LillLouise84 skrev 2015-08-24 08:31:13 följande:
Hur har ni det på nätterna? Vi har haft okej nätter ända tills nu vid 4 1/2 månad. Han somnar 20-21 och sover till 1-2 då har han sparkat av sig filten och tappat nappen. Sen vaknar han vid 4-5 och vill tutta, sen kan han hålla på att gnälla tills vi kliver upp. Det dumma är att storasyster alltid vaknar strax efter honom.
Igår somnade W inte förrän 22.30 och så i natt var jag uppe med W klockan 1 så vaknade storasyster 2. Så W igen 4.45 och sov fem minuter åt gången och sen kom storasyster vid 5.30. Jag har magkatarr så jag är helt spyfärdig och lever på huvudvärkstabletter och cola. Jag orkar inte mer!
Mannens familj tar hand om mannens syrra som har cancer. Min mamma har yrselattacker så hon ligger och spyr vissa dagar, min pappa går på koller för hjärtat och väntar på operation för trasiga armar och händer. Min bror har trippla diskbråck så han knappt kan gå. Och övriga syskon bor långt borta. Hjälp från familjen är bara att glömma.
Ursäkta för gnäll inlägg men jag bryter snart ihop!
Vi har alltid haft jättebra nätter, och jämfört med er andra är de fortfarande bra, men de är sämre än förut. Hon somnar för natten vid 22-23, och så brukar hon vakna runt två. Ibland kan hon somna om i sin säng, men ofta måste jag lyfta över henne till mig. Ibland äter hon, ibland vill hon bara ligga nära. Sen vaknar hon igen vid fyra eller sex, och vid 7-8. En bra natt är alltså uppvak 2, 6 och så går vi upp 8. En dålig natt kommer vi i säng vid midnatt, sen är det uppvak 2, 4, 6, 8.
Hon vaknar ofta ledsen nu, så jag antar att det är en period med mycket mardrömmar.
Jag förstår att du är trött! Jag är så glad att jag bara har ett barn (ändå vill vi ha ett till, haha) att anpassa mig efter. Vi har också jättebra farföräldrar som gladeligen skulle ställa upp med vad som helst, de är pigga och friska pensionärer. Känner med dig, och hoppas det lugnar sig snart.
Hur fick din bror diskbråck förresten? Var det han som hade gjort marklyft, eller blandar jag ihop? Min sambo har en magnetröntgen på gång, efter typ åtta månader...