septemberbarn08 skrev 2015-04-14 06:44:50 följande:
Första mardrömsnatten här! Ammade 21.30 och provade lägga ner henne som vanligt, hon brukar ju somna direkt när jag lägger ner henne i babynestet på kvällen.. men inte igår förstås.
Upp med henne igen och amma på andra bröstet, prova lägga ner igen men nej, fortfarande grinig.
Liggamma, vilket funkar bra för henne men inte för mig för jag spänner mig hela tiden. Men hon blev nöjd iaf. Nån timme senare kommer storasyster in och vill sova mellan oss och då var det ju ABSOLUT kört att försöka sova. Vid 3 tog jag och ammade på andra sidan och fick henne att somna så jag la babynestet i spjälsängen (eftersom det inte fick plats i våran säng när storasyster låg där) och la ner henne och tack och lov kom hon till ro.. för att två minuter senare bajsa! Då gav jag upp!
Nu är jag i full gång med att få sonen färdig för skolan. Hade INTE lust med det idag men har han varit hemma 8v och bara varit där igår känner jag mig ju tvungen:(
Såå, (VÄLDIGT) trött mamma, en son som gråter och verkligen inte vill till skolan, en trött och grinig bebis som fortfarande sitter klistrad vid pattarna och en sambo som jobbar kväll ikväll.. bävar för att vara själv till halv ett inatt!
Hade också en skitnatt!! Tage hade lite svårt att komma till ro och somna på kvällen, men tillslut så. Sen sov han bra till första matningen, men då hade han både bajsat och kissat ner pyjamasen. Efter mat och byte av diverse så somnade han om, men vaknade vid 3.30 och pruttade värre än värsta vuxna mannen. Han låg och tog i så mycket så han kräktes, bajsade, kräktes igen och precis när jag trodde att han hade somnat kräktes han ytterligare en gång och då var han klarvaken.
Så 3 pyjamaser i tvätten och vaken sedan 03.30 - härligt! Tror nästan jag hellre skulle byta med mannen och gå till hans jobb idag. Han sov sig nämligen genom hela cirkusen vid andra matningen så honom går det nog ingen nöd på idag :-/