ebe91 skrev 2015-05-08 12:59:34 följande:
2-månaderskontroll idag, Bosse väger 5555g och är 56,5 cm lång så han växer minsann. Har stl 62 på kläder nu, och dom sitter perfekt. Har fått en ny BVC-sköterska då våran vanliga gått på graviditetsledigt, så kommer ju få ha den nya resten av bebistiden :) Men hon var helt ok hon också!
Fick erbjudande om babymassage, men är tveksam... Det var 5 träffar och alla är mellan 10-11:30, vilket är lite tidigt våran del... Vi ligger ju i sängen till minst 9, innan vi går upp till soffan och myser på morgonen... Brukar inte planera in ngt förrän kl 11, o även det kan ibland vara lite tidigt för oss...
Jag planerar inte heller in något förrän tidigast kl 11. Och så har jag ju en hund som behöver rastas mellan 11 och 13, så jag känner egentligen inte att jag har så värst mycket tid på dagarna, haha.
Jag vet inte om jag bara är förstagångsmamma-löjlig, men jag upplever att hela dagen och kvällen blir förstörd om jag måste väcka Josefin, det blir liksom fel med övertrötthet och gråt.
Möjligen hade jag gått på massagen ändå, för det verkar så mysigt :)
Josefin var på tvåmånaderskontroll igår. Hon väger 6,1kg och är 60cm lång. Stor tjej!