septemberbarn08 skrev 2016-06-10 17:58:52 följande:
Men neeej! Det är ju det sista man vill ha så nära förlossningen:( när vi fick äldre dottern hade jag bf 28april, 26e april kom sambon hem magsjuk (eller vad vi TRODDE var magsjuka men det var något annat).
Hoppas ni klarar er!
Jag funderar om Bosse redan hade magviruset tidigare i veckan, för han vägrade äta och sov jättemycket för att vara han. (Han somnade ex sittandes i soffan kl 18:30 och vi brukar på tvång söva han kring 20-20:30, och då hade han sovit som vanligt innan). Sen hade han en sur bajsblöja, trodde ju det var tänderna.
Sambob spydde bara en gång igårnatt, han sa själv igår att han inte mått illa utan att han tvingat sig själv att spy för att han kände sig orolig i magen och hade hemsk halsbränna. Han var lite dålig i magen igår men åt som vanligt... Så jag kanske klarar mig iaf? Vi hoppas!
Nu har istället barnvakten blivit ett litet frågetecken, sonen skulle ju vara hos sin farmor när vi åker in till förlossningen men just nu bor min kriminella svåger där och jag kommer inte under några omständigheter lämna sonen där om han är där... Måste börja kolla upp med backup barnvakt idag...