• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig

Jag börjar jobba 50% i feb och 100% i april. Jag känner mig inställd på det, så det känns bra. Däremot har min man fått nytt jobb, och han kan tyvärr glömma pappaledighet i vår. Han skift börjar kl 14, så vi tvingas sätta W på dagis deltid i april. Må det gå väl. (Och må dagis gå med på det.)

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-11-30 23:30:08 följande:

Jag börjar jobba 50% i feb och 100% i april. Jag känner mig inställd på det, så det känns bra. Däremot har min man fått nytt jobb, och han kan tyvärr glömma pappaledighet i vår. Han skift börjar kl 14, så vi tvingas sätta W på dagis deltid i april. Må det gå väl. (Och må dagis gå med på det.)

Ni kan ha vilka tider som helst om det är så det funkar med era jobb. Vi provade att lämna 13 när mannen började 14. Men då sa dagis att det var bättre vi lämnade 11 för då blev det bättre rutiner för dottern. (lunch 11.30 och sova middag efter)
  • LillLouise84

Här blev det bara tre timmar riktig sömn i natt zzzzzz. Storasyster har haft skyhög feber och hosta, så nu har lillebror också fått världens hosta och är snorig. Än så länge har han klarat sig från febern men gnäller och bökar.

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-11-30 23:30:08 följande:

Tage ska också börja dagis i april, i början av månaden. Min man slutar vanligtvis runt 13-14 på dagarna så det blir inte så långa dagar på dagis tack och lov.
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-11-30 16:22:56 följande:

Kul att höra ifrån dig Kpax! Skönt att jobbet känns bra, jag går tillbaks på 80% andra veckan i februari. Kommer kännas märkligt!

Jag och J planerar att vänta med syskon åtminstone ett år till. Kanske hade vi tänkt annorlunda om F sovit på nätterna men det blur verkligen värre och värre :( sjuttielva uppvak, särskilt på förnattwn. Han vill verkligen bara sova med bröstet i munnen och då kan inte jag sova alls.

Någon annan som inte har preventivmedel men ändå fått konstiga mellanblödningar? Har denna månaden blött lite men typ hela tiden :( konstigt!

H sover också kasst med uppvak. Jag har dock lärt mig sova trots att han äter. Har upptäckt att han missar ibland så emellanåt är det gott om sugmärken på mina bröst.. Känner att det är tur att jag inte börjar jobba helt förrän i april för vet inte om jag klarat det utan vår gemensamma vila på eftermiddagen då jag ibland sover, ibland bara vilar.

Men trots det är vi fortfarande inne på syskonförsök. Inte för att det blir många försök med ett barn som ska vara nära och ha bröstet vid varje uppvak.. Så det kanske dröjer minst ett år innan det blir något men den här gången vill vi inte vara så planerande som med H (det tog ju ändå ett år att få honom trots äl-test och allt sånt)
  • Trollunge85

Var ju hos min bm och gjorde en koll igår. Allt såg bra ut men hon kunde förstå att jag ville ha koll på det och hon höll med om att egentligen borde man ha en koll tid kring den här tiden för att verkligen kolla att allt är som det ska eftersom då ska allt vara läkt och återställt. Eftersom jag ammar fortfarande var slemhinnorna sköra men i övrigt så sa hon att den "bullen" som jag kände var så det skulle vara men innan man fött barn är den inte alltid så framträdande. Och hon kollade även knipet som var bra men jag skulle fortsätta träna... Troligen har jag fått tillbaka min mens men jag har tur som får den i någon timme och sen är den slut. Undrar hur den blir när jag minskar amningen ytterligare och sen slutar helt? Men jag är glad att allt är som det ska och att jag på grund av oron har kniptränat jättemycket de här dagarna ;)

• ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-12-01 15:53:32 följande:
    H sover också kasst med uppvak. Jag har dock lärt mig sova trots att han äter. Har upptäckt att han missar ibland så emellanåt är det gott om sugmärken på mina bröst.. Känner att det är tur att jag inte börjar jobba helt förrän i april för vet inte om jag klarat det utan vår gemensamma vila på eftermiddagen då jag ibland sover, ibland bara vilar.

Men trots det är vi fortfarande inne på syskonförsök. Inte för att det blir många försök med ett barn som ska vara nära och ha bröstet vid varje uppvak.. Så det kanske dröjer minst ett år innan det blir något men den här gången vill vi inte vara så planerande som med H (det tog ju ändå ett år att få honom trots äl-test och allt sånt)
    Vi vart rätt förvånade när vi plussade igen, det var den gången vi fick till det den månaden! Vi bodde ju över 2 veckor hos svärmor (vägg i vägg med deras sovrum) och hade bosse sovandes med oss så någon form av mys var det ju inte direkt tal om :) och då körde vi dessutom med avbrutet samlag den gången vi fick till det, men antingen var det väl någon försats eller så han det komma lite i mig innan han drog ut. Så kan förstå sambons reaktion när jag ringde och sa att jag var gravid "hur gick det här till?" (Följt av ett asgarv från hans sida)...
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-11-30 15:35:04 följande:

Vad roligt att höra av dig, har tänkt på dig o funderat hur det gått på jobbet ! :) vad skönt att nätterna verkar fungera rätt bra, B vaknar rätt liknande, nu är det 4e natten utan mat (inte i rad utan senaste 2 veckorna) och det är så skönt att sömnen är mer sammanhängande!

Jag börjar jobba 1 mars, har lite ångest men längtar samtidigt tillbaka. Hoppas kroppen klarar det, kommer vara i v22-23 (?) och med B blev jag sjukskriven 50% från v21 pga foglossning. Men, sen skickade jag in en jobbansökan för en annan tjänst igår... Kommunen istället för landstinget.. Så får se hur det går där :) har ju tänkt att jag ska söka mig åt kommunen (bättre arbetstider, mindre stress, mycket bättre lön, ingen pendling) så passade på att ta chansen. Får jag det inte är det inte hela världen, har ju min tjänst att återgå till den dagen jag ska börja om på riktigt (kommer ju jobba knappt 2 månader nu).

Jobbigt att spiralen inte funkar, men kul med syskon!

Hur känns det att komma tillbaka för att jobba bara två månader? Gör du det av ekonomiska skäl, eller något annat?

Jag känner knappt att jag kommit in i rutinerna än, trots att jag jobbat en månad (men det är väl olika på olika jobb såklart), därför blev jag nyfiken på hur du tänkt :)

Om jag blir gravid i januari vet jag inte hur jag ska göra med jobbet riktigt. Jag ska vara ledig juni-augusti, och när jag väntade Josefin slutade jag jobba två månader innan bf... Så blir jag gravid snabbt går jag nog inte tillbaka efter sommaren.

Lite ångestladdat att säga att jag ska vara hemma igen, men så kan jag ju inte tänka. Familjen är ju det enda som är viktigt "på riktigt".

Hoppas du slipper foglossning den här gången, men det kanske inte är så troligt tyvärr.

Håller tummarna för nya jobbet! :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-11-30 16:22:56 följande:

Kul att höra ifrån dig Kpax! Skönt att jobbet känns bra, jag går tillbaks på 80% andra veckan i februari. Kommer kännas märkligt!

Jag och J planerar att vänta med syskon åtminstone ett år till. Kanske hade vi tänkt annorlunda om F sovit på nätterna men det blur verkligen värre och värre :( sjuttielva uppvak, särskilt på förnattwn. Han vill verkligen bara sova med bröstet i munnen och då kan inte jag sova alls.

Någon annan som inte har preventivmedel men ändå fått konstiga mellanblödningar? Har denna månaden blött lite men typ hela tiden :( konstigt!

Åh fy vad jobbigt! Vi hade det ju också så ett tag innan jag började jobba, men när sambon tog över blev det väldigt mycket bättre. Kanske blir det samma för er. Fast hoppas det löser sig snabbare än så, förstås. Har ni provat något speciellt?
  • ebe91
    Kpax skrev 2015-12-01 17:42:22 följande:
    Hur känns det att komma tillbaka för att jobba bara två månader? Gör du det av ekonomiska skäl, eller något annat?

Jag känner knappt att jag kommit in i rutinerna än, trots att jag jobbat en månad (men det är väl olika på olika jobb såklart), därför blev jag nyfiken på hur du tänkt :)

Om jag blir gravid i januari vet jag inte hur jag ska göra med jobbet riktigt. Jag ska vara ledig juni-augusti, och när jag väntade Josefin slutade jag jobba två månader innan bf... Så blir jag gravid snabbt går jag nog inte tillbaka efter sommaren.

Lite ångestladdat att säga att jag ska vara hemma igen, men så kan jag ju inte tänka. Familjen är ju det enda som är viktigt "på riktigt".

Hoppas du slipper foglossning den här gången, men det kanske inte är så troligt tyvärr.

Håller tummarna för nya jobbet! :)
    Jag hade tänkt börja jobba i maj, men då är jag ju berättigad grav-penning så vi fick tänka om lite. Är inte av ekonomiska skäl, utan jag vill att sambon ska vara hemma lite han också (han kommer vara hemma från slutet av jan-mitten av augusti då vi är i thailand 28 jan-21 feb, sen 1 vecka hemma tillsammans o ställa tillbaka dygnet innan jag börjar jobba). Känner bara att jag behöver få göra något annat om jag ska vara hemma 1-1,5 år extra! Hoppas jag avskyr jobbet och längtar tillbaka till att vara mammaledig, så jag får som en nytändning! Och jag vet ju då att det är en kort tid bara.

Ne, vet också att det oftast blir värre andra gången och kan gissa att det inte är till min fördel att det blev så tätt..

Tack, har dock ångest för att meddela min nuvarande chef att jag söker nytt jobb (om jag måste ange en referens blir det ju hon o då måste jag ju meddela henne det). Är 4 sköterskor som sagt upp sig på avd på loppet av 2(!!) veckor. Vi ska vara 17 totalt men det har vi aldrig varit...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?