KarinIngrid skrev 2015-02-04 09:08:47 följande:
Min plupp ligger fast på tvären!
huvudet inkilat på ena sidan av magen under revbenen och fötterna på andra sidan, det är helt tomt nedåt i magen.
Jag känner hur han sträcker på sig så det spjärnar i magen och det känns som att han är på väg ut genom sidan!
Ska på vändningsförsök och är sjukt nervös och livrädd!!
Någon som har några lugnande historier att berätta om ?
Eller erfarenheter kring vändningsförsök över huvudet taget?
BM sa att fötterna/rumpan ner kan ju gå att föda normalt ändå men på tvären är ju omöjligt så lyckas de inte vända honom så blir det snitt.
Jag är livrädd för det.
Så har jag läst lite om vändningsförsök och blev inte så uppmuntrad av det heller, det är tydligen lite lättare att vända dem om de ligger upp och ner på fel håll men inte så vanligt att de lyckas när de har kilat fast sig på tvären.
Läste också att de kan råka starta förlossningen under vändningsförsöket och att man alltså ska ha bbväska och partner med sig och redo att bebisen kan komma!!!
Ska in imorgon är så nervös nu!
Men vilken buse! Min systers pojk kilade in sig i rent tvärläge i höstas. I Varberg sa de till henne att de inte ens försökte vända barn som låg så för att de i princip aldrig gick. Så det blev kejsarsnitt för henne. Det kanske inte var det du ville höra precis dock. Det kanske är olika hur mycket på tvären man kan ligga. Hoppas det går bra för dig.