BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag började baka lite smått typ två veckor innan födelsedagen, men det hann ta slut :-/ Så där stod jag kvällen innan kalaset och bakade som en galning :)
Jag började baka lite smått typ två veckor innan födelsedagen, men det hann ta slut :-/ Så där stod jag kvällen innan kalaset och bakade som en galning :)
Vi har 1-priskontroll nästa vecka och det ska bli jättespännande att se vad som hänt i tillväxt. Vid 10 månader vägde Tage 10920 g och var 74 cm lång. Tror att han kommer väga runt 12 kg - 2 kg mer än storasyster vid samma ålder :)
Kläder till dessa små är svårt att använda flera säsonger oftast eftersom dom växer mer än de stora barnen. Dessutom är det lättare för ett större barn att ha lite på tillväxt än vad det är för en liten med jättekorta ben :)
Vi har köpt skalkläder från Kax (Kapp Ahl) i strl 86. Jag hoppas att dom ska kunna funka även till hösten, men det får vi ju se...
Sonen, som egentligen var rätt liten, vägde 9,5 när han var 1. Selina som var störst av syskonen vid födseln är nu den som är minst vid 1 år. Ändå får vi höra att hon är så stor och att hon måste vara lite väl "rund" för sin ålder.
Era små som inte går än men som vill krypa på lekplatsen, vad har de på fötterna? Tycker det är vrålsvårt att klä rätt nu...
För exakt ett år sen satt jag i tvrummet på BB och väntade på nästa undersökning. Då hade jag haft värkar i 18 timmar. Sen väntade en lång och plågsam natt innan min underbara lilla pojke kom ut. I morgon blir min lilla lilla bebis ett helt år! Vart har tiden tagit vägen?!
Grattis LillLouise84 och septemberbarn08 till era 1-åringar idag!!
Min lilla 1-åring traskar omkring med en innebandyklubba i näven och viftar hej vilt efter diverse bollar :) Vart tog den lilla hjälplösa krabaten vägen?!
Min lilla fis fyller också 1 idag! Vi var framme vid 4 på BB och 07.26 kom hon ut! Så för exakt ett år sedan den här tiden hade jag mina värsta värkar. Känns helt galet att hon redan fyller år. Min lilla bebis liksom! Nog för att tiden gått fort sen man fick barn men det här året har verkligen rusat förbi! Jag vill bara stanna tiden och få vara hemma med henne i all evighet. ÄLSKAR varenda minut med henne:)
Haha, ja hur tar man det lugnt?? Ser inte så värst mycket fram emot att vara höggravid och jaga barn i sommarvärmen, hehe.
Klart det kommer gå bra! Jag räknar med några tuffa månader (Första hade kolik och sov bara 30min åt gången), men sen blir det nog bra!
Det är ju så dumt egentligen.. Varför ha oskyddat sex när man VET att det kan leda till graviditet? Men vi har nästan alltid kört avbrutet (utom när vi VELAT bli med barn) under hela vårat tioåriga förhållande. Det har ju funkat liksom. Men nu blev det ju inte avbrutet.. vi pratade om det för en stund sedan och det känns så jobbigt. Jag sörjer ju att det är något jag aldrig mer kommer få uppleva, plus på stickan, ultraljud, växande mage, sparkar, förlossning, nyfödd bebis.. ska jag ALDRIG mer få vara med om det? Men samtidigt ORKAR jag ju verkligen inte vara gravid igen. Vi har inte tid och ork och plats för fler. Men hur tar man bort ett barn när man vet vad det kommer för underbart av det, när man vet att det kommer bli ännu en fantastisk människa? Hur tar man bort ett barn som man egentligen längtar efter och sörjer att man annars inte skulle få?
Totalt onödigt att grubbla över när jag med största sannolikhet inte BEHÖVER grubbla över det. Blir knäpp på mina egna tankar och känslor :(
Jo vi säger ju det bägge två, att det krävs ju trots allt en del för att ett barn ska bli till (även om många inte tror det). Blir man gravid så är det menat. Den åsikten har jag om mycket i livet, att det som sker sker av en anledning.
Visst, man orkar ju för att man MÅSTE orka, så är det ju. Och köpa större bil är en struntsak. Och vi har så pass stora rum i huset att det inte är något problem att två barn delar rum (även om jag själv vuxit upp med att få dela rum och i nuläget är så lycklig för att våra tre barn ska slippa det). Allt löser sig. Men till vilket pris? Min kropp tog väldigt mycket stryk av senaste graviditeten och jag känner redan nu att jag inte räcker till för mina äldre barn:/
Djupa funderingar och som sagt så är det totalt onödigt att grubbla när jag mest troligt inte ÄR gravid igen..
Har tagit ett test nu på eftermiddagen och det var negativt! Så skönt!
Samtidigt är det jobbigt för det innebär att allt jag känt ett tag nu är tecken på att jag stressar för mycket (yrsel, trötthet, illamående bla). Det ÄR ju full rulle från morgon till kväll men jag upplever det sällan som NEGATIV stress, det är mer att jag försöker hinna med sånt som jag tycker är kul (renovera är ju en sån grej). Jag har ju en historia med magsår som kommit av stress så jag vet att jag borde ta dessa symtom på allvar och varva ner men hur gör man det när man VILL hålla igång?