• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax

Vi badar Josefin 1-2ggr i veckan, hon blir lätt torr och prickig (pga torr hy tydligen). Har olja i vattnet om hon badar själv, men inte om hon badar med mig i bubbelkaret. Smörjer med miniderm efteråt.

Varje dag tvättar vi av henne morgon och kväll med tvättservett med vatten och olja. Underliv, ansikte och händer :)

• ebe91
    Mullan skrev 2015-12-02 22:51:35 följande:

Jag tvättar Lucas varje dag. Sen bad/dusch varannan till var fjärde dag. Varför badar ni barnen så sällan? Tycker dom inte om de? Är dom extremt torra i hyn?

Han hade problem när han föddes med torrfläckar så då badade vi honom max 1ggr/veckan, sen har det bara fortsatt så. Hade vi haft badkar hade jag badat oftare med han, hatar den där jäkla badbaljan...
  • ebe91

Nu är det förresten länge sen jag såg några bilder på era kråkor, så jag lägger upp en på Bosse som toga för två veckor sen (har typ bara filmer i mobilen? Är väl för att han ständigt rörs och låter det är lättare att filma än att knäppa ett kort).

• tovemaja

Söt unge ebe91 :)

Ang.bad så badar Folke hava kroppen (i vasken) MINST 1gång/dag och i badkaret med mig 2 ggr per vecka ungefär. Han blir så otroligt kladdig vid mat! Vi använder Maria Åkerberg babyolja.

Inatt mina vänner är det slut på nattamning! Måste måste göra något åt våra hemska sov-vanor! Både fasar och längtar... Ger det två veckor!

• Lilj3

Har inte skrivit här på ett tag, mest för att det inte har hänt så mycket spännande de senaste veckorna. Börjar få lite ångest över att gå tillbaks till jobbet igen även om det fortfarande är 3 månader kvar. 
    Valter badar allt ifrån en gång/dag till var 3-4e dag. Beror lite på hur mycket han kladdat med mat.

Känner igen det där med att det är lättare att filma än att ta bilder, nästan allt blir suddigt eftersom han ständigt är på språng.  Men här är årets julkort. Han lyckades sitta still i några sekunder iaf.

• septemberbarn08

Här är min busfia som lekte tittut bakom bordsbenet i förrgår :) (gissar att bilden i vanlig ordning hamnar på sniskan)

Det är gnälligt och grinigt just nu, två tänder på väg och så utslagen som irriterar :/ nätterna är kassa också så hon är förstås trött på dagarna vilket inte gör henne gladare! Hoppas det vänder snart!
  • ebe91

Alltså måste bara dela med mig! Har en svägerska som fick barn 17 dar innan oss som vi umgås väääldigt mycket med, nu har det visat sig att även de blivit gravida igen och denna gång skiljer det 1 månad mellan våra beräknade förlossningsdatum, hon förlöses alltid med ks drygt 2 v innan och jag gick ju över sist 9 dagar så chansen finns ju att det blir 1-2v mellan dessa troll också :)

• Villhaenbebbe

Åh igår så låg Olle och sov i stora sängen själv (då vi renoverar har vi inte fått upp hans spjälsäng än) och jag skulle gå ut med hunden som tar ca 5 min på kvällen och min sambo satt i soffan och lyssnade på musik i lurarna, när jag kom in igen hörde jag hur han skrek och då hade han trillat ner på golvet.. Han var alldeles svullen om näsan och blödde näsblod så vi ringde vårdguiden och dom tyckte vi skulle åka in på akuten, jag bara grät och grät för jag glömt lägga kudden bredvid så han inte rullar iväg! Så jävla dumt.

Nu var det ingen fara och svullnaden är borta idag men näsan är blå :( full fart på honom idag, men tänk vad rädd man kan bli..

Här kommer in bild på krigarn!

• Kpax

Alltså guuuud vilka gulliga och härliga ungar ni (vi) har! Min mobil är så dum, så jag har varit dålig på att ta kort senaste tiden, borde byta ut den...

Våra nätter är sämre igen, hoppas det är tillfälligt pga tänder eller så. Nu vaknar hon minst tre gånger per natt och måste bäras för att lugna sig, och från tre är det nästan omöjligt att få henne att somna om. I morse (i natt) vaknade hon vid 2, och somnade inte om förrän strax före 4, och då måste jag gå upp för att hinna till jobbet. Zzzz.

Sambon tar henne, men jag vaknar ju ändå, hörande som jag är.

Är det hemskt omoraliskt att droga dem litelitelite, bara så de sover bättre? ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?