septemberbarn08 skrev 2016-02-02 21:59:52 följande:
Nu har jag mycket att se fram emot men även många beslut att ta.
Klipptid om 2 veckor. Vet fortfarande inte om jag ska fega och bara toppa eller om jag ska våga klippa bort mycket. Googlar bilder hela tiden och grubblar.
Renovering på gång. "Lekrummet" på nedervåningen ska totalrenoveras och bli vårt sovrum. Vårat sovrum ska totalrenoveras och bli sonens nya rum. Sonens nuvarande rum ska också totalrenoveras så dottern får flytta dit och Selina får ta över hennes rum. Tanken är alltså att vi ska flytta ner och alla tre barnen ska ha varsitt rum uppe.
Men det är ENORMT mycket jobb. Nya golv i alla tre rummen (ingen av oss har lagt golv förut), tapeter ska bytas, tak ska bytas, det ska målas, en dörröppning ska slås igen och så ska en ny dörr upp, lister till tak och golv ska bytas osv. Vi har ju så långt till allt att vi kommer åka iväg en lördag framöver och inhandla ALLT som vi behöver till detta. Men hur väljer man golv och tak och tapeter till tre rum bara sådär? Beslutsångest!
Så det är mycket som snurrar i huvudet nu. Många beslut. Det känns grymt spännande men samtidigt så jobbigt att börja renovera igen. Lite gruvsamt just för att jag renoverade bort i princip hela bebistiden när äldre dottern var liten. Lite rädd att det ska bli för mycket liksom. Men spännande som sagt :)
Jag frågade på vår lokala färgaffär vilka tapetmärken den hade och fick en lista. Sen heter det tapetväljaren tror jag på nätet, där du kan välja märke på tapeter och blommig, barn, randig mm så kan du titta hemma i soffan.Lika kan du nog göra med golvet.
Jag älskar att renovera och ha projekt. Just nu är jag som ett barn före julen, vi har fått tag på en arkitekt som ska rita våran utbyggnad av huset. Det kommer kosta fruktansvärt mycket och kommer att ta tid, men vi kommer att ha hantverkare för allt utom tapeter typ.