septemberbarn08 skrev 2015-12-07 18:45:21 följande:
Mellan mina äldre skiljer det ju 19 månader och jag hade enormt dåligt samvete mot sonen under graviditeten. Jag var så himla illamående och sängliggande så han fick ju inte så mycket uppmärksamhet. Inte så lätt att förklara heller när de är så små:/ när dottern sedan föddes och hade kolik fick jag ÄNNU sämre samvete.. fick någon förlossningsdepression och nästan hatade dottern för att hon tog mig ifrån sonen.
Det är tufft att ha dem tätt.. MEN, gud vad härligt det är att se vilken relation de har till varandra idag! De älskar varandra så mycket och är så beroende av varandra. Nu kan vi ibland behöva gå upp på övervåningen och kolla vad de gör för att de leker så bra ihop att vi inte ens hör dem ;)
Vi har 21 månader emellan våra och emellanåt är det pissjobbigt, men redan från att lillebror var 4-5 månader har de börjat få nöje av varandra. Nu är storasyster 2.5 år och W är 8 månader, oj vad de leker bra emellanåt. Båda älskar att leka med duplogubbar och sitter länge tillsammans. Det märks att de vill vara nära varandra, han skiner upp som en sol varje gång hon är i närheten och hon är så mån om honom.
Minuset med två täta är två blöjbarn, två som ska ha hjälp med påklädning och full service, två som stökar på nätterna och två som tappar bort nappen.