Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2016-05-13 22:17:41 följande:

Är det nån vars barn har astma eller förkylningsastma? Vi misstänker att Isak har det. Han fick RS virus och lunginflammation för två veckor sen o vi fick ligga inne på barnsjukhuset fyra nätter. Nu är han förkyld o flåsig igen.

Usch vad hemskt med rs. Jag har själv förkylningsastma men inte barnen ännu (jag fick min vid typ 25 år). Däremot så åkte båda barnen på krupp i påskas, det var inte kul. Sen åkte W på det igen efter tre veckor. Så hemskt när andningen strular.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-05-16 17:24:59 följande:

Fick klänningarna inför bröllopet vi ska på om knappt tre veckor; och den satt faktiskt över förväntan! Inte lätt att hitta en vanlig klänning (ej gravidklänning) som sitter okej :)

Åh vad fin du är!
  • LillLouise84
    josanl skrev 2016-05-18 17:15:11 följande:

En fråga angående utomhuslek. Vad har ni på era 1åringar nu i sandlådan då galon är för varmt och vanliga brallor blir så  jätte smutsiga? :/

Vi kör skalkläder
  • LillLouise84

Jag känner mig som världens sämsta mamma. Jag hinner verkligen inte med någonting alls just nu. Jag har precis börjat skola in mig på nytt jobb utan att ha dagis till W. Vilket innebär att far och morföräldrar får hjälpa till. Idag har mina föräldrar haft W och när jag ko hem berättar de att han kan lägga knoppuzzel själv. Va! Liksom jag har inte ens tänkt tanken på att ta fram det till honom, för allt går i super speed hela tiden

• LillLouise84
    Villhaenbebbe skrev 2016-05-23 01:41:06 följande:

Igår klockan 17:09 gjorde lillebror entré på bf -11. Man glömmer verkligen hur små dom är, men helt magiska!

Grattis!
  • LillLouise84
    KarinIngrid skrev 2016-05-25 15:48:53 följande:

En fråga.

Går alla ettåringar i tråden nu?

Julian är ju 13,5 månad men går inte än. Jag har börjat få kommentarer om att det är sent, att han inte kan gå än, att han ligger efter osv.. jag var inte orolig innan men börjar bli det nu. Är det väldigt sent ? Är det bara Julian som inte går ? Nån mer här ?

Han går jättebra så länge han får hålla i sig i möbler eller händer. Men vägrar konstant att gå utan stöd. 

Walter har gått utefter möbler jättelänge men att släppa har han inte vågat. Men nu vid 14 månader reser han sig mitt på golvet utan stöd och går 4-6 steg. Men som många skriver så är det normalt att vara upp till 18 månader innan de går. Det är snarare att de som går innan ett år som är väldigt tidiga.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-05-25 19:42:28 följande:

Måste få gnälla av mig lite.. vi sover KATASTROFALT jävla dåligt här hemma nu! Hon är svår att sova ner och vaknar var 10e minut hela nätterna. Håller på att bryta ihop!! Hon klättrar över mig, bökar, snuttar och håller på..

Vågar inte köra bil längre, är så trött att jag känner mig full.. har hjärtklappning och mår skit just nu (magkatarren och ibs:en som protesterar mot sömnbristen). Sambon är lika trött han, som också blir väckt och som sen måste upp halv fem plus att de har beordrad övertid och måste jobba varenda lördag.

Vet inte om det är tänder som spökar (eller något annat som stör) eller om det beror på att vi flyttade ner sovrummet för drygt tre veckor sedan. I samband med det började jag låta henne sova själv på kvällarna och ta mig lite "egentid" på kvällen. Sen dess har nattsömnen blivit såhär dålig:( någon som har något tips på hur vi ska bryta det här?

Usch jag lider med dig. Vi har precis sovit en hel natt efter tre sömnlösa nätter. Min magkatarr blommar upp varenda dålig natt och magen pajar. Samtidigt som vi sover uruselt så har jag börjat på nytt jobb och har en miljon nya saker att lära mig och behöver vara 100% skärpt. De här 25/3-15 barnen verkar inte vara några sömntutor. Jag hoppas att barnen kommer på att det är skönt att sova snart.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-05-25 20:59:47 följande:

Tage går, eller springer kanske jag ska säga. Men på 1-årskollen på BVC sa dom att det är först vid 18 månader dom checkar av ifall barnet går.

Något som alla andra barn vekar göra, men inte min unge, är att prata. Tage säger endast rappakalja. Ibland kan man urskilja ett mammamm, men det är bara ibland. Annars är det grekiska. Däremot fattar han vad man säger åt honom. Om man ber honom plocka upp en sak från golvet och komma med den så gör han det och ser skitstolt ut :)

Men Tage gick väl tidigt? Det känns som antagligen kommer talet eller så går de. Min dotter gick jättetidigt och har en grymt bra motorik, men var och är sen med talet. Det är nu vid 3 år hon börjat prata hyfsat. Däremot Walter som nu vid 14 månader börjar gå, pratar desto bättre. Mamma, pappa, Walter, kaka, vovve, brum, mu, bä, anka, kottikott (igelkott) och han härmar det mesta vi säger
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2016-06-05 11:21:53 följande:

Hej gänget!

Hur har ni och era små det i värmen? Jag har tur och bor intill en sjö då Folke kan sitta och gräva i vattenbrynet varma dagar... Han är inte mycket för att doppa dig än, men det kanske kommer?

Tänkte egentligen höra hur ni ser på avkastningstid nu... Folke närmar sig 16 månader med stormsteg. Och vi har sådan tur att hans farfar verkligen vill vara med honom mycket. Maken är ju föräldraledig så de träffas alla tre ca 1 gång/vecka utan mig... Vilket är rätt skönt då jag ibland har svårt för svärfar.

Nu de sista veckorna har Folke även sovit över hos son farfar i princip 1gång/vecka. Jag saknar honom massa då men samtidigt är det ju skönt att få sova helt ostört på natten och kunna äta frukost i lugn och ro med min man ibland! Får dock dåligt samvete... Vet ju att Folke helst vill vara med oss (allra helst med sin pappa)men att han också trivs med farfar... Hur mycket avlastning är för mycket avlastning??

Är ju megagravid också och behöver därför extra mycket vila... Men är ledsen över att jag inte spenderar mer tid med Folke nu sista tiden innan minis ankomst...

Hur tänker ni?

Vilket lyx är min första tanke! Vi har ytterst lite avlastning. Under tre års tid så har vi haft barnvakt för att göra något tillsammans utan barn i 20 timmar totalt. Då har det varit att träna, gå på bio eller städa/renovera. Vi har inte käkat en middag utan barn på tre år!!! Vi har sovit utan barn två nätter på tre år och då för att vi båda var så sjuka att farmor och farfar tog hem dottern så vi fick sova.

Jag skulle tro att din svärfar bara tänker på att ni ska få vila upp er innan nästa parvel dyker upp. Passa på att få avlastning och vila, det kommer ni behöva.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-06-07 12:03:27 följande:

Ne, vill inte tvinga i han heller utan då får han vara ett tag. Men det går sällan att få i han något senare då heller... Nåja, kan ju vara en fas! Vill inte heller vänja han med leksaker/youtube vid måltid, han har en kusin som är 5,5 och ALLTID ska se på plattan eller tv när han äter - även på nyår satt han där och skulle se sina filmer...

Bosse har pågång att få kindtänderna nere, var hos tandsköterskan med han för ngn vecka sen och hon sa att det inte alls skulle dröja länge när han är såpass svullen så KAN ju vara det också, men jag tror att han bara börjat upptäcka sin egna vilja och testa oss lite.

Här har vi haft en gnällperiod och det har varit si och så med maten. Men det har ploppat upp tre tänder på bara några dagar, och en till på väg. Så just nu är det dräggligt och han bits för det kliar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?