Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-08-25 21:26:05 följande:

Ah, okej.

Ja, kiropraktor och sjukgymnast har båda sagt att han måste röntgas eftersom deras behandlingar inte gav den effekt de hoppades på. Till slut fick han en vanlig röntgen, vilket ju är totalt slöseri med resurser. Men nu verkar det vara på gång med magnetröntgen i alla fall, skönt att få veta om det bara är att vänta på att det läker, eller om han behöver opereras.

Det är väldigt få som får operera diskbråck nu mera eftersom det inte finns några garantier för att det hjälper. Det måste vara riktigt illa innan det blir operation. Oftast är det träning träning träning som gäller.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-08-26 08:32:44 följande:

Onsdag och vägningsdag för Selina, 4 veckor sen sist så blir spännande att se hur mycket hon ökat:) gissar på att det blir vaccination idag också. Hoppas på det iaf då sambon gjorde illa sig rejält på träningen igår och därmed är hemma och har möjlighet att följa idag och jag som är så blödig behöver lite stöd, haha.

Tredje skoldagen för sonen idag också. Än verkar det gå lite bättre än förra året men nog märks det att det är mer "skola" nu än i förskoleklass. Mer regler och ordning och det gillar jag! Min mage är dock lite mindre nöjd över skolplikten ;) Märks direkt att det är mer stress på morgonen än vad det varit i sommar och min mage kraschar direkt. Deppigt att inse att minsta lilla stress gör mig så sjuk när jag om ett år ska återgå till ett jobb med hög stressnivå. Jag funderar varje dag nu på om jag ska hitta mig något annat men vad?

Enligt wonderweeks-appen ska Selina förresten komma in i nytt moln imorgon. Igår och idag har hon varit allt annat än nöjd. Gnäller mest hela tiden om jag lägger ner henne och bär jag på henne ålar hon sig i famnen och gnäller även då. Inte alls likt henne, men äter som vanligt, sover som vanligt och verkar inte "sjuk" på något sätt så jag intalar mig att det beror på det kommande molnet. Kan det vara så att de blir gnälliga redan INNAN? Eller så känner hon på sig att morsan inte är helt pigg och bestämmer sig för att bråka lite extra just därför;)

Walter är ju precis lika gammal och han har haft gnäll dagar sen i helgen. Igår kväll somnade han vid 19.30 som vanligt men vaknade pigg som en mört 22.00 och var en liten solstråle till 00.00. Sen sover han som en liten proppeller och väcker sig själv. Han som sov bra i tre månader har nu strulat på nätterna i 6 veckor
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-08-26 12:41:03 följande:

Då kanske det är någon period nu med mer gnäll.

Vaccinationen gick bra iaf, bättre än sist. Får väl se hur det går ikväll:)

Vikten idag låg på 7195g och längden 65cm.

2cm längre och 610g tyngre på 4v :) skönt att amningen fungerar!

Jag hoppas att det är en övergående period. W har snorat hur mycket som helst idag så det är säkert en bidragande orsak också. Vi ska på läkarundersökning med vaccination om två veckor fast vi var och vägde och mätte igår.
  • LillLouise84
    Mildamilda skrev 2015-08-28 08:28:39 följande:

Längesen jag skrev här, livet rullar på som i ett hamsterhjul... Jag känner mig som en zombie på nåt sätt, väldigt trött men så länge man är igång funkar det. Igår skänkte jag två fulla kassar med bebiskläder... Gjorde lite ont i hjärtat, att vi antagligen är klara med bebisar... Sambon säger att han är klar medan jag i hemlighet känner att jag kommer vilja ha en till. Isak hade planat ut lite på vikten så vi har börjat med gröt varje kväll och han älskar det! Gapar som en fågelunge, det är roligt!

Vi är också klara med bebisar, fast det gör ont i hjärtat att det är sista bebisen. Jag har jättesvårt att göra mig av med kläderna. Dotterns kläder har jag precis börjat sälja av och hon är drygt två år. Bara att rensa ur de som är för smått ur klädskåpet värker i hjärtat.
  • LillLouise84

Här får vi en planering vid första bvc besöket där det står över kommande vaccinationer och läkarbesök. 5-6 månader har vi vaccinationen med läkarundersökning. Om inte jag är helt ute och cyklar och minns fel så kollar de om barnet reagerar på ljud (vänder på huvudet för att se var ljudet kommer ifrån). Även att barnet får en sak i handen och flyttar den själv till andra handen. Vi ska göra våran koll på 5 månader och två veckor. Vi hade vägning på 5 månaders dagen och då frågade bvc några frågor om han jollrade och gav svarsljud.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-08-31 23:21:33 följande:

W fick alltså en tand i fredags. Den syns bara lite än så länge - men ska jag börja borsta den redan?

Här rekommenderar de att börja borst direkt en tand kommer. Eller att börja vänja barnet vid tandborsten innan första tanden kommer.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-09-01 11:12:30 följande:

Med tårar i ögonen (utan att överdriva) har jag nu lagt ut liggkorgen till vagnen på Facebook köp&sälj.

Inser att det är helt orimligt att den ska stå och samla damm när Selina ändå inte vill åka i den. Går ju inte ha två sittdelar och en liggdel här hemma och att liggdelen ska tappa i värde för varje vecka som går.

Men vilken sorg (töntigt, jag vet!). Stod och tog kort för annonsen och mindes när jag bäddade i den första gången, hur lycklig jag var som fick ha min drömvagn:(

Varför måste ungen växa upp så fort och varför måste det vara sista barnet:(

Usch jag tycker också det är jobbigt att det är sista bebisen och att det går så fort. W kör fortfarande med liggdelen
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-09-01 18:39:53 följande:

Jag går en långpromenad på minst en timme per dag och Tage är nöjd i vagnen (liggdelen) oavsett om han sover eller är vaken och jag måste säga att jag är förvånad. Med dottern var det typ tvärstopp i liggdelen när hon var ca 4 månader, Tage är nästan 6 månader.

Jag skulle vilja ha en sittvagn med ergonomisk sits, men samtidigt vet jag inte om en sån funkar på en typ 1,5-åring sen vartefter.

Vi har en Urban Jungle och den är dels endast framåtvänd när man använder sittdelen vilket inte alls känns bra och dels inget vidare som sittdel rent allmänt. Till dottern hade jag Brio Go och hatade den som sittvagn och så går jag och köper en vagn med samma typ av sittdel denna gång - hur fan tänkte jag?!????

Vi har ergonomisk sits i syskonvagnen och storasyster är 2 år och 3 månader och sitter bra. Det är våran första ergonomiskavagn och hon knölade och bökade när hon skulle sova i den första gångerna, nu gillar hon den. Vi har emmaljunga dubbel viking och de är en trång vagn som är omöjlig att ha åkpåse i enligt Babyproffsen. Men vi hade åkpåse till tvååringen hela våren och kommer att ha även i höst.
  • LillLouise84

Länge sen jag skrev så här kommer en uppdatering av vårt liv.

Vikten och mammamagen händer det inte ett skit. 8 veckor efter fl hade jag 4 kilo kvar och nu 5 månader efter fl sitter de fortfarande kvar. Jag går mycket och tränar en hel del och inte ett skit händer, så deppigt.

W som sov bra första tre månaderna har varit jättejobbig på nätterna i 7-8 veckor nu. Han vaknar var och varannan timme och ska inte somna om. Igår hade vi första bra natten på länge, så i natt tog han igen det med första uppvaket 22 sen nästan varje timme. Zombimorsa med väldigt taskigt humör idag. Maken har lovat att vara hemma i morgon så jag får lite avlastning. Då vi inte har någon alls som kan hjälpa oss. Barnens faster och någon gång farmor eller farfar har kunnat ta en timme med barnen så jag kunnat träna, men nu är det slut med det då barnens faster har cancer och farfar och farmor sköter om henne. Istället blir det så att vi måste hjälpa dom med en massa saker. Det är väldigt tufft just nu.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-09-05 09:20:39 följande:

Jag känner igen det där med uppvak, och de andra i babysimgruppen säger samma sak. Fast vi har inte haft det tufft lika länge som ni, bara 1-2 veckor.

Jag börjar jobba den 2/11, så då är jag inte så sugen på att trösta henne med bröstet på nätterna (äta behöver hon nog inte)... Men hade jag inte ammat hade det ändå inte varit ett alternativ, så egentligen får väl sambon lösa det bäst han kan.

Med första barnet sa bvc att 6 månader kunde bebisar behöva mat på nätterna, men sen är det bara en vana som kan vara svår att bryta.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?