tovemaja skrev 2016-06-07 12:02:49 följande:
Folke har också alltid varit matglad men strulat lite nu sista 2-3 veckorna. Jag har gissat att det berott på värmen men kanske inte då ändå...? Kanske det beror på åldern? Känner mig dock inte särskilt orolig över detta och försöker inte truga. Tänker att de väl äter förr eller senare. Smoothie dom mellis funkar jämt i alla fall (frusna jordgubbar+frusen mango+ mixa med en skvätt äppeljuice och vatten).
Vilhaenbebbe: hur funkar vardagen nu med två små? Vad har vi andra att vänta oss? Vad har varit lättare/jobbigare än vad du tänkt innan?
Vardagen funkar bra tycker jag, lillen sover ju för det mesta och när jag ammar så är Olle väldigt bra på att roa sig själv! Man kan be honom hämta sin traktor (favvoleksaken) så kör han runt med den en stund. Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att Sigge får ligga mycket själv i sängen (sovandes då såklart) och inte får så mycket fokus som Olle fick när han var nyfödd.. Men försöker ta igen det när Olle somnat för kvällen :)
Däremot så hamnar man ju sist i prio, med två små barn som ska matas, bytas på, sövas och roas/ha närhet, så det enda som känns jobbigt är det är svårt att hinna med sig själv, äta, duscha, gå på toa osv, men det får man väl rutin på inom sin tid! Men överlag så går det som jag väntat mig - bra! Kan tänkta mig att det är när lillen börjat röra sig mer och kräva lite mer som det blir "jobbigt"!