• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-09-05 07:28:49 följande:

Länge sen jag skrev så här kommer en uppdatering av vårt liv.

Vikten och mammamagen händer det inte ett skit. 8 veckor efter fl hade jag 4 kilo kvar och nu 5 månader efter fl sitter de fortfarande kvar. Jag går mycket och tränar en hel del och inte ett skit händer, så deppigt.

W som sov bra första tre månaderna har varit jättejobbig på nätterna i 7-8 veckor nu. Han vaknar var och varannan timme och ska inte somna om. Igår hade vi första bra natten på länge, så i natt tog han igen det med första uppvaket 22 sen nästan varje timme. Zombimorsa med väldigt taskigt humör idag. Maken har lovat att vara hemma i morgon så jag får lite avlastning. Då vi inte har någon alls som kan hjälpa oss. Barnens faster och någon gång farmor eller farfar har kunnat ta en timme med barnen så jag kunnat träna, men nu är det slut med det då barnens faster har cancer och farfar och farmor sköter om henne. Istället blir det så att vi måste hjälpa dom med en massa saker. Det är väldigt tufft just nu.

Jag känner igen det där med uppvak, och de andra i babysimgruppen säger samma sak. Fast vi har inte haft det tufft lika länge som ni, bara 1-2 veckor.

Jag börjar jobba den 2/11, så då är jag inte så sugen på att trösta henne med bröstet på nätterna (äta behöver hon nog inte)... Men hade jag inte ammat hade det ändå inte varit ett alternativ, så egentligen får väl sambon lösa det bäst han kan.
  • Kpax

Vi har också fortsatt kassa nätter, mycket uppvak, stökig sömn, gnäll, gny och snuttande. En tand har spruckit igenom (utan att föregås av svullnad och rodnad vad jag sett, brukar känna rätt ofta), så det är väl det.

Igår var jag på partaj för första gången. Var borta fem timmar och drack två glas vin. Det kändes lagom för mig :) Josefin hade skrikit nästan en hel timme, hon är så mammig när hon är trött... Men men, till slut somnade hon ju, och sambon är glad och stärkt över att han klarade det utan att stressa upp sig eller be mig komma hem tidigare. :)

• Kpax
    Chuckiiii skrev 2015-09-05 14:23:48 följande:

Jag tycker mest att han e så jävla orättvis som kommer på det här nu, det e ju inte så att man känner sig pigg, snygg och fantastisk direkt..

O som sagt så har han vart borta mkt, så det e ju inte så konstigt??

Vi har varit hos kurator och ska få tid hos familjerådgivningen.. Men just nu känner ja mig mest avtrubbad och orkar inte riktigt bry mig..

Till och med tänkt att 'va skönt, att inte ha nån att störa sig på' eller 'undrar hur man träffar nån ny när man har barn'

Ne, 2 år känns löjligt länge!

Så tror jag att jag skulle kunna tänka också, och i mitt fall beror det på att jag är så inne i bebisbubblan. Jag börjar jobba första veckan i november, och då tror jag att jag automatiskt kommer att "snap out of it".

Jag kan till viss del hålla med de som skriver att man måste jobba på förhållandet, det tycker jag också att man ska. Men för mig är det också viktigt att känna att det är okej att vi inte har så mycket ork för varandra den här första tiden. Jag vill inte ha press på mig att "behaga min man" när jag har fullt upp med att lära känna mig själv på nytt...

Om ni ska kämpa eller inte vet bara ni själva, men för min egen del hade jag velat jobba ordentligt på det, just för att jag tror att det är bebisbubblan som ställer till det.
  • Kpax

Jag har aldrig hört talas om amningsreumatism, men jag har haft ont i fingerlederna ibland efter förlossningen... Men det är inte konstant, och inga andra leder verkar påverkade, så det kanske är orelaterat.

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-09-09 20:52:19 följande:

Jag hade också ont i fingerlederna säkert ett år efter min dotter. Det "sprättade" typ när jag böjde fingrarna. Men det var bara ännu en av dessa helt normala graviditetsvesvär, vätska i lederna.

Kroppen är fantastisk som kan bygga, föda fram och föda upp ett barn. Men den är också påhittig med krämpor under och efter graviditeten...
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-09-09 20:14:51 följande:

Min tandlösa lilla tjej har börjat bitas vid amningen :/

Inga tänder som sagt och tur är väl det.. men hon biter fast allt vad hon kan och vrider på huvudet samtidigt. Gör helt sjukt ont! Måtte hon sluta med det innan gaddarna kommer fram.

Så började Josefin också göra, det gör skitont! Lyckligtvis slutade hon igen, innan tänderna dök upp. :)
  • Kpax

Jag har något kilo kvar till startvikt, men även här är kroppen väldigt annorlunda. Jag tränar knappt (lite skitövningar hemma), och skulle tro att jag saknar säkert tre kilo muskler.

Josefin brukar äta två mål mat om dagen, men det är lite olika när det blir. Ska vi iväg ammar jag henne hellre innan, dels för att det går fort, och dels för att jag vet att hon äter ordentligt.

När hon äter mat är det en halv portion gröt, klämmis (fruktris) eller hemlagat. När hon ammar äter hon också lite och ofta. På maten föredrar hon en fastare, torrare konsistens framför gegga. Bäst är nog små mjuka bitar.

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-09-14 13:41:42 följande:

Men shit va pretto jag lät, ber om ursäkt :)

Haha, det tycker jag inte :)

Skönt att nätterna är bättre, här är de fortfarande jobbiga, hon kan inte sova i sin säng mer än nån timme, sen ligger hon bredvid mig och stökar och bökar istället. Hon snuttar mer på natten nu än hon gjort tidigare, en utveckling åt fel håll känner jag...
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-09-13 23:30:58 följande:

Viktmässigt här går det riktigt dåligt. Jag går bara neeer och nu är jag under den vikt jag hade innan graviditeten (gick förvisso bara upp 8kg så att jag behållit litegrann såhär länge är ju otroligt). Nu väger jag ganska exakt 48kg och det är alltså 7kg under min "drömvikt". Amningen gör sitt förstås men jag gick ner väldigt snabbt efter mina andra barn också trots att jag inte ammade då så jag vill inte skylla ALLT på amningen. Känns hopplöst att få behålla lite vikt. Tyckte att så länge jag håller mig över 50kg får jag väl vara nöjd. Nu bävar jag för var det ska sluta:(

Sömnen fungerar fortfarande SÅDÄR. Vissa nätter sover vi okey, andra nätter blir jag väckt 20 gånger för att hon vill snutta och så går jag omkring som en zombie under dagarna. Men trots att vi sover rätt dåligt kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt frustrerad (som jag minns att jag kände mig ganska lätt när de andra barnen var små och sov dåligt). Jag njuter så vansinnigt av den här tjejen att inte ens en värdelös natt kan få mig på dåligt humör:) jag vill inte alls tillbaka till jobbet utan njuter av varje dag med henne. Vi är inte ifrån varandra mer än kanske en timme i veckan sammanlagt.. vet inte vem som mår sämst när vi är ifrån varandra, hon eller jag? ;)

Stackare, måste vara skitjobbigt med vikten. Känns enklare att väga för mycket än för lite.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-09-16 21:27:03 följande:

Idag reste (!!) sig bosse mot diskmaskinen, inte bara en gång utan flera. Även när vi var o hälsade på hos farmor o farfar visade han sin nya lärdom, även där flera gånger. Hjälp! Stora killen, som inte har nog med vett för när han står släpper han bara allt och ramlar då bakåt/åt sidan. Så nu är det verkligen konstant koll på han.

Oj!! Vad roligt men läskigt! Vi har långt kvar dit tror jag, känns rätt skönt :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?