Vi pratar ju mycket om nätterna, men hur har ni det på dagarna? Det kanske ändrats mycket för er precis som för oss, men just nu ser det ut ungefär så här :
Det blir morgon klockan 9 eller 11 (innan dess är det natt för Josefin, hon somnar om direkt efter mat). Hunden behöver gå ut någon gång mellan 11 och 13, och då krävs det ofta flera försök innan Josefin antingen fortsätter sova när jag lägger henne i vagnen, eller finner sig i att ligga där vaken. Ibland är det stört omöjligt, och då tar vi bärselen, och då sover hon tills jag tar av mig den.
Dagtid somnar hon väldigt sällan vid amning, och vaknar isf när jag reser mig. Hon kan somna i bärselen eller eventuellt i famnen om jag går och gungar henne eller studsar på pilatesbollen.
Hon äter ungefär varannan timme, däremellan sover hon i ganska korta perioder, är vaken och glad ibland, men ofta ganska missnöjd. Hon kan inte ligga själv mer än ett par minuter.
Runt 20-21 ökar missnöjesintensiteten, och det är rätt jobbigt fram till 1-4 när hon gör natt. Mycket gråt, och ofta är det bara i bärselen hon är tyst (hon somnar).
Är det här normalt? Blir det bättre? Kan jag göra något för att underlätta för oss?