• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91

Skönt med barn som är kvar där man lämnar dom! Bosse har två favoritställen att krypa till; kattens vattenskål och toaletten. Först står han o trummar på toalocket, men när han lessna på det börjar han slicka på toan... Så gäller att vara minst lika snabb som han är!

Även katten har fått börja vara lite snabbare, för någon gång dådå lyckas Bosse få tag i hennes päls o han släpper inte i första taget :D

Han kommer nog gå snart tror jag. Han har börjat släppa taget om saker när han står nu. Har ändå gått rätt sakta fram sista två månaderna, han blev så feg när han ramla o slog huvudet så ofta där när han började resa sig upp.

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-13 05:27:19 följande:

W kryper inte heller och det är faktiskt väldigt skönt med tanke på hur struligt vi har det ändå att få ihop vardagen. Men det är nära till för honom. Han sitter och skjuter sig bakåt med armarna och snurrar så han stannar inte där man sätter honom men det går långsamt. Han hatar att ligga på mage så jag tror inte att han kommer att krypa utan kommer köra någon sitt variant på krypning. W ligger ljusår efter syrran i utvecklingen. Men hon var supertidig med allt och han är nog mer normal.

Här har vi super stuliga nätter igen. Nu är det tänder på g och han snurrar runt runt hela nätterna och gnäller. Plus att igår natt så bajsade han ner hela spjälsängen. Vi har nu typ var 10e natt bra och resten katastrof. Den där bra natten är väl för att vi ska överleva vardagen.

Ja HELT stilla är hon ju egentligen inte. Hon drar sig framåt lite när hon sitter och ligger hon på mage skjuter hon sig bakåt. Men det går ju inte snabbt direkt så det är ingen fara att lämna henne obevakad lite snabbt;)

Vi har, peppar peppar, haft tre bra nätter nu. Blivit väckt kanske 3-4 gånger och det är ju helt otroligt bra. Ännu mer otroligt är det att hon sover bra NU när hon är så förkyld. Eller så är det just därför hon sover bra och så går det tillbaka till skitnätter så fort hon är frisk.

Från det ena till det tredje.. när börjar ni julpynta? Jag är ju en sån som går all in och julpyntar ordentligt (dock inga porslinstomtar för dom har jag fobi mot). Dagen innan första advent då vi brukar pynta har vi dop så det går inte i år. Så vi tänkte ta det nästa helg (21-22) men undrar om det är för tidigt?
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-11-13 08:32:59 följande:
    Ja HELT stilla är hon ju egentligen inte. Hon drar sig framåt lite när hon sitter och ligger hon på mage skjuter hon sig bakåt. Men det går ju inte snabbt direkt så det är ingen fara att lämna henne obevakad lite snabbt;)

Vi har, peppar peppar, haft tre bra nätter nu. Blivit väckt kanske 3-4 gånger och det är ju helt otroligt bra. Ännu mer otroligt är det att hon sover bra NU när hon är så förkyld. Eller så är det just därför hon sover bra och så går det tillbaka till skitnätter så fort hon är frisk.

Från det ena till det tredje.. när börjar ni julpynta? Jag är ju en sån som går all in och julpyntar ordentligt (dock inga porslinstomtar för dom har jag fobi mot). Dagen innan första advent då vi brukar pynta har vi dop så det går inte i år. Så vi tänkte ta det nästa helg (21-22) men undrar om det är för tidigt?
    Haha jag hatar julpynt ! Får nog av det när vi är o hälsar på folk ;) brukar dock ha en sån där lampa (hahah! Ni vet, som ser ut som ett upponer vänt V) i fönstrena. Tror iofs jag köpte två ulltomtar ifjol som satt på fönsterbrädan? Ja, det är det julpyntet jag äger... Nu har vi iofs några fler fönster (gått från 64 kvm lgh till 200 kvm hus) så måste nog till o köpa någon fler lampa ändå. Sen har jag haft tanken faktiskt på att ha en utomhusgran!

Jag får passa på att njuta nu av lite juldekorationer för minns när jag gick på dagis o vi gjorde tomar av flirtkulor & toarullar, avkapade pinnas osv... Gruvar mig redan nu för när Bosse kommer hemsläpandes med sånt ;)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-11-13 08:32:59 följande:

Jag brukar alltid julpynta till första advent, typ fredag och lördag. På första advent SKA pyntet vara på plats så att man bara kan njuta och tända ljus.
    Man får ju pynta hur tidigt man vill så det är väl bara gå all in nästa helg ;)
  • Lavish

Min mamma släpar fortfarande fram julpynt jag gjort i skolan typ förfärliga smällkarameller i t.ex lila och limegrönt. Antagligen kommer jag väl göra detsamma när barnen börjat producera nått som med lite god vilja är föreställande något mer än kladd.

Brukar börja pynta inför första advent, sen kommer det fram lite vartefter. Vi har ny soffa i petroleumfärg, vet inte riktigt hur jag ska pimpa den, annars har jag haft röda kuddar och röd pläd men det lär väl inte bli så vackert. 

Låter ju väldigt lugnt med barn som inte flyttar sig måste jag säga. Linnea går för fullt längst med möblerna, drar ut lådor och klämmer fingrarna om man inte passar sig, tar sig upp på soffbord och hyllor och "skördar" allt hon kan få tag på där. Igår tog jag upp storebrors gamla gå-vagn. Hon gillar den, och är mycket kaxig när hon kommer några steg framåt, men hon fattar inte att det är hon som ska styra den och bestämma farten. 

Idag ska jag gå och klippa mig! Behövs verkligen! Börjar jobba igen 25 nov. 

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-11-13 09:31:26 följande:

Jag brukar alltid julpynta till första advent, typ fredag och lördag. På första advent SKA pyntet vara på plats så att man bara kan njuta och tända ljus.

Man får ju pynta hur tidigt man vill så det är väl bara gå all in nästa helg ;)

Ja första advent vill man ju ha det klart men med dop dagen innan och förberedelser inför dopet dagen innan det så går det ju inte den helgen. Sambon vill hemskt gärna vara med och julpynta så det får helt enkelt bli nästa helg när han är ledig :)

Idag vräker det ner snö och imorgon har jag lovat dottern att baka lussekatter så att pynta nästa helg känns kanske inte allt för konstigt;)
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-11-13 12:43:24 följande:

Ja första advent vill man ju ha det klart men med dop dagen innan och förberedelser inför dopet dagen innan det så går det ju inte den helgen. Sambon vill hemskt gärna vara med och julpynta så det får helt enkelt bli nästa helg när han är ledig :)

Idag vräker det ner snö och imorgon har jag lovat dottern att baka lussekatter så att pynta nästa helg känns kanske inte allt för konstigt;)

Åh har ni snö!! Vi har regn och minusgrader. Lussekatter bakade jag i veckan. Nu är det bara två veckor tills vi ska på första julbordet. Jag har tyckt att det varit så långt till jul, men nu plötsligt så känns det nära.
  • LillLouise84

Idag har vi äntligen varit på bvc. 8,5 kilo och 71 cm. Fast jag tror att hon mätte fel på längden för i så fall har han typ inte växt alls på längden på två månader. Det var inte ordinarie bvc sköterska och vikarien är känd för att mäta fel.

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-11-13 13:21:15 följande:

Åh har ni snö!! Vi har regn och minusgrader. Lussekatter bakade jag i veckan. Nu är det bara två veckor tills vi ska på första julbordet. Jag har tyckt att det varit så långt till jul, men nu plötsligt så känns det nära.

Nja, blötsnö åtminstone men det snöar iaf;) vi ligger nästan alltid i toppen över orter med mest snö och kan ibland ha snö in i juni så jag vet inte om jag är så lycklig över snön men sambon är glad.. då får han äntligen starta snöslungan igen haha! Ungarna är ute och gör snögubbar nu, lyckliga de med:)
  • ebe91
    Lavish skrev 2015-11-13 09:47:42 följande:

Min mamma släpar fortfarande fram julpynt jag gjort i skolan typ förfärliga smällkarameller i t.ex lila och limegrönt. Antagligen kommer jag väl göra detsamma när barnen börjat producera nått som med lite god vilja är föreställande något mer än kladd.

Brukar börja pynta inför första advent, sen kommer det fram lite vartefter. Vi har ny soffa i petroleumfärg, vet inte riktigt hur jag ska pimpa den, annars har jag haft röda kuddar och röd pläd men det lär väl inte bli så vackert. 

Låter ju väldigt lugnt med barn som inte flyttar sig måste jag säga. Linnea går för fullt längst med möblerna, drar ut lådor och klämmer fingrarna om man inte passar sig, tar sig upp på soffbord och hyllor och "skördar" allt hon kan få tag på där. Igår tog jag upp storebrors gamla gå-vagn. Hon gillar den, och är mycket kaxig när hon kommer några steg framåt, men hon fattar inte att det är hon som ska styra den och bestämma farten. 

Idag ska jag gå och klippa mig! Behövs verkligen! Börjar jobba igen 25 nov. 

Dom där jäkla lådorna! Vi har bara lådor i nedre delen i köket och B fastnar dagligen med fingrarna i dom...

Bossa har tuggat sönder vårat vardagsrumsbord, haha! Han ställer sig o gnager så färgen har börjat lossna...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?