Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2016-01-02 09:59:27 följande:
    Duktig tjej!

Våran dotter gick vid nio månader och tre veckor, då gick hon sju steg åt gången och bara några dagar senare kunde hon svänga när hon gick. Vid 11 månader gick hon på Willys med egen kundvagn och handlade. Lillebror däremot är senare. Han reser sig och knuffar gåvagn och en liten stol framför sig och går utefter soffan.

Här har sömnen spårat ur igen. Redan vid midnatt börjar varje timme strulet. Jag tror att det är att han är hungrig. Nu brukar jag tröttna vid fyra och ge välling, fast vi slutade med nattmat för tre månader sen. Sen sover han till sju.
    Jag vågar nästan inte säga nåt för att riskera att jinxa nåt, MEN Tage sover hela nätterna nu.
    Vi tog tag i nattätandet och gav honom lite vatten istället för mat och så nappen. Efter två nätter, då han var ledsen ca 30 minuter innan han somnade om, så sover han nu från 19-07/08. Inatt fick jag sätta i nappen två gånger, vid 23.30 och 05.30, men han var inte vaken utan mer bara gnällde i sömnen.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-02 15:22:55 följande:
    Vi har haft liknande i snart 2 månader, med undantag sista veckan typ. Han somnar vid 21-22 och sover till kl 8-9, visst kan han vakna 2-3 ggr så jag får ge nappen då han gnäller i sömnen. Ibland sover han halva nätterna i spjälsängen o ibland hela med oss, inatt är första natten han sover hela natten i sin säng på säkert 1 månad.
    Tage sover alltid hela nätter i sin egen säng och så fort vi får klart med rummen så får han flytta in i eget rum.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-01-02 14:29:14 följande:
    Åh vad lyxigt! Det konstiga hos oss är att han slutade äta på nätterna för ca tre månader sen men vill börja nu igen. Jag misstänker att han äter för lite på dagarna och blir hungrig på nätterna för det.

Hur äter Tage?
    Såhär ser maten ut hos oss:
    ca 7.30 Gröt (1 portion)
    11.00-11.30 Lunch, en hel burk
    13-15 (beroende på) Mellis i form av fruktpuré
    16.30 Middag, en hel burk
    18.40 Gröt (1,5 portion)

Däremellan får han nån majskrok eller ett rån om han sitter med vid bordet när vi äter, eller lite leverpastej när vi äter frukost. Ibland hinner han med en liten mellis på förmiddagen också, men oftast sover han så han hinner inte.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-01-03 08:18:28 följande:
    Det låter väldigt likt hur w äter, förutom att han äter välling när Tage äter gröt. Sen äter w gröt ca 9-10 som ett mellis. Ändå vaknar han mitt i natten och är vrålhungrig. I natt gav vi honom välling vid midnatt och då sov han till 6 sen.
    Sedan vi slutade ge mat på natten så inser man att han inte var hungrig utan bara ville ha flaskan som mys.
    Då vaknade han och ville äta vid midnatt, sen igen vid 2 och 5. Nu när han inte får flaskan så sover han hela natten :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-06 15:31:17 följande:

Var och köpte en vagn idag, bugaboo donkey (?) tror jag den hette! En syskonvagn iallafall (v 17 idag!). Ett par bekanta skulle sälja den så passade på att köpa en begad. Till min sorg har jag dock lovat sambon att sälja våran brio smile istället, men det blir när vi kommer hem från thailand då den ska följa med oss dit :)

Gissa förresten om jag längtar nå till thailand? Vi har -30 idag... Tack o lov ser det ut att bli lite varmare redan till helgen, är så jobbigt att klä på sig varje gång bosse ska sova o heva sig ut (han sover alltid ute på förmiddagen). Jaja, 3 veckor sen har vi +30 grader istället!

Jag förstår att Thailand lockar extra mycket nu, -30.3 här nu på morgonkvisten :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-07 12:40:52 följande:
    Ja fyfan, ibland undrar man varför man valt att bo kvar här :D

Jag är så fruktansvärt dålig på att borsta lillemans tänder, vet inte hur jag ska få in det som rutin... Han har inget emot det när jag väl gör det, men det kan gå VECKOR mellan gångerna.
    Jag har ju bott i södra Sverige i flera år, men valde ändå att flytta hem igen för 7 år sedan :) Men att ha regnrusk på västkusten hela vintern var inte heller så kul
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-07 15:36:01 följande:
    Jaha, ne nog har jag hellre kalla vintrar är de som regnar bort :)

Och du, vi ska nog inte klaga ;) såg att de hade -46,8 i vittangi :D
    Ja, vi har ju varmt i jämförelse :)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2016-01-08 06:40:20 följande:

Jobbade första arbetsdagen igår. Gick toppenbra och älskar ju mitt jobb.. Men lipade i alla fall när jag kom hem till Folke. The end Of an era verkligen!

Det är ju verkligen både och det där med att jobba. Jag längtar tillbaka till mitt jobb, men samtidigt får jag lite ångest när jag tänker på att jag då inte får vara med Tage om dagarna.
    Men du ska ju vara hemma snart igen :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2016-01-08 09:37:51 följande:

Oj vilken sovmorgon vi fick idag! Först vakna han 8:30 o då kröp han bara närmare mig o sen somna han om, till 9:25!! Han fick alvedon igårkväll, var rätt gnällig hela dagen och hade litelite temp (38,3) så kom på att han kanske har lite jobbigt med nya tänderna som är påväg. Sovit mycket bättre inatt!

Vi har också lite tandvärk här, tand 9 och 10 på väg upp. Tage har varit förkyld några dagar med lite feber och de dagar han fick alvedon på kvällen sov han jättebra, men nu två nätter utan alvedon har varit lite sämre. Vaken och gnällig till och från, men ändå såååå mycket bättre nätter än då vi gav honom mat på natten.
    Man märker att det gör ont i munnen även under dagarna då han ständigt tuggar på napp, fingrar eller tunga :) stackars liten kille
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2016-01-08 16:06:57 följande:

Vad har era barn på fötterna när ni går ut? Vi har nyligen fått kalla temperaturer här i mellersta Sverige och nu funderar jag om man ska skaffa skor? Vi har använt raggsockor och tossor från POP som ska vara varma men han har varit kall ändå.

Vi har bara ett par duntossor från Åhléns, men då har vi bara varit ute kortare stunder med pulka när det inte varit speciellt kallt. Annars sitter han i vagnen med åkpåse när vi är ute och då fryser han absolut inte :)
    Skor när man sitter still värmer inte mer än ordentliga tossor, så det tar vi först när han börjar gå.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?