• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-11-13 13:40:18 följande:

Nja, blötsnö åtminstone men det snöar iaf;) vi ligger nästan alltid i toppen över orter med mest snö och kan ibland ha snö in i juni så jag vet inte om jag är så lycklig över snön men sambon är glad.. då får han äntligen starta snöslungan igen haha! Ungarna är ute och gör snögubbar nu, lyckliga de med:)

Härligt! Jag längtar efter snön, då jag älskar att åka längdskidor.
  • Trollunge85

Hugo tog sina första krypsteg förra veckan men det var först igår han började krypa på riktigt. Han tar det dock väldigt försiktigt och tar sig fram snabbare med ålning. Ser han en sladd så går det fort så det gäller att hålla koll. Han reser sig upp mot saker nu också och försöker hålla med bara en hand. Vingligt är det men han är så stolt över sig själv.

• Mildamilda

Isak har ålat fram i en månad ungefär men kröp "på riktigt" för första gången igår. Har börjat resa sig mot soffa etc. Hinner inte skriva så mycket här. Tvåbarnschocken. Angående julpynt så tar vi fram adventsljusstake och stjärnor till fönstren dagen innan första advent, men tomtar får vänta till 3-4 advent. Och granen tar vi in kvällen innan julafton. Har inte varit alls förtjust innan men nu är det mysigt när man har egen familj.

• Mullan
    Mildamilda skrev 2015-11-14 20:50:25 följande:

Isak har ålat fram i en månad ungefär men kröp "på riktigt" för första gången igår. Har börjat resa sig mot soffa etc. Hinner inte skriva så mycket här. Tvåbarnschocken. Angående julpynt så tar vi fram adventsljusstake och stjärnor till fönstren dagen innan första advent, men tomtar får vänta till 3-4 advent. Och granen tar vi in kvällen innan julafton. Har inte varit alls förtjust innan men nu är det mysigt när man har egen familj.

Precis så gör vi också ang adventspynt och julpynt :)
  • ebe91

Imorse hittade Bosse våran ask med noblesse, borde ha förstått att det var rackartyg på gång när han plötsligt blev så tyst. Nom nom, där låg han och åt choklad! Tur det bara var 2-3 flarn kvar ;)

• Lavish
    ebe91 skrev 2015-11-15 08:39:33 följande:

Imorse hittade Bosse våran ask med noblesse, borde ha förstått att det var rackartyg på gång när han plötsligt blev så tyst. Nom nom, där låg han och åt choklad! Tur det bara var 2-3 flarn kvar ;)

Haha tror inte det är någon fara. För någon vecka sen hade jag en sån mörk chokladkaka jag gick och smååt från i köket. Hade tagit med mig några rutor till datorn men tappade en på vägen. Letade efter den men fick besviket ge upp då jag inte såg den någonstans (vi har mörkbrunt trägolv). Den var det dock någon annan som hittade, när man ser Linnea komma krypande superglad och hela ansiktet brunkladdigt
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-11-15 08:39:33 följande:

Lavish skrev 2015-11-15 08:43:46 följande:

Haha tror inte det är någon fara. För någon vecka sen hade jag en sån mörk chokladkaka jag gick och smååt från i köket. Hade tagit med mig några rutor till datorn men tappade en på vägen. Letade efter den men fick besviket ge upp då jag inte såg den någonstans (vi har mörkbrunt trägolv). Den var det dock någon annan som hittade, när man ser Linnea komma krypande superglad och hela ansiktet brunkladdigt

Ja nåt sånt behöver inte jag oroa mig för eftersom Selina inte äter något.. jo iofs gillar hon kartong och kan gladeligen tugga i sig det (tydligen godare än gröt/frukt/mat). För någon månad sedan hade hon ont i magen tills hon bajsade ut en grön kartongbit efter att vi gjort pizza hemma med pizzakit. Hade varit kul om vi tagit henne till läkaren för hennes magonda och de hittat en kartongbit som det stod "pizzakit" på :D
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-11-15 11:21:08 följande:

Ja nåt sånt behöver inte jag oroa mig för eftersom Selina inte äter något.. jo iofs gillar hon kartong och kan gladeligen tugga i sig det (tydligen godare än gröt/frukt/mat). För någon månad sedan hade hon ont i magen tills hon bajsade ut en grön kartongbit efter att vi gjort pizza hemma med pizzakit. Hade varit kul om vi tagit henne till läkaren för hennes magonda och de hittat en kartongbit som det stod "pizzakit" på :D

Tänk att de man inte bör äta kan vara så gott för de små. Hade ni gått till doktorn och hon bajsat ut pizzakit så hade nog läkaren förklarat för er att det är innehållet som ska ätas och inte kartongen :-P.

W kan fortfarande inte krypa hur gärna han än vill. Men till vedkorgen och käka bark och mossa från vedträden det kan han ta sig.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-11-15 11:21:08 följande:
    Lavish skrev 2015-11-15 08:43:46 följande:

Tror inte att jag skulle behöva oroa mig för att Tage skulle äta Noblesse om han hittade det. Eller han kanske skulle testa smaka, men dom där miniatyrkrispbitarna i chokladen skulle ge honom kväljningar direkt. Han klarar inte ens den minsta lilla smula eller bit av mat. Han kommer nog äta Hipps släta puré till tonåren ;)
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-11-16 07:31:32 följande:
    Tror inte att jag skulle behöva oroa mig för att Tage skulle äta Noblesse om han hittade det. Eller han kanske skulle testa smaka, men dom där miniatyrkrispbitarna i chokladen skulle ge honom kväljningar direkt. Han klarar inte ens den minsta lilla smula eller bit av mat. Han kommer nog äta Hipps släta puré till tonåren ;)
    Det är så stor skillnad på konsistensen på typ sempers och nestles. Semper 8 månader innehåller ju typ hela köttbullar! Bosse är väldigt bra på att tugga men sempers mat måste vi ofta mosa lite iallafall. Dom helt släta är ingen favorit hos han!

Fyfan. Imorse kom första spyan. Mådde ju tokilla med bosse men spydde bara 2 ggr. Den här gången har jag ju mått lite bättre (peppar peppar!) så trodde jag skulle klara mig. Men det finns två saker som gör att den vänder sig i min mage; byta blöja (såklart) men även ALL barnmat (gröt, burkar, välling osv). Enda målet han äter då jag inte mår illa är frukten på eftermiddagen. Känner mig inte som någon toppen-mamma som knappt kan ta hand om mitt barn just nu...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?