BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Någon annans bebis som visat på magknip när man börjat med små teskedar smakprov av typ gröt/frukt?
Någon annans bebis som visat på magknip när man börjat med små teskedar smakprov av typ gröt/frukt?
Jag kommer aldrig att komma ifrån det här äktenskapet. Jag kan inte klara mig ekonomiskt utan honom. Börjar känna att jag antagligen få leva olycklig framöver. Ser ingen lösning på det.
Han säger att han har hyrt ett rum där han kan bo emellanåt om jag vill. Det låter ju bra, men jag är rätt så övertygad om att han bara hittar på.
Jag känner nu att jag inte känner honom och jag litar inte på honom.
Jag är så dum.
Åhå, det har jag inte tänkt på. Tänkte mest att hon skulle vara mer motiverad att lära sig äta den jobbiga konsistensen om det var fruktsmak på den.
Ang träning: jag tänkte köpa kort på Friskis och Svettis idag. Är det fritt fram att träna hur som helst 4,5 m efter förlossning? Hopp och studs? Framfall och magmuskler? Någon som vet?
Angående mat så tycker W inte att puré är någon hitt. Så jag provade med barnmat från 6 månader (veg lasagne) det gick mycket bättre. Han vill ha mycket konsistens annars äter han inte. När han ammar så spyr han massor men när han äter mat så spyr han knappt alls och han har börjat bajsa riktiga kulor. Han är bara 4,5 månad men klarar sig inte på amningen längre då han är för mager enligt bvc
Ja det är helt sjukt att diskutera vikt på så små barn och som du säger är det ju katastrof om barnen får höra det när de är äldre och förstår:( har inte barnen idag nog att oroa sig över?
Åh jag måste få gnälla! Jag har varit hos en kompis i 4 dagar med barnen medans pappan har varit hemma och jobbat. Så kom jag hem igår kväll och packade upp allt och plockade undan. På 4 timmar fick jag mer gjort än han fick gjort på fyra dagar. Dotterns duplo stod fortfarande uppradade på köksbänken som när vi åkte, det låg duplo i soffan, tvättkorgen hade svämmat över och han hade inte gjort ett skit. Så i morse fick han ta lilleman när jag åkte till dagis med den stora. Så kommer jag hem till en hysteriskt skrikande bebis och en pappa som dricker kaffe och läser tidningen! Då frågade jag om han gett lilleman frukost, då såg maken ut som ett frågetecken. Sen sa han att jag fick välja på att klippa gräset eller sköta bebisen. Jag kan inte klippa gräset pga allergi och han borde ha klippt gräset i söndags. Då blev jag sur och tyckte att något kan han göra medans jag är borta. Då tyckte han att jag kunde åka för det var så mycket lugnare då för jag är bara sur. Men herregud liksom. Det är bara mamman som kan mata barn och plocka undan tydligen
Nästa helg flyttar vi ut så just nu lever vi i ett stort kaos... For med ett lass förra helgen till huset (har fått tillgång till ett rum i huset så vi kunnat börja tömma). Sen kommer vi ju vara bostadslösa typ 2 veckor medan lägenheten omtapetseras o sen ska hussäljarna flytta in i lägenheten så vi får tillgång till huset. Ni kan ju bara gissa vad jag längtar tills denna flytt är klar! När vi väl får tillgång till huset ska vi ju renovera lite, men då har vi ju ett hem iaf ;)
Här har vi funderingar på hur vi ska göra på nätterna. Nu har lilleman sovit taskigt på nätterna i 4 veckor, han somnar gärna vid 20 och sover bra till 1 sen gnäller och knorrar han resten av natten och vill kliva upp 06.00. Innan han började strula så sov vi i stugan, då sov han 23-8 utan uppvak i liggdelen till barnvagnen. Nu sov vi tre nätter hos en kompis i en stuga i liggdelen då sov han 20-1 åt och somnade om efter fem minuter och sov till 6-7. Sen hemma igen sover han bra till 1 sen gnäller han resten av natten. Nu har vi provat två gånger att ha honom sovande i liggdelen hemma men det hjälper inte. Jag misstänker att det kan vara pappan som stör hemma då han snarkar så det dånar. Men storasyster pratar i sömnen och de väcker varandra så de kan inte dela rum.
Lilllouise: kanske pappan och dottern som ska dela rum? ;) kan han inte få hjälp mot snarkningarna?
Vet dock hur det känns med struliga nätter. Inatt var en bra natt och han vaknade ändå 5ggr... Zzzzz