• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja

Tack för svaret, det inger hopp! Har ju även maken hemma ett par

Månader så det ska nog gå bra. Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag på (minst) 14 månader!!

Villhaenbebbe skrev 2016-06-08 19:28:14 följande:

Vardagen funkar bra tycker jag, lillen sover ju för det mesta och när jag ammar så är Olle väldigt bra på att roa sig själv! Man kan be honom hämta sin traktor (favvoleksaken) så kör han runt med den en stund. Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att Sigge får ligga mycket själv i sängen (sovandes då såklart) och inte får så mycket fokus som Olle fick när han var nyfödd.. Men försöker ta igen det när Olle somnat för kvällen :)

Däremot så hamnar man ju sist i prio, med två små barn som ska matas, bytas på, sövas och roas/ha närhet, så det enda som känns jobbigt är det är svårt att hinna med sig själv, äta, duscha, gå på toa osv, men det får man väl rutin på inom sin tid! Men överlag så går det som jag väntat mig - bra! Kan tänkta mig att det är när lillen börjat röra sig mer och kräva lite mer som det blir "jobbigt"!

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-06-08 13:23:41 följande:

Ja alltså jag tänker ju också så, att de hinner väl förhoppningsvis få bort spyorna/bajset direkt. Nu har jag varit dit en gång om dagen så när jag kommit dit har jag fått springa runt och checka av vartenda rum.. men bara grejen att det är allmänt skitigt stör mig. Det är kanske jag som är överdrivet pedant och lite smuts i hörnen är ju knappast något barnen kommer dö av.. men det blev lite för mycket när jag fick stå och gräva ur munnen på henne. URK!

Jag förstår precis vad du menar. Jag är inte pedant på det viset att det inte får vara leksaker, men skitet har jag noll tolerans på. Jag tvättar och byter handdukar flera gånger i veckan och skurar toan mest dagligen. Sen visst vi bor fyra personer och en hund på 60 kvadratmeter. Det blir stökigt på nolltid. Men det är rent. Barnens farmor och farfar som är vår enda avlastning har Sveriges skitigaste hem. När ungarna varit där så kommer de inte in i huset utan att duscha och slänga alla kläder i tvätten. De har en icke rumsren hund, två katter och en sköldpadda på golvet. Och i bästa fall dammsuger de varannan vecka. Hela huset luktar sur disktrasa och smuts. Jag försöker emellanåt att ungarna inte ska dit, men vi har inget val. Där är det värsta att de äter för gammal mat. Jag är extremt petig det vet jag, men när farmor tvingar i min dotter tre veckor för gammal yoghurt mitt framför mig för att bevisa att det inte är något fel på den, då blir jag sur.
  • ebe91

Jahapp... 11 dagar till bf och jag vaknar av att sambon går upp och kräks mitt i natten. Magsjuka, perfekt. O jag som bara behöver tänka på det för att smittas... Hoppas för allt i världen att jag o Bosse klarar oss, och att förlossningen inte startar närmsta veckan... Åååh....

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-06-10 08:48:03 följande:

Jahapp... 11 dagar till bf och jag vaknar av att sambon går upp och kräks mitt i natten. Magsjuka, perfekt. O jag som bara behöver tänka på det för att smittas... Hoppas för allt i världen att jag o Bosse klarar oss, och att förlossningen inte startar närmsta veckan... Åååh....

Men neeej! Det är ju det sista man vill ha så nära förlossningen:( när vi fick äldre dottern hade jag bf 28april, 26e april kom sambon hem magsjuk (eller vad vi TRODDE var magsjuka men det var något annat).

Hoppas ni klarar er!
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-06-10 17:58:52 följande:
    Men neeej! Det är ju det sista man vill ha så nära förlossningen:( när vi fick äldre dottern hade jag bf 28april, 26e april kom sambon hem magsjuk (eller vad vi TRODDE var magsjuka men det var något annat).

Hoppas ni klarar er!
    Jag funderar om Bosse redan hade magviruset tidigare i veckan, för han vägrade äta och sov jättemycket för att vara han. (Han somnade ex sittandes i soffan kl 18:30 och vi brukar på tvång söva han kring 20-20:30, och då hade han sovit som vanligt innan). Sen hade han en sur bajsblöja, trodde ju det var tänderna.

Sambob spydde bara en gång igårnatt, han sa själv igår att han inte mått illa utan att han tvingat sig själv att spy för att han kände sig orolig i magen och hade hemsk halsbränna. Han var lite dålig i magen igår men åt som vanligt... Så jag kanske klarar mig iaf? Vi hoppas!

Nu har istället barnvakten blivit ett litet frågetecken, sonen skulle ju vara hos sin farmor när vi åker in till förlossningen men just nu bor min kriminella svåger där och jag kommer inte under några omständigheter lämna sonen där om han är där... Måste börja kolla upp med backup barnvakt idag...
  • tovemaja

Jobbigt Ebe! Hoppas det löser sig med såväl barnvakt som eventuell maginfluensa.

Har det så gött just nu! Sitter på en strand och överväger ett dopp i havet... Mina grabbar sover... Två av dem på stranden och en i magen :) semestern har börjat!

• septemberbarn08
    tovemaja skrev 2016-06-11 11:37:43 följande:

Jobbigt Ebe! Hoppas det löser sig med såväl barnvakt som eventuell maginfluensa.

Har det så gött just nu! Sitter på en strand och överväger ett dopp i havet... Mina grabbar sover... Två av dem på stranden och en i magen :) semestern har börjat!

Inte ett dugg avundsjuk! Här är det molnigt, blåsigt och bara +8 grader. Blev mössa på Selina när vi for ut imorse, kul i mitten av juni :/ å andra sidan har vi fått snö på skolavslutningen några år så man får väl vara tacksam att det åtminstone är grönt ute ;)
  • ebe91

Vilken stl har era barn nu på blöjor? Sambon hade råkat köpa 5or (pampers pants), funderar på om dom blir alldeles för stora eller om det kan funka... Såg att kiloangivelsen var 12-18, och Bosse väger knappt 10kg... Men vet också att kiloangivelsen inte alltid stämmer...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?