snö 81 skrev 2015-11-03 20:18:51 följande:
Vi har ju fyra barn totalt, i blandade åldrar, och det kan bli extremt intensivt ibland, men långt ifrån som det verkar vara för dig!
Vi har också väldigt sällan barnvakt tyvärr. Båda våra föräldrar är friska och krya, två av fyra är nyblivna pensionärer, men trots detta träffar dom sina barnbarn ca 1 timme varje eller varannan vecka. Att få hjälp en timme eller två kan väl vara ok nån gång ibland, men att få barnvakt med övernattning existerar inte.
Dagens mor- och farföräldrar har så jäkla fullt upp med sig själva så dom har inte tid med barnbarnen. Annat var det när jag var barn, jag var med mormor typ jämt.
Just nu är det extremt, men det beror nog mycket på att båda är så små och har blöjor, måste bäras, kläs på och kan inte prata.
Dagens pensionärer har mer aktiviteter än förr känns det som. Mina svärföräldrar tog inte hand om sina barn så mycket heller. Min man har varit mer med sin farfar än med sina föräldrar under sin uppväxt.
Men mina föräldrar har tagit hand om mina syskons barn massor både dag och natt plus semestrar. Men mina syskon har bott granne med mina föräldrar när barnen varit små, så mina föräldrar har sett sina andra barnbarn mest dagligen. Men de barnen är typ vuxna nu.