• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-05-20 10:52:38 följande:

Min karl fattar inte ens när jag visar en sak framför ögonen på honom. Jag hittade för något år sedan en parfym jag verkligen ville ha och visade vilken det var. Sen fick jag ett paket med en annan parfymflaska som luktade fjortis. Då påpekade jag att det var inte den jag önskade mig och undrade om han gillade den bättre? Nä han hade inte provat den utan tyckte att det var för fjollig rosa flaska jag ville ha och det skulle inte vara snyggt i badrumsskåpet, utan den gula flaskan såg bättre ut så då blev det den.

Hahaha, men gud vad dumt! Hoppas du gav igen genom att gå bara på utseende så fort det var något han var intresserad av. :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-05-20 14:38:03 följande:

Jag förstår också att vi är lyckligt lottade, kan nästan tycka det är jobbigt ibland att prata om hur bra nätter vi har. Jag har dåligt samvete jämt mot dom som har tuffa nätter... Hade ju föreställt mig att det skulle ta flera flera månader innan jag fick en hel natts sömn, men jag sover ju betydligt mer än sambon som måste upp till jobbet.

Vi har också oförskämt bra nätter. Josefin somnar vid bröstet runt elva nu för tiden, och sen äter hon en till två gånger innan vi vaknar runt 9. Det började gå ca 7 timmar utan mat på nätterna, men nu när hon är förkyld blir det snarare 3-4h. Men hon äter bara 5 minuter och sedan sover hon igen. Väldigt skönt! :D
  • Kpax
    Vikkan333 skrev 2015-05-20 13:00:30 följande:

Usch! Här är en till fd nässpraysmissbrukare med snorigt barn. :(

Jag har suttit i soffan och sovit med henne två nätter nu. Fy jag vill bara att hon ska bli frisk! Än så länge är det mest löst slem här.

Krya på er!

Stackars er, vi kan än så länge sova i sängen i alla fall. Krya på er också!
  • Kpax

Använder någon av er PayPal? Jag är löjligt rädd för allt som har med pengar att göra, men visst är det säkert? Och det stämmer att det blir ett påslag på max 4% om man handlar i utländsk valuta?

Jag vill beställa wallstickers från en amerikansk sida, och det funkar inte med mitt kort, så de rekommenderar Paypal.

Alternativt: Jag vill ha wallstickers i form av svarta prickar. Behöver rätt många, så jag är inte så sugen på Ferm Livings som kostar 150:- för 54st. Några tips?

• Kpax
    Mullan skrev 2015-05-20 23:43:56 följande:

Jag använder paypal massor! Sjuuuukt smidigt och ett säkert betalningssätt! Handlar en hel del från eBay!

Väggdekorer och texter är jättebilligt på eBay! Har köpt fina som vi har på dotterns rum :)

Tack! Men jobbigt också... Nu hittade jag prickar till ännu bättre pris på ebay. Så nu måste jag registrera konto både där och hos paypal. Vi behöver tavlor, och det kommer sluta med att jag dammsuger ebay också, tio minuter i taget. Vi hörs väl i vår när jag får lite tid över! ;)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-05-21 00:00:32 följande:

Vägningsdag idag -800 gram sen förra veckans bakslag med +500 gram. Nu ligger jag på 3.5 kilo kvar till före graviditeten. Tänk om jag kunde fixa det innan midsommar.

Sen påsken har jag ätit en halv påse gott och blandat, 200 gram mjölkchoklad och 3 dubbla chokladbitar, that's it! Det tycker jag faktiskt att jag gjort rätt bra med tanke på att jag levde på socker under graviditeten. Mängden cola däremot är det värre med. Bara jag är återställd efter halsmandeloperation så ska jag börja ut och röra på mig igen. Och förhoppningsvis ta mig iväg till gymmet. Det tråkiga är att min gymkompis inte har orkat träffa mig på ett tag, så jag är lite nervös för att möta henne. Hon fick nämligen missfall några veckor innan jag fick bebis så hon orkar inte se gravida eller bebisar. Som tur är så är hon öppen över hur dåligt hon mår.

Men gud vad duktig du är! Jag äter fortfarande mycket godis (kolasnören), och när jag försöker vara duktig och undvika socker får jag så vansinniga sug på kvällen att jag antingen bakar en kaka, eller äter en halv korv mandelmassa.

Ett tag gjorde jag kokosbollar på nötter och dadlar, det funkade rätt bra, kanske skulle göra det igen.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-05-21 15:02:09 följande:

Jag måste bara få bort mina kilon. Såg mig i en spegel idag och fy fan hur jag ser ut. Hela magen är som en stor volang som hänger. Dubbelhaka och feta överarmar. Jag tänker på hur jag såg ut innan barnen. Jag var inte smal, men både armar och ben var ordentligt musklade och jag mådde bra.

Jag ser inte heller rolig ut... Och framförallt tycker jag att det är skitjobbigt med de ordentliga valkarna som blir när jag tar på mig annat än mjukisar (även tights ger så stora valkar att de tydligt syns under de flesta tröjor, även om tröjorna inte är ett dugg tighta).

Jag har tappat alla mina muskler, och det tycker jag är himla trist. Jag behöver inte vara skitsmal, är nöjd med hull på kroppen bara jag har muskler under! Stark och frisk vill jag vara!

Jag har börjat gå nu när Josefin ÄNTLIGEN accepterat vagnen, och har gått 3-4km per dag i fyra dagar. Det är jätteskönt förutom att det faktiskt känns i underlivet. Det känns som att det svullnar på insidan, och det bränner lite. Varför kan det inte bara bli bra? :(
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-05-21 16:05:11 följande:

Nu var sprutorna tagna, en i varje ben. Han skrek hjärtskärande i ungefär fem minuter. Sen lugnade han ner sig och däckade i vagnen på vägen hem. Nu har han vaknat och verkar vara som vanligt men det återstår att se hur det blir ikväll.

Usch, ser inte fram emot det där. Hoppas han klarar sig hyfsat i alla fall!
  • Kpax

Hur tänker ni göra med smakportioner? Jag trodde rekommendationen var från fyra månader, men nu tyckte jag att BVC-sköterskan sköterskan nämnde sex månader (i förbigående på föräldragruppen, så jag ville inte avbryta och fråga).

Jag vill gärna börja så fort som möjligt, jag älskar själv mat och ser verkligen fram emot att Josefin ska få smaka och känna på olika sorters mat.

På tremånaderskontrollen ska jag fråga vad de rekommenderar, och om de höjt till sex månader ska det bli intressant att veta varför.

• Kpax

Angående maten: Nej självklart ska jag inte tvinga i henne något "bara för att" när hon är fyra månader, men jag hoppas att hon är intresserad och vill smaka ganska tidigt. Jag ser fram emot att göra olika pureer och grejer :)

Lilj3: Skönt! Jag insåg idag att vaccinationen och efterkontrollen är samma dag. BVC 10 och BM 16, hoppas hon inte är allt för ledsen... Eller bör jag boka om?

Vikkan333: Grattis! Har inte planerat någon mat än, men kyckling i pitabröd lät gott! Jag vill gärna ha något snabbt och enkelt eftersom sambon är sjuk, Josefin är extra gasig (för att jag åt tre ägg igår?) och jag är trött. Jag har skördat rabarber idag, så jag ska i alla fall orka baka en paj! Mindre nyttigt, men himla gott :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?