• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-11-18 09:42:10 följande:
    Det är Hugo också. Han verkar inte förstå det utan testar iaf. Så duscha och lämna honom utanför duschen är bara att glömma så idag fick han följa med och duscha (mannen är borta sent i flera dagar och åker tidigt och jag och Hugo ska träffa folk idag så det var bara att bita i det sura äpplet annars hade jag nog gått sunkig ett tag till)
    Ja, att duscha har blivit ett projekt minst sagt
  • tovemaja

Ang. Dusch, hade änglavakt imorse! Brukar sätta F i badkaret (fyllt av handdukar mm) och jag tittar på honom hela tiden när jag duschar. Sedan några veckor har han ställt sig upp och håller i badkarskanten... Idag dock, kastade han sig snabbt som attan ned huvudet före rakt mot klinkersgolvet! Som TUR var landade han med huvudet före i en full tvättkorg! Vette tusan hur det gått annars!

• Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-11-18 10:40:57 följande:
    Jag brukar sätta hoppgungan i dörröppningen till badrummet eller så tar jag matstolen och sätter där inne för att kunna duscha.
    Vad smart! Ibland behöver man någon som berättar sådana smarta vardagslösningar :) Tack
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-11-18 14:12:31 följande:

Ang. Dusch, hade änglavakt imorse! Brukar sätta F i badkaret (fyllt av handdukar mm) och jag tittar på honom hela tiden när jag duschar. Sedan några veckor har han ställt sig upp och håller i badkarskanten... Idag dock, kastade han sig snabbt som attan ned huvudet före rakt mot klinkersgolvet! Som TUR var landade han med huvudet före i en full tvättkorg! Vette tusan hur det gått annars!

Vad otäckt. H har djupdykt från pottan men det är inte riktigt lika långt som tur är. Det är inte lätt med de små liven nu när allt som har med rörelser att göra går i rasande takt.

Vi har tydligen börjat försöka på syskon nu. Var inte tänkt riktigt än men det blev så och då tänkte vi att då fortsätter vi på den banan. Min mens har ännu inte kommit tillbaka så när äl börjar och det går att få barn vet jag inte. Bryr mig inte heller än så länge. Är nöjd med bara H än så länge men vi vill båda ha minst ett till barn och det kan lika gärna ske nu som senare (med 9 mån fördröjning ;))
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-18 10:39:14 följande:

Åh vad härligt! Jag är så avundsjuk på er snö! Vi har en vagn som går som en pansarvagn i snö, 2 dm körde jag den i när dottern var liten. Bra motion

Som sagt, vi brukar ligga i snötoppen och egentligen är det rätt sent för oss att få snö nu :) det är mycket ljusare och finare nu och visst ger det en hel del julfeeling (vilket ju passar när vi ska julpynta på lördag).. men man hinner bli sjukt less innan det blir vår igen:P
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-11-18 11:05:39 följande:

Här vräker det (äntligen!!) ner snö. Även om gräsmattan lyser genom snön så börjar jag få liiite vinterkänslor iaf ;) bor ju somsagt i norrbotten så vi SKA ha snö nu. Så länge dom där stora minussiffrorna håller sig borta är jag nöjd! Såg dock att det skulle bli -20 nästa vecka, men kallare än så vill jag inte ha det! Bosse vilar ju nästan alltid utomhus förmiddagsvilan, känns lite läskigt att ha han sovandes utomhus när det ska bli så kallt...

Förresten, någon som har tips på både varma och relativt lätta skor att gå i för de små? Kommer behöva köpa ett par åt han nu när skotern snart plockas fram..

Kavat är väl de som är bäst på barnskor. De har speciella lära gå skor..
  • Mullan
    ebe91 skrev 2015-11-18 11:05:39 följande:

Här vräker det (äntligen!!) ner snö. Även om gräsmattan lyser genom snön så börjar jag få liiite vinterkänslor iaf ;) bor ju somsagt i norrbotten så vi SKA ha snö nu. Så länge dom där stora minussiffrorna håller sig borta är jag nöjd! Såg dock att det skulle bli -20 nästa vecka, men kallare än så vill jag inte ha det! Bosse vilar ju nästan alltid utomhus förmiddagsvilan, känns lite läskigt att ha han sovandes utomhus när det ska bli så kallt...

Förresten, någon som har tips på både varma och relativt lätta skor att gå i för de små? Kommer behöva köpa ett par åt han nu när skotern snart plockas fram..

Rekommenderar kavat! Men om han har smala fötter så kanske Ecco passar bättre :)
  • Lavish

Linnea är faktiskt inte så benägen att slå sig. Hon gick i golvet några gånger i början när hon började ställa sig men nu tar hon emot sig fint. Lämnar henne inte själv för att duscha men om storebror är hemma kan jag lämna dem två så ropar han om det är något + tar ifrån henne sånt hon inte ska stoppa i munnen.

Det som är mest jobbigt just nu är att hon ska ställa sig upp mot våra ben hela tiden. Alltid när man är i köket och fixar eller dammsuger eller något kommer hon och ställer sig upp mot benen och ibland håller man ju i nått man inte kan ställa ner hursomhelst också. Tar man något steg då så ramlar hon såklart. Hon ställer sig också mot storebror och han är inte lika försiktigt så då har hon ramlat några gånger när hon hängt sig på honom och han vill gå iväg. 

• Trollunge85

Åhhh idag önskar jag att jag aldrig gått upp ur sängen. Förutom att H är gnällig som antingen beror på utvecklingsfas eller tänder eller kombination av det och mannen är i Oslo och kommer hem sent och har kommit hem sent varje kväll den här veckan så har inte blöjorna funkat idag. De började ta slut så igår köpte jag nya. Hade rabattkupong på liberos up and go så köpte två paket fyror. Har aldrig använt dem innan utan bara blöjor med knäppning men tänkte de borde funka också. Icke. Första blöjan klarade bara tre! Timmar innan det läckte ut. Och då hade han suttit på morgonpotta innan så så mycket kiss borde det inte varit. Sen när jag bytt kläder och blöja, vad händer då? Jo bajsattack som inte alls stannade i blöjan (typ inget i den när jag bytte och den var helt ny) utan istället längs hela benet, foten, vår matta, golvet och såklart där vi har trägolv så i springan mellan golvplankorna. Testade tre blöjor till (skam den som ger sig?) och en till läckte det ur, en klarade bajs och den sista var kissfull efter en kissning. Dessutom har hans diarré inte släppt så det är inte mycket som kommer varje gång så sånt problem borde det inte vara. Och här sitter jag med två paket blöjor. Men arg som jag var på världen efter att ha kört våtservetter och tops i golvspringan så skrev jag och klagade till libero. Jag brukar inte göra sånt utan bara acceptera att det inte funkade. Men jag fick svar nyss och de vill att jag ska skicka några blöjor (de betalar porto) och svara på lite frågor så de kan kolla på dem och sen ersätter de blöjorna. Eller ja ersättningen tror jag på när jag ser den.
    Åter till gnällisen... Han har ätit, sovit, ammat och ändå är det gråt. Stackaren. Nåja helg snart.

• snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-11-20 17:01:37 följande:

Åhhh idag önskar jag att jag aldrig gått upp ur sängen. Förutom att H är gnällig som antingen beror på utvecklingsfas eller tänder eller kombination av det och mannen är i Oslo och kommer hem sent och har kommit hem sent varje kväll den här veckan så har inte blöjorna funkat idag. De började ta slut så igår köpte jag nya. Hade rabattkupong på liberos up and go så köpte två paket fyror. Har aldrig använt dem innan utan bara blöjor med knäppning men tänkte de borde funka också. Icke. Första blöjan klarade bara tre! Timmar innan det läckte ut. Och då hade han suttit på morgonpotta innan så så mycket kiss borde det inte varit. Sen när jag bytt kläder och blöja, vad händer då? Jo bajsattack som inte alls stannade i blöjan (typ inget i den när jag bytte och den var helt ny) utan istället längs hela benet, foten, vår matta, golvet och såklart där vi har trägolv så i springan mellan golvplankorna. Testade tre blöjor till (skam den som ger sig?) och en till läckte det ur, en klarade bajs och den sista var kissfull efter en kissning. Dessutom har hans diarré inte släppt så det är inte mycket som kommer varje gång så sånt problem borde det inte vara. Och här sitter jag med två paket blöjor. Men arg som jag var på världen efter att ha kört våtservetter och tops i golvspringan så skrev jag och klagade till libero. Jag brukar inte göra sånt utan bara acceptera att det inte funkade. Men jag fick svar nyss och de vill att jag ska skicka några blöjor (de betalar porto) och svara på lite frågor så de kan kolla på dem och sen ersätter de blöjorna. Eller ja ersättningen tror jag på när jag ser den.
    Åter till gnällisen... Han har ätit, sovit, ammat och ändå är det gråt. Stackaren. Nåja helg snart.

Vi köpte också Up&Go storlek 4 eftersom han brukar ha storlek 4 på Pampers baby dry. Men efter tre kissläckage gav jag upp och åkte och köpte storlek 5. Det har funkat toppen!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?