Där kommer dina tvillingar trivas :)
  • sommarstad
    ebe91 skrev 2015-02-09 18:01:14 följande:

Hej alla preggos! Jag hör egentligen till februari-tråden, har bf 27/2 o just nu verkar alla föda ungar i "min" tråd så känner att jag inte riktigt hör dit... Så tjuvkikade lite i eran tråd för att hitta lite samhörighet någonstans :D då både min mamma o syster haft sånna graviditeter att de gått över uppåt 15 dagar så räknar jag med att få en mars-bebis :)

Såg att ni skrivit om halsbränna o olika tips, mitt tips är verkligen gaviscon! (Den flytande varianten). Smakar verkligen skit, men har räddat många av mina nätter. Tar det direkt innan sänggående, o vaknar jag sen mitt i natten o har halsbränna brukar jag knapra lite rennie.

Hoppas ni inte tycker att jag plankar eran tråd då jag egentligen inte hör hit!

Tycker också att gaviscon funkade bra. Den föreslog min barnmorska. 

Jag har BF 2 mars så med oss skiljer det inte så mycket :)
  • sommarstad

Imorgon tog jag ledigt från jobbet. Hade så mycket flex så jag kunde använda det till att vara ledig en hel dag OCH gå tidigare idag och på torsdag och fredag :D och på fredag gör jag sista dagen :)
    Imorgon passade så bra att vara ledig då jag har barnmorskan på förmiddagen och ska sedan till Örebro för gravidmassage. Sist jag var på massagen fick hon ordning på smärtan jag haft i höften och nu har den smärtan kommit tillbaka så hoppas det blir lika bra denna gång. .  

Gick in i v 38 idag. Inte långt kvar nu :)

• sommarstad
    Astilbe skrev 2015-02-10 20:01:45 följande:
    He he! Det kan säkert vara så att mammas slutsats om marsbarn är baserat på endast en person

Att sprida ut födelsedagar är vi inte så duktiga på i min släkt (med undantag för marsbarnet då). Juli månad är smockfylld med födelsedagar och ruinerar en lika mycket varje år...
    Har inte så koll på vad som är typiskt marsbarn men jag vet att stjärntecknet vädur är kända för sitt temperament  och en del marsbarn (de födda i slutet av mars) är vädurar.

Gällande födelsedagar så har augusti och september som de stora födelsedagsmånaderna. Men vi är några andra som fyller utspritt i resten av året. Vi har dock inget marsbarn ännu så får se om vi får det nu eller om det hinner bli ett februaribarn.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?