Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2016-01-13 10:54:22 följande:

Nån mer vars bebis vägrar ligga still? Blöjbyte och påklädning gör mig svettig numera... Storebror var likadan o jag hade bestämt att nr 2 skulle va lugnare : ) sen nätterna är ett skämt just nu han vaknar o ställer sig upp o är ledsen o vill snutta - typ sex ggr per natt... Snark!!

Blöjbyten är en kamp med en snurrade sprattlade tornado. Byxblöjor är det enda som funkar sen några månader tillbaka.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-13 14:12:28 följande:

Vad har era barn i sängen (täcke/filt/kudde) nu när dom blivit såhär pass stora? Tänker då främst de barn som sover i egen säng

Vi köpte en liten mysig filt innan Tage föddes och den fick han ha som täcke eftersom man ska undvika vanligt täcke i början. Han har fortfarande bara denna lilla filt i sängen och den ligger ytterst sällan ovanpå honom. Kudde har han inte heller då han snurrar som en propeller på natten. Han har huvudet åt alla väderstreck under en natt så man skulle i så fall bli tvungen att fästa fast kudden på huvudet ;)

W sover i spjälsängen med kudde och har pyjamas och filt, i natt även strumpor. Täcket blir för varmt för honom
  • LillLouise84
    Mildamilda skrev 2016-01-13 17:27:15 följande:

En annan icke önskvärd grej min bebis gör är bits! Nyss kröp han fram till mig när jag satt på golvet o så bet han mig genom mysbyxorna i insidan av låret aj!! Nån mer?

Min trollunge har inte bitits så mycket senaste tiden utan han "pruttar" med munnen på all hud han kommer åt och slår med hela händerna så det smäller.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-15 05:21:50 följande:

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Någon högre makt måste ju hata mig och tycka att det inte är nog som det är!

Nu när det är nog kaotiskt och jobbigt så vaknar äldre dottern upp och kräks! Har varit hemma nästan två månader från dagis för att vi ska slippa skiten, började i tisdags igen och har gått 9 timmar den här veckan. Nu kräks hon!

Fanfanfan! Jag ber till gudarna att Selina ska klara sig! Och helst att jag också ska klara mig! Har redan gått ner till 46kg nu och är nog slutkörd av all stress den här veckan.. det sista jag behöver nu är en magsjuka, dessutom när Selina är så mammig och inte vill vara hos någon annan!

Giv mig styrka!

Åh nej! Jag lider med dig. Magsjuka är min största mardröm. Hoppas att det räcker med att dottern får det så ni andra klarar er. Håller tummarna för er
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-15 10:23:45 följande:

Min största mardröm med. Är livrädd skiten, trots att jag sällan åker på det. Vet ju att jag inte har något att ta utav så jag blir ju jättedålig:(

Hon kräktes ordentligt kvart över 4, sen blev det lugnt så vi tänkte att det kanske bara var för att hon var törstig en halvtimme innan och drack för fort och för mycket. Men exakt 5 timmar senare var hon på toa och bajsade vatten och en halvtimme efter det kom det lite galla i spybaljan. Suck! Känns som en väldigt "lugn" magsjuka än så länge iaf..hoppas hon inte behöver spy något mer!

Usch. Jag undrar om det är något på gång här också 7!!! Bajsblöjor idag, fördelat fyra på den lille och tre på den stora. Jag vill inte ha in det i huset och jag ska på kurs i morgon. Vore inte kul att åka på magsjuka där.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2016-01-16 11:19:32 följande:

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

Grattis!
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2016-01-16 11:19:32 följande:

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

Dottern använde spjälsängen tills hon var 2. Sen var vi tvungna att ta den till lillebror. Men det var en kamp i månader att få henne att stanna i sängen, hon rymde hela tiden när hon kunde kliva ur sängen själv. Nu är hon 2,7 och använder tripp trapp stol utan bygel och den har hon haft sen hon var drygt ett år. Och kommer att ha den i flera år till. Vid 2 1/2 började hon tröttna på att åka vagn. Vi har emmaljunga double viking med Air hjul. Vi är så nöjd med vagnen och har använt den massor. Vi hade aldrig klarat oss utan den.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2016-01-17 10:09:55 följande:

Juli för dig också, då är ni minst tre, vad roligt!

Det känns lite främmande fortfarande, men roligt och spännande. Jag är nervös fortfarande, men det löser sig väl, får bita ihop och kriga på sömnlös ett par år ;)

Josefin sover så dåligt nu, hon vaknar runt två och är pigg. Hon vaknar tidigare också, men då brukar det gå att få henne att somna om.

Jag vet inte vad vi ska göra... Sover hon för mycket på dagen (2 x 0,5-1h)? Tar vi upp henne för lätt? Är det bara en fas vi ska vänta ut? Hon somnar vid 20.00 och gör morgon vid 6,00 (eller max 8 om hon varit vaken till 5).

W somnar oftast 19.30 för att vi kämpar och håller honom vaken, sen sover han till 4-5. Ibland sover han oavbrutet och ibland är vi upp 20 gånger och stoppar i nappen, byter blöja eller vyssar.

Han vill göra natt redan vid 17 men då kliver han väl upp 2-3, så hans dygnsrytm är lite knasig. Nu har han blivit väldigt lättväckt på dagarna och sover kanske 45 minuter x 2. Förut sov han 20-45 minuter på förmiddagen och 1.30-4 timmar vid lunch.
  • LillLouise84

Här ligger jag 4.30 och tittar på tv. 03.00 vaknade lilleman och vägrade somna om. 3,45 gav jag upp och gick till soffan, då blev han ännu argare så innan det var klart så fick han välling. Nu håller han på att somna, men då ska pappan strax kliva upp och sen är hela cirkusen igång igen. Jag rymmer snart hemifrån bara för att få sova.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-19 08:23:23 följande:

Know The Feeling! Vi får sova hyfsat just nu men jag vill också rymma hemifrån, vill bara ha en paus!

Känner mig totalt dränerad på energi (har känt så ett par veckor nu) och den senaste (helvetes-)veckan gjorde inte saken bättre direkt. Äldre dottern är inne på dag 5 utan mat nu så hon är fortfarande hemma från dagis. Är pigg och som vanligt i övrigt men vägrar äta. Selina är fortfarande extra gnällig och klängig efter förra måndagens incident.. vill helst hänga på min höft hela tiden. Och jag har ingen ork, varken psykiskt eller fysiskt. Vill helst bara dra täcket över huvudet och gråta en stund men det finns inte ens energi nog för att gråta. Vikten är åt skogen, har ingen aptit, alla kläder sitter fult, ansiktet är insjunket, huset förfaller, tålamodet är på noll, jag och sambon har inte haft sex på flera månader... vilket kap jag är!

Ungefär så känner jag mig också men istället för att vara mager är jag fet som en boll och orkar inte göra något när jag inte sover. Efter en bra natt springer jag utan problem 4 km på löpbandet, efter en dålig natt orkar jag knappt finnas till. Jag har aldrig haft det så stökigt och skitigt hemma fast jag städar mer än någonsin. Ca fyra gånger om dagen röjer jag undan alla leksaker på golvet men då river ungarna ut ännu mera.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?