• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08

Imorgon ska vi ner på bvc igen för att visa upp Selinas utslag. Vi var ner för 2 veckor sedan och fick rådet att smörja med hydrokortison och återkomma om två veckor om det inte blivit bättre.

Det har blivit hundra resor värre sen dess:( hon är prickig och röd över hela kroppen, ansiktet är alldeles torrt och fläckigt (trots att vi smörjer med mjukgörande hela tiden), hon börjar bli skinnflådd i alla veck och så har hon fått konstiga små blåsor lite här och där. Inte vattkoppor för de har varit där sen över två veckor tillbaka men börjar dyka upp på fler ställen nu. Jag oroar mig för att det ska vara något allvarligt, även om jag vet att det mest troligt inte är något farligt alls.

Hoppas på en läkartid och något vettigt! Hon kliar sig i ansiktet hela tiden och ser ju rent ut sagt för bedrövlig ut nu:(

• Mimipig

Jag kom hem från tjejhelg i London igår och tog tillfället iakt att sluta amma. Jag hade med pumpen och pumpade lite varje dag, förutom igår, eftersom jag tänkte att någon gång måste jag ju släppa taget. Igår kom jag hem och W har inte ställt sig och borrat in huvudet mellan brösten som han brukar, så kanske har han glömt dem? Problemet idag är bara att vänster bröst gör så ONT! Det är värkande, hettand eknutir i det, mjölkstockning förmodligen, (höger brösyt är helt ok) och jag vet inte vad jag ska göra ? jag tänker att jag rider ut stormen och bara väntar. Om jag pumpar för att släppa på trycket så kommer det ju att produceras mer mjölk. är inte det ett Moment 22?

Jag känner mig helt låg också. Är det amningshormonerna som dragit? Usch, det här känns bara sorgligt.

• Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2015-11-10 13:36:37 följande:
    Julian hade diarre som höll i nästan fyra dagar!!! 15-20 blöjor om dan!! Slemmigt o grönt. Jätteäckligt. Så i fredags tittade en tand upp och genast försvann diarren! Sen i söndags o igår var det tillbaka. Och ja idag tittade andra tanden upp och diarren försvann i första blöjan.
    Så det verkar helt klart finnas ett samband!
    Det är ganska äckligt. Just nu håller jag koll efter tänder och hoppas att det slutar. Sitter just nu på tåg till Stockholm och svärföräldrarna. Min man ska på mässa ons-tors och tar semester fre så vi får ett lite längre besök i huvudstaden. Att beräkna hur många blöjor som skulle med var inte lätt men vi tog med våra rabattkuponger så vi kan köpa fler blöjor om det behövs utan att grämas över att vi glömt kupongerna hemma ;)
  • SMA87

Min tjej vägde 6,8kg och var 67cm lång på 7 månaders kollen för någon vecka sedan. Vi var först ut i vår mammagrupp att få barn och nu har alla passerat henne i storlek förutom en som är två månader yngre... Jag tyckte det var jobbigt förut men försöker inte jämföra längre. Hon är perfekt som hon är och följer sin kurva slaviskt !

Annars försöker jag sluta nattamma men tycker det är svårt då jag tror att hon är hungrig... Om jag ger vatten slukar hon 100ml i ett svep och tror i alla fall jag att hon är hungrig... Annars kör vi en portion gröt på morgonen, BLW eller halv barnmatsburk till lunch och ca 250-300ml hemmagjord välling på kvällen på havremjölk och skrädmjöl. Så vi ammar en hel del fortfarande. Det märks inte minst på att jag slarvar något otroligt med mat och sötsaker och vågen går bara nedåt ändå. Väger nu 4kg mindre än när jag blev gravid och har inte vägt såhär lite sedan tonåren.

Hon sitter och ålar lite runt nu men hon har inte knäck krypkoden ännu... En gång i veckan går vi på babysim och det älskar hon. Vi försöker även gå 5-10km per dag i ur och skur. Vad hittar ni på med era små?

• Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-11-09 12:55:26 följande:

Visst var det någon här där bebisen bara fick diarré helt plötsligt. Hållit på i ett dygn. Det kan ju inte finnas mer kvar i magen och ändå så kommer det hela tiden. Lite varje gång efter de stora första blöjorna. Håller på att bli knäpp på det. Vi som fått in så bra med att bajsa på pottan kan bara glömma det nu. Det hinner vi inte. Kan det vara att tänderna ska komma nu?

Josefin fick ju diarré och kräktes plötsligt, men det var i princip en rejäl systemtömning, och sen var det bra igen. Hoppas det ger sig!
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-11-10 15:50:20 följande:

Imorgon ska vi ner på bvc igen för att visa upp Selinas utslag. Vi var ner för 2 veckor sedan och fick rådet att smörja med hydrokortison och återkomma om två veckor om det inte blivit bättre.

Det har blivit hundra resor värre sen dess:( hon är prickig och röd över hela kroppen, ansiktet är alldeles torrt och fläckigt (trots att vi smörjer med mjukgörande hela tiden), hon börjar bli skinnflådd i alla veck och så har hon fått konstiga små blåsor lite här och där. Inte vattkoppor för de har varit där sen över två veckor tillbaka men börjar dyka upp på fler ställen nu. Jag oroar mig för att det ska vara något allvarligt, även om jag vet att det mest troligt inte är något farligt alls.

Hoppas på en läkartid och något vettigt! Hon kliar sig i ansiktet hela tiden och ser ju rent ut sagt för bedrövlig ut nu:(

Åh vad jobbigt! Josefin har varit röd och irriterad på och under hakan, så vi fick smörja med kortison i två omgångar. Nu verkar det ha gett sig.

Hon har även varit knottrig på magen, och det berodde tydligen på torr hud, är nästan helt borta nu när vi smort med miniderm 2-3ggr per dag i en dryg vecka.
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-11-10 20:19:39 följande:

Åh vad jobbigt! Josefin har varit röd och irriterad på och under hakan, så vi fick smörja med kortison i två omgångar. Nu verkar det ha gett sig.

Hon har även varit knottrig på magen, och det berodde tydligen på torr hud, är nästan helt borta nu när vi smort med miniderm 2-3ggr per dag i en dryg vecka.

Det började när hon fick smaka äpple så då tog vi bort det och utslagen försvann. Testade med äpple igen och utslagen kom tillbaka men sen har de inte försvunnit trots att vi är noga med att inte ge något med äpple:/ tycker ju att det BORDE vara något hon reagerat på i matväg men samtidigt äter hon ju knappt något, det är fortfarande max 2-3 skedar OM vi ens får i henne något. Knepigt..

Såhär ser "blåsorna" ut. De hon fick först, två stycken i pannan, är fortfarande kvar efter över 2 veckor. Nu har vi hittat en på ryggen, en på axeln, två på tummen och en på lillfingret. Kan säkert finnas fler som vi inte hittat
  • ebe91
    SMA87 skrev 2015-11-10 19:35:48 följande:

Min tjej vägde 6,8kg och var 67cm lång på 7 månaders kollen för någon vecka sedan. Vi var först ut i vår mammagrupp att få barn och nu har alla passerat henne i storlek förutom en som är två månader yngre... Jag tyckte det var jobbigt förut men försöker inte jämföra längre. Hon är perfekt som hon är och följer sin kurva slaviskt !

Annars försöker jag sluta nattamma men tycker det är svårt då jag tror att hon är hungrig... Om jag ger vatten slukar hon 100ml i ett svep och tror i alla fall jag att hon är hungrig... Annars kör vi en portion gröt på morgonen, BLW eller halv barnmatsburk till lunch och ca 250-300ml hemmagjord välling på kvällen på havremjölk och skrädmjöl. Så vi ammar en hel del fortfarande. Det märks inte minst på att jag slarvar något otroligt med mat och sötsaker och vågen går bara nedåt ändå. Väger nu 4kg mindre än när jag blev gravid och har inte vägt såhär lite sedan tonåren.

Hon sitter och ålar lite runt nu men hon har inte knäck krypkoden ännu... En gång i veckan går vi på babysim och det älskar hon. Vi försöker även gå 5-10km per dag i ur och skur. Vad hittar ni på med era små?

Märker att sonen har behov av att "rastas" nu, är vi bara hemma är det gnäll gnäll gnäll. En vanlig dag ser ut såhär;

Vaknar 7:15-7:45. Roar oss till 8:30 då han äter frukost. Fortsätter roa och underhålla en alltmer gnällig unge, någon gång mellan 9:30-10:30 går vi o lägger oss o vilar (även jag då jag är dödstrött numer pga graviditeten). Sover allt mellan 30-120 minuter. Sen lunch. Efter lunch åker vi iväg o hälsar på någon eller får besök. Alltid. Hemma kring 15 för att åter vila, ca 30-60 min. Sen laga middag oså kommer sambon hem. Måndag o torsdag tränar sambon i garaget med sina 3 bröder, så iaf någon av svägerskorna (+kusiner) hänger med mig o Bosse. Är det inte träningsdag brukar vi åka o hälsa på någon på kvällen, oftast svärföräldrarna som bor i samma by. Varje dag rullar på på samma sätt.
  • SvanE
    Mimipig skrev 2015-11-10 19:09:01 följande:

Jag kom hem från tjejhelg i London igår och tog tillfället iakt att sluta amma. Jag hade med pumpen och pumpade lite varje dag, förutom igår, eftersom jag tänkte att någon gång måste jag ju släppa taget. Igår kom jag hem och W har inte ställt sig och borrat in huvudet mellan brösten som han brukar, så kanske har han glömt dem? Problemet idag är bara att vänster bröst gör så ONT! Det är värkande, hettand eknutir i det, mjölkstockning förmodligen, (höger brösyt är helt ok) och jag vet inte vad jag ska göra ? jag tänker att jag rider ut stormen och bara väntar. Om jag pumpar för att släppa på trycket så kommer det ju att produceras mer mjölk. är inte det ett Moment 22?

Jag känner mig helt låg också. Är det amningshormonerna som dragit? Usch, det här känns bara sorgligt.

Jag pumpade eller "drog ut" det värsta ur bröstet för att det inte skulle kännas som en stor knöl. Lättast var i duschen med riktigt varmt vatten så det inte gjorde så ont. Sedan hade jag thight sport-bh på mig dygnet runt förutom de små tömningarna och efter några dagar var det som små kulor kvar i bröstet som efter lite massage försvann. Lite tömning för att lätta på trycket tycker inte jag ökade produktionen alls. Den försvann snabbare än jag trodde. Lycka till även om det känns vemodigt nu!
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-11-10 20:48:06 följande:

Det började när hon fick smaka äpple så då tog vi bort det och utslagen försvann. Testade med äpple igen och utslagen kom tillbaka men sen har de inte försvunnit trots att vi är noga med att inte ge något med äpple:/ tycker ju att det BORDE vara något hon reagerat på i matväg men samtidigt äter hon ju knappt något, det är fortfarande max 2-3 skedar OM vi ens får i henne något. Knepigt..

Såhär ser "blåsorna" ut. De hon fick först, två stycken i pannan, är fortfarande kvar efter över 2 veckor. Nu har vi hittat en på ryggen, en på axeln, två på tummen och en på lillfingret. Kan säkert finnas fler som vi inte hittat

Hur ser höstblåsor ut? Det hörde jag att det gick mycket i början av hösten. Kan det vara något sånt eller svinkoppor?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?