snö 81 skrev 2015-11-16 07:31:32 följande:
Tror inte att jag skulle behöva oroa mig för att Tage skulle äta Noblesse om han hittade det. Eller han kanske skulle testa smaka, men dom där miniatyrkrispbitarna i chokladen skulle ge honom kväljningar direkt. Han klarar inte ens den minsta lilla smula eller bit av mat. Han kommer nog äta Hipps släta puré till tonåren ;)
Det är så stor skillnad på konsistensen på typ sempers och nestles. Semper 8 månader innehåller ju typ hela köttbullar! Bosse är väldigt bra på att tugga men sempers mat måste vi ofta mosa lite iallafall. Dom helt släta är ingen favorit hos han!
Fyfan. Imorse kom första spyan. Mådde ju tokilla med bosse men spydde bara 2 ggr. Den här gången har jag ju mått lite bättre (peppar peppar!) så trodde jag skulle klara mig. Men det finns två saker som gör att den vänder sig i min mage; byta blöja (såklart) men även ALL barnmat (gröt, burkar, välling osv). Enda målet han äter då jag inte mår illa är frukten på eftermiddagen. Känner mig inte som någon toppen-mamma som knappt kan ta hand om mitt barn just nu...