• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig

Jag har slutat amma nu. Nu har sorgen över detta lagt sig och jag har packat ner alla gravid-amningskläder i källaren. Skönt! Mina utslag mellan brösten har äntligen försvunnit! Min hormonrand på magen är kvar. Någon mer? Har inte fått mens heller. Någon mer? Min värk i axel och knä är kvar. Någon mer?

• ebe91
    Mimipig skrev 2015-11-25 23:21:58 följande:
    W skrek och ville ha flaska minst en gång per natt. Vi vågade inte annat än att ge honom. Men så tog vi mod till oss och lät bli. Buffade bara i rumpan och han gav sig faktiskt och somnade. När han klarade natten på bara buff la vi honom i eget rum. Jag eller min man sov i hans rum de tre första nätterna. W kunde inte brytt sig mindre. Han sover sp mkt bättre ensam. Nu sover han oftast 20 - 07.30. Ok, ibland får vi gå in och buffa, men inte oftast. Halleluja! Mitt enda problem är att JAG fortfarande sover fjäderlätt och ligger och lyssnar efter ljud. Dumma mej.
    Vi har pratat om att "ta striden" men bestämt oss för att låt bli, dels för att han själv minskat matintaget på natten men även för att det är enkelt att ge han en flaska, skulle ta mer energi att bråka med han. Sen är han rätt liten (storleksmässigt) så flaskan är inte "onödig" av den anledningen, BVC tyckte vi skulle fortsätta ge den så länge han själv ville ha den. Vi har provat ha han i eget rum men det funkar verkligen inte, han vill känna våran närhet fortfarande.
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-11-25 19:04:06 följande:
    Men hon är ju inte ett dugg liten haha! Vi får DAGLIGEN kommentarer om hur stooor hon är och att nog måste hon väl vara ovanligt stor för åldern. Mest troligt beror det på att jag är så liten i kroppen att hon ser större ut än hon är när jag bär på henne. Hos sambon ser hon jätteliten ut:)
    Jag satt o kollade i Bosses BVC-bok, han ligger -1 på viktkurva och -1,5 på längd. Men då kollade jag på vuxna, och jag ligger -2 på längd och sambon -1 så kan ju förstå om vi inte får någon lång unge :) Bosse lär ju ändå växa om mig när han är 13-14 år gissar jag.

Har suttit och spånat på namn till lillebror/lillasyster på morgonen. Jag tycker sååå mycket om Hilding. Men sambon vägrar... Tjejnamn är svårare, där har jag inte fastnat för något jättemycket. Men Sally eller Selma har varit på tal iallafall. Namnet ska (såklart) passa med Bosse, och vill inte ha ett till barn på B, ska vara ett äldre namn och nu inget "smeknamn" som Bosse är. Inte för likt alltså. Alma tycker jag iofs också är fint, men det heter svärmors grannes unge (haha långsökt..) men deras ungar och svärmors alla barnbarn lekar jättemycket. + att deras Alma kommer gå i Bosses klass då dom är jämngamla o vi bor i samma by...
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-11-25 23:26:06 följande:

Jag har slutat amma nu. Nu har sorgen över detta lagt sig och jag har packat ner alla gravid-amningskläder i källaren. Skönt! Mina utslag mellan brösten har äntligen försvunnit! Min hormonrand på magen är kvar. Någon mer? Har inte fått mens heller. Någon mer? Min värk i axel och knä är kvar. Någon mer?

Har inte slutat amma men har fortfarande problem med ont i höfterna och mensen har än så länge inte kommit tillbaka.
  • septemberbarn08

Fy fan vad hemsk jag känner mig nu :(

Vi ska ju ha dop på lördag och jag tänkte hämta nyckeln till Församlingshemmet imorgon och fara dit och duka. Då ringde de idag och sa att senast 15 idag var vi tvungen att hämta den för imorgon var alla lediga. När de ringde hade Selina precis somnat, sonen hade sprungit iväg till en kompis och bilen var precis inkörd i garaget. Suck! Så jag ringde min pappa och bad han komma ner och vara här så fick jag ta hans bil och åka och hämta nyckeln. Det är absolut första gången jag lämnar Selina till någon annan än sambon.

Var kanske borta 20 minuter och när jag kliver upp på bron här hemma hör jag hur hon GALLSKRIKER inne, alltså riktigt tjippar efter luft. Kom in och hittade pappa bärande på henne och hon bara skrek och skrek och tårarna sprutade :( snacka om att få dåligt samvete :(

Äldre dottern sov tom borta när hon var 8 månader.. och Selina går inte lämna alls! Nu kommer jag ju aldrig våga lämna henne igen! :(

• Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-11-25 23:26:06 följande:

Och bara för att jag sa så så verkar mensen ha kommit och med den vet jag inte om jag lyckats få framfall??? Hoppas verkligen inte det men har mejlat till min bm och hoppas jag kan få tid för undersökning. Vill verkligen veta om allt är okej och nu har de där 6 månaderna passerat med råge så nu tycker jag det där avvaktandet som oftast är svaret får vara slut.
  • Lavish
    septemberbarn08 skrev 2015-11-26 15:04:39 följande:

Fy fan vad hemsk jag känner mig nu :(

Vi ska ju ha dop på lördag och jag tänkte hämta nyckeln till Församlingshemmet imorgon och fara dit och duka. Då ringde de idag och sa att senast 15 idag var vi tvungen att hämta den för imorgon var alla lediga. När de ringde hade Selina precis somnat, sonen hade sprungit iväg till en kompis och bilen var precis inkörd i garaget. Suck! Så jag ringde min pappa och bad han komma ner och vara här så fick jag ta hans bil och åka och hämta nyckeln. Det är absolut första gången jag lämnar Selina till någon annan än sambon.

Var kanske borta 20 minuter och när jag kliver upp på bron här hemma hör jag hur hon GALLSKRIKER inne, alltså riktigt tjippar efter luft. Kom in och hittade pappa bärande på henne och hon bara skrek och skrek och tårarna sprutade :( snacka om att få dåligt samvete :(

Äldre dottern sov tom borta när hon var 8 månader.. och Selina går inte lämna alls! Nu kommer jag ju aldrig våga lämna henne igen! :(

Du tror inte att hon kanske egentligen är mer *arg* än *förtvivlad* då? För att hon inte tycker att du får vara borta från henne och du har lyssnat på det? 

Linnea skriker på det sättet när hon ser mig gå, men annars har det börjat funka bättre att vara med pappa nu. 
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-11-26 10:25:58 följande:
    Jag satt o kollade i Bosses BVC-bok, han ligger -1 på viktkurva och -1,5 på längd. Men då kollade jag på vuxna, och jag ligger -2 på längd och sambon -1 så kan ju förstå om vi inte får någon lång unge :) Bosse lär ju ändå växa om mig när han är 13-14 år gissar jag.

Har suttit och spånat på namn till lillebror/lillasyster på morgonen. Jag tycker sååå mycket om Hilding. Men sambon vägrar... Tjejnamn är svårare, där har jag inte fastnat för något jättemycket. Men Sally eller Selma har varit på tal iallafall. Namnet ska (såklart) passa med Bosse, och vill inte ha ett till barn på B, ska vara ett äldre namn och nu inget "smeknamn" som Bosse är. Inte för likt alltså. Alma tycker jag iofs också är fint, men det heter svärmors grannes unge (haha långsökt..) men deras ungar och svärmors alla barnbarn lekar jättemycket. + att deras Alma kommer gå i Bosses klass då dom är jämngamla o vi bor i samma by...
    Sally låter som ett jättebra alternativ - det heter nämligen min stora tjej ;)
    Annars tycker jag att Kerstin och Bosse skulle passa bra ihop. Vet även ett par som har en Märta där lillebror heter Bosse.
    När det gäller pojknamn tycker jag alltid att det är så mycket svårare med bra namn...
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-11-27 07:13:11 följande:

Du tror inte att hon kanske egentligen är mer *arg* än *förtvivlad* då? För att hon inte tycker att du får vara borta från henne och du har lyssnat på det? 

Linnea skriker på det sättet när hon ser mig gå, men annars har det börjat funka bättre att vara med pappa nu. 

Tidigare har det gått bra att vara hos mina föräldrar - så länge hon inte ser mig. Det har alltså gått bra för dem att plocka upp henne om jag varit i ett annat rum. Nu sov hon när jag for och jag tänkte att om hon då vaknar så är ju inte jag där så hon kanske inte reagerar med att bli ledsen om någon annan håller i henne. Ska tillägga att min pappa är nog jordens mest barnkära människa. Barn älskar honom och han älskar alla barn typ;)

Arg tror jag inte hon var, det var riktiga tårar som rann och hon hulkade och skrek:( så fort hon fick komma till mig borrade hon in huvudet i min axel och lugnade sig men snyftade ett tag! Fattar inte varför jag är så blödig! Det är ju inte mitt första barn och med de andra två var det inga problem alls att lämna.. de var hos mina föräldrar några timmar redan när de var 3 månader. Hade det gått bra igår kanske jag hade vågat börja lämna henne små stunder nån gång ibland (drömmen är ju att ta sig till frissan).. nu känns det om möjligt ÄNNU mer avlägset att vara ifrån henne.
  • Lavish
    septemberbarn08 skrev 2015-11-27 09:16:08 följande:
    Tidigare har det gått bra att vara hos mina föräldrar - så länge hon inte ser mig. Det har alltså gått bra för dem att plocka upp henne om jag varit i ett annat rum. Nu sov hon när jag for och jag tänkte att om hon då vaknar så är ju inte jag där så hon kanske inte reagerar med att bli ledsen om någon annan håller i henne. Ska tillägga att min pappa är nog jordens mest barnkära människa. Barn älskar honom och han älskar alla barn typ;)

Arg tror jag inte hon var, det var riktiga tårar som rann och hon hulkade och skrek:( så fort hon fick komma till mig borrade hon in huvudet i min axel och lugnade sig men snyftade ett tag! Fattar inte varför jag är så blödig! Det är ju inte mitt första barn och med de andra två var det inga problem alls att lämna.. de var hos mina föräldrar några timmar redan när de var 3 månader. Hade det gått bra igår kanske jag hade vågat börja lämna henne små stunder nån gång ibland (drömmen är ju att ta sig till frissan).. nu känns det om möjligt ÄNNU mer avlägset att vara ifrån henne.
    Men det är väl säkert just för att hon är den sista? Sista bebisen som behöver dig på det sättet. Jag tycker jag är mycket blödigare med Linnea som förmodligen blir min sista. Kanske också för att med brorsan kändes det ju någonstans som att bebistiden skulle vara för evigt och man var tvungen att slå sig fri eller kvävas - nu vet jag ju att den perioden går över och efteråt känns som den ändå var över jättefort. 

Sen blir man nog också mer orolig och sentimental som man blir äldre. 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?