Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-04-07 12:28:24 följande:
    Fast min sambo säger att det är bara jag som förträngt skriken och bara kommer ihåg de bra stunderna ; )
    Haha, så kan det ju vara ibland :)

Men jag minns på riktigt att min dotter bara skrek en gång. Sov bra gjorde hon också! Men hon har ju en annan pappa, så jag skyller på min man ;)
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-04-07 11:42:20 följande:
    Dr. Brown lät bra, hon kräks en del efter måltid så kan ju va för att det kommer för mycket :o
    Jag har hört att DrBrowns ska vara bäst och även dyrast, men har själv inte provat.

Vi har kört mam antikolikflaskor sen vi kom hem från BB eftersom det var de flaskorna jag hade köpt i förväg och jag har inte orkat köpa några andra och testa. Tage kräks en del och sätter i halsen ibland så man kanske borde testa nåt annat...?!
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-04-07 13:00:41 följande:

Nu är vi hemma. Känns konstigt. Vet inte riktigt vad man ska göra. Borde antagligen sova med tanke på att H var vaken i princip hela natten men det är lite svårt att komma till ro just nu. Försöker bo in mig igen fast med ett spädbarn

Det är lite konstigt och nästan läskigt att komma hem från BB. Både när jag fick dottern och nu när Tage föddes ville jag nästan åka tillbaka till BB första dagarna hemma :)

Men nu när han är 3,5 vecka känns BB rätt avlägset. Man kommer in i det rätt snabbt ändå.
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-04-07 14:40:30 följande:

Vad har ni på era små och i vagnen nu? När ni går ut.

Vi kör vanliga kläder och en tunn stickad overall, mössa och stickade vantar. Sen i vagnen har vi fortfarande åkpåse.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-04-08 08:59:37 följande:

Här har vi haft en skit natt. Jag är så arg på mannens syrra så jag kan explodera. På påskafton var det nämligen familjemiddag hos mannens föräldrar och hans syrra var så klart där och var ordentligt förkyld, ändå var hon med och lagade maten också för att hon äter bara det hon själv lagat. Hon var så krasslig så hon somnade i fåtöljen efter middagen. Så klart delade hon med sig av förkylningen så vi alla är nu rejält sjuka, även våran lille på två veckor är riktigt sjuk. Jag har suttit med honom i knät hela natten för han är så snorig att han har svårt att andas.

Hade vi vetat att hon var sjuk hade vi aldrig åkt dit.

Men så fruktansvärt idiotiskt av henne. Gissar att hon själv inte har barn??!

Här har vi en förkyld 5-åring, men än så länge bara marginellt snuvig bebis. Hoppas att T slipper bli mer förkyld. Känner mig inte alls sugen på att sitta vaken hela nätterna för att han inte kan sova när näsan är täppt :(
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-04-08 10:29:34 följande:

Min tur att klaga och nu blir det klag. Idag orkar jag inte med något. Jag orkar inte diska flaskor, jag orkar definitivt inte med hunden som svansar efter mig, jag orkar inte höra Lucy som låter så jävla mycket, det är jättesöta små ljud men nu stör jag mig bara på dom. Det ser ut som ett bombnedslag i köket men orkar inte fixa det heller. Första dagen mannen jobbar idag så kan ju ha något med att jag vet att jag måste klara mig själv att göra. Sedan är jag så trött på magen som hänger över byxorna, verkar inte gå ner mer nu heller så får träna bort typ 10-15 kg, känns lockande så här inför sommaren. Känns dock lite mer ok att inte vara i form när man fött barn men blir avis på dom som bara förlorar alla kilon utan att lyfta en fena :P efter förlossningen har jag även fått lätt ont i magen när jag äter också vilket är skitirriterande och jag fattar inte varför, dessutom har jag en punkt på höger sida av magen som gör ont ibland som jag tror jag fick när jag va gravid så ska fråga om det på efterkontrollen, något kanske kommit i kläm eller nåt. Jag har ont i nacken och axlarna efter all matning, vet inte om jag håller dåligt men stel blir jag.

Nu har mitt kaffe blivit kallt också, alla dar är inte bra dar :'D

Jag får också jätteont i nacke och axlar av matning. Går med konstant huvudvärk på grund av spänning i nacken :(

Hoppas din skitdag bara är ett tillfälligt undantag och att kommande dagar blir bättre :)
  • snö 81

Ni som ger ersättning - hur mycket och hur ofta ger ni?? Känns som att Tage är hungrig hela tiden och vi ger ändå mer mat än vad som står på paketet.

Nu gör vi 135 ml och han äter var 3-4 timme. Fram till igår lämnade han allt mellan 10-40 ml vid varje mål. Men nu slukar han allt nästan varje mål och då är han ändå inte nöjd och mätt alla gånger. Känns som att vi övergöder ungen...

• snö 81
    Misty W skrev 2015-04-08 20:16:56 följande:
    Vi ger Elton 180? (Blandar med 150 vatten) ca var 3-4:e timme. Ibland går det 5 timmar nattetid.
    Ok, då behöver jag inte vara jätteorolig när Tage inte nöjer sig på 135 längre.
  • snö 81
    Cymi skrev 2015-04-08 21:04:12 följande:
    Lucy får 135 (eller 120 för det blir då aldrig 135 fast det står att det ska bli det) ca var 3e timme men hon har gått upp 500 gram sen förra veckan så de sa på bvc idag att vi ska försöka ge henne lite mindre, hennes viktkurva är rakt upp :P
    Tages kurva går också spikrakt uppåt. Han hade ökat 390 g på en vecka. Men hur ska man göra om ungen är hungrig då??
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-04-09 07:50:14 följande:

Plötsligt händer det. En kväll och natt utan skrik! Helt magiskt! Hon låg och bökade och vred sig och försökte få ut gas, men hon blev aldrig arg eller ledsen. Åt 19.00, 21.00, 23.30, 2.00, 6.00.

Antagligen är det mycket slump, men kaaanske är det Windin (tack för tipset!) också? Och den mjölkfria kosten? Jag förstår ju att det inte kommer vara såhär varenda natt nu, men det kanske är ett steg i rätt riktning i alla fall? :)

Åh, så härligt! Det är ni verkligen värda efter det kaos ni haft länge nu
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?