Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-10-14 09:12:51 följande:

Ställde mig på vågen imorse, +1,5kg så nu är jag 3kg från tidigarevikten... Men , det kan ju bero på att jag inte gått mina promenader sen innan semestern och jag äter brieost varje dag.. ;) så. Nu äter jag havregryntgröt med ägg och ska snart ut på en promenad! Sträckan jag funderar på är igenom skogen, och jag är rädd för björnar? Haha... Så får se vad det blir för tur!

Jag pendlar 3-5 kilo från före graviditeten. Jag sover så lite och då äter jag fel. Igår sparkade jag mig själv i röven ända fram gymmet och sprang som jag inte gjort sen jag blev gravid. Nära att spy en par gånger så jag fick sänka farten och intervalla. Sen körde jag skuldror och axlar, totalt 1 timmes träning. Sen gick jag en mil med hund och barnen. Synd bara att jag råkade äta en chokladbit......
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-10-15 15:32:33 följande:

Jag är i chock. Tog just ett gravtest. Positivt. Dethär var inte alls planerat, ska Bosse bli storebror? Hur långt gången är jag? Jag har druckit vin, levt på brie och lufttorkad skinka. Var förra mensen en riktig mens, den var lika lång men blödde mycket mindre? Och ägglossningstestet jag tog (förebyggande syfte!) var det ett positivt gravtest egentligen? Eller var det då jag blev gravid. Vi har kört på avbrutet samlag men jag tycks ju vara väldigt fertil... Oj så det snurrar. Ringde sambon, han bara skrattade typ. Chock? Bad han köpa ett test med veckoidikator. Verkligen oj.

Ojdå! Grattis! Lycka till!

Att du levt på brie, skinka och druckit vin tror inte jag spelar någon roll. Tänk vad många som dricker inne de vet att de är gravid. Huvudsaken är att man slutar när man vet om det tänker jag.
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-10-15 11:35:46 följande:

Jag går och kör ett svettispass i veckan, de andra dagarna försöker jag få in en promenad. Brukar också köra ett kortare pass hemma på mattan med lite övningar kanske 10 min. 

Vikten fortsätter nedåt fast inte med några 500 gram veckan utan som bäst 250, men nu är det ca 1 kg kvar till vikten före Linnea (och 11 kvar till vikten före första barnet, som är målet) 

Vad skönt att höra att fler har gamla gravidkilon kvar. Jag har ca 5 kg för varje barn.

Jag tränade igår och har svårt att gå idag. Fy tusan vad baksidan lår, rumpa, fotled, vad och skuldror gör ont. Men jag har bokat in mig på ett pass i morgon också.
  • LillLouise84

Alltså vad gör jag för fel??? Mina barn kliver upp tidigare och tidigare fast de lägger sig 19.30 och 20.00 så är vi uppe 4!!!! Och däremellan har jag varit uppe 100 gånger i natt tror jag.

Just nu är jag sur på barnens fastrar som lånade den stora igår och lät henne sova 30 minuter sent på eftermiddagen idag får ungen grina hur bäst hon vill men sova ska hon inte.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-10-16 08:47:53 följande:

Ojoj! Grattis till plussarna! Kul även om det var oplanerat! Tänk vilken glädje era barn kan få av varann!

Jag gissar att vi kanske slutar skydda oss (nu med avhållsamhet runt ÄL) någon gång i vår och jag räknar nog med att ett syskon också kommer vara svårbakat :) hur tänker ni andra som vill ha fler barn i framtiden?

Med första barnet så slarvade vi med kondomer och körde avbrutet ibland och ibland blev det hela vägen utan preventivmedel. Men det tog 2 år innan jag blev gravid, men med tvåan så slutade jag med minipiller och plussade bara 4 veckor senare efter att enbart haft sex två gånger. Så tvåan var mycket lättare gjord än ettan. Men det sägs att kroppen vet då hur man gör
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-10-17 19:28:49 följande:

För mig blev första barnet till på första försöket, sex två gånger i samband med ÄL. Andra barnet tog längre tid. Fick första pluset efter 3 månader, men det slutade i missfall. Andra pluset efter 5 månader, även det missfall. Sen på sjätte ägglossningen blev Tage till. Jag hann ge upp flera gånger, tänkte att jag nog inte längre kunde bli gravid.

Vad olika det kan vara. Det blir säkert jobbigare när första var lätt att göra. För oss där första tog tid så räknade vi med att det kunde ta två år innan det skulle ta sig för andra också. Mannen har en släkting som genomgått utredningar och grejer för att bli gravid med ettan och tvåan gick på en månad
  • LillLouise84
    pink76 skrev 2015-10-18 06:30:41 följande:

God morgon. Nu har vi varit uppe sedan halv 5. Min lille prins har börjat sova så dåligt. Han vill ha morgon så tidigt, ibland redan vid kl 3. 

Hur sover era små?

Vi har klivit upp mellan 4 och 5 varenda morgon i säkert 3 veckor. I natt började strulet redan vid halv två. Här är båda barnen hostiga så det är nog mycket deras egna hosta och att de väcker varandra när de hostar. Jag är mer en zombie än en mamma, och tålamodet är noll.
  • LillLouise84
    pink76 skrev 2015-10-18 09:31:00 följande:

Kan det hjälpa att börja ge välling på kvällen tro? Men jag tror inte att det beror på hunger som han vaknar. 

Han har dessutom blivit väldigt mammig. Kan inte så han inte ser mig, då börjar han gallskrika. Har läst att sömnen kan börja bli lite strulig i den åldern.

Vi ger välling vid 19.30 varje kväll och ibland sover han till 4-5 innan han vaknar. Så brukar han äta gröt vid 5-6. Men ibland så börjar han tappa nappen och är gnällig redan vid 22, aldrig mat på nätterna numera. Från 6 månader behöver barn inte mat utan det är bara en dålig vana säger bvc här.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-10-18 12:10:49 följande:

Dåligt.

Hon blir trött vid 19-20 men kan inte somna för natten förrän efter 22. Hon somnar bara i famnen. Lägger jag över henne i spjälsängen sover hon 20-60 minuter, sen är det bara att flytta henne till vår säng. Hon vaknar till ofta ofta ofta, äter 1-2ggr på natten. Morgon vid 7.

Jag är jävligt trött nu. Och om två veckor börjar jag jobba.

Har dessutom mens, blöder som fan och har svårt att få tamponger att funka. Måste hela kroppen verkligen rasa pga en graviditet? Trött på det.

Jag slutade amma och poff så kom mensen som ett brev på posten. Med pms, extremt sockersug, uppblåst och sväld mage och plus två kilo på vågen. Fast att jag har hormonspiral. Tamponger känns inte som att de ska sitta kvar (glapp och slapp?) det hade jag inget problem med emellan barnen men nu efter tvåan.

Vi sover skitdåligt mest hela tiden. Första tre månaderna så var jag upp och matade en gång per natt men sov upp emot sex timmar sammanhängande och somnade om efter matning. Nu sover vi aldrig känns det som. Jag bävar för den dag jag måste börja jobba igen.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-10-19 18:57:26 följande:

Här kommer en kanske lite känslig fråga.. vad har ni för matkostnader hemma?

Vi försöker veckohandla, dels för bekvämligheten att ha maten hemma och slippa klura på mat varje dag men också för att när vi handlar för över 1000kr vid ett tillfälle får vi ett blöjpaket gratis.

Vi har helt enorma matkostnader här hemma trots att vi varje månad säger att vi måste dra ner. Får en klump i magen varje gång vi får utdraget från Ica:/

Vi är två vuxna och två barn och vi handlar på ica för ca 6000 i månaden och 500-1000 kronor på Willys och Coop. Sen tillkommer blöjor som min mamma köper åt oss för ca 500 i månaden (där kostar blöjorna 69 kr paketet vid storhandling, här kostar de 95!!). Men i de kostnaderna ingår det mesta i förbrukningsvaror tvättmedel, sköljmedel, tvål, schampo, diskmedel, toapapper, hushållspapper, tandkräm, tvättlappar, nappar och allt möjligt. Så hur mycket vi äter för vet jag inte. Ute mat har vi typ slutat med, 200-300 hundra i månaden max.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?