BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Idag har vi haft 1-årskalas och imorgon har vi en födelsedagskille här hemma. Jösses så fort detta året gick!!
Idag har vi haft 1-årskalas och imorgon har vi en födelsedagskille här hemma. Jösses så fort detta året gick!!
Idag har vi haft ettårskoll (hon blir ju 1 nästa fredag). Ok-stämpel och vaccination. Vikten pekade lite neråt och nu väger hon 8600g och är 73cm lång. Vet inte vad viktnedgången beror på men hon är ju pigg och mår bra så jag oroar mig inte så mycket :)
Håller på att gå igenom ytterkläder för att se vad som behöver inhandlas framöver. Alla tre barnen behöver nya sommarskor och nya sommarjackor. Åtminstone 2 av 3 behöver stövlar. 2 behöver regnkläder. Känns som en rolig utgift nu! Vi har ju dessutom bara en affär att köpa allt sånt här från om vi inte vill beställa men bägge tjejerna är mitt emellan två klädstorlekar så jag vågar inte köpa utan att få prova innan. Har ingen aning om vad jag ska välja för storlek på regnkläder åt Selina när jag gärna vill att hon ska kunna ha det även i höst. 74/80 lär hon kanske hinna växa ur och 86/92 kanske blir på tok för stort?
Vi ska ha ett-årskalas imorgon för Olle, för att han ska vaccineras på måndag och vi ville inte riskera att han hade feber på sin födelsedag (23:e), så vi valde att ha det innan. Men såklart har han fått feber nu ändå, 38,7 nu på morgonen och snorig! Han är dock pigg i övrigt, skulle ni ställt in kalaset eller haft det ändå? :) det är inga barn som kommer, bara våra familjer!
Jag började ju jobba nu i veckan så idag har jag den där härliga fredagskänslan. För första gången på lääänge :)
Ikväll blir det god mat och ett glas vin för att fira helg! ;)
Ekar tomt här inne, antar att fler än jag har fullt upp? :)
Här är det full rulle från 6 på morgonen och till 8 på kvällen. Hinner inte pausa ens fem minuter utan springer konstant. Renoveringen går framåt och nu är det bara en dörr som ska in, tapeter och lister ska upp och sen kan vi flytta ner och påbörja de äldre barnens rum :)
Utöver renoveringen är det full rulle på barnen. Äldre dottern är i någon riktig trotsålder och bråkar hela dagarna, jag blir gråhårig! Selina river ut ALLT hon kommer åt och drar runt och lägger på helt andra ställen, vilket gör att vi kan hitta påsklämmor i strumplådan och mössor i kökslådorna. Charmigt men fruktansvärt jobbigt!
Jag har fortfarande inte fått tillbaka min mens än förresten, trots att jag numera ammar max 3 gånger per dag (men fortfarande oftare på natten). Vi fick äntligen till det med liggat för tre veckor sedan men sambon skrämde upp mig och sa att han inte vet om han hann dra sig ur i tid, mest troligt INTE! Känns ju som att risken för en graviditet är minimal men vem vet? Och nu har jag haft smått molande värk i en veckas tid, yrsel på morgonen, illamående, extrem hunger och extrem trötthet. En del av dessa symtom viftar jag bort som tecken på att jag stressar för mycket men andra grejer vet jag inte. BORDE köpa ett test och kolla men jag vill och vågar inte. Vet ju inte vad jag vill att det ska visa? Jag kan inte ha fler barn men samtidigt finns ju den där gnagande sorgen kvar över att Selina är sista bebisen.. nåja, fortsätter molvärken utan att mensen dyker upp måste jag väl ta itu med det :/