Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-07-09 12:41:16 följande:

På tal om turister (vilket vi också har mycket av tack vare naturen) så märks det att det är många "okända" här. I vanliga fall känner ju alla varandra eftersom det är en så liten ort så alla vet ju hur gammal jag är osv.

Nu med alla turister får jag många blickar, man kan nästan se hur de räknar barnen haha. Förra veckan var jag och handlade med alla tre barnen och såg en kvinna i kassan bredvid som tittade länge på mig. Efter ett tag kom hon fram och frågade "men alltså inte är det väl dina barn alla tre? Du skojar väl? Du ser ju inte ut att vara äldre än 17!".

Ja vad säger man? Tack?

Haha vilken håla. Så är det där jag kommer ifrån också. Sen flyttade jag till hålan jag bor nu och det är inte bättre här heller. Jag var 29 innan jag fick barn och det är gammalt här, eftersom de flesta skaffar barn innan 25. Men på Norrlands landsbygd så skaffar man barn tidigare än städerna.
  • LillLouise84

Förra veckan gjorde jag mitt första gymbesök på ett år, fy fan vad slut jag var i tre dagar efter. Igår körde jag ett pass igen med en kompis som tränar 6-7 gånger i veckan, nu kan jag inte gå nerför trappor och har så sjuk träningsvärk i magen. Vikten står stilla, men nu har jag byggt muskler så jag tittar mer på cm runt magen istället.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-07-09 22:18:33 följande:

Phew, äntligen fått Selina att somna efter många tårar och mycket skrik. Tjejen som aldrig varit riktigt ledsen förutom vid vaccinationen och som aldrig varit några problem att natta:(

För tillfället är det storasyster som är "boven" i dramat. Hon avgudar sin lillasyster men har verkligen inte tagit det här med en ny familjemedlem särskilt bra. Hon har alltid varit väldigt extrem i sitt humör och det går inte en dag utan konflikter men sedan Selina föddes har det blivit hundra resor värre, stundtals så illa att jag vill ringa bup.

Varje kväll är det samma visa, det ska dansas, sjungas och fjantas just precis när Selina somnat. Ikväll skulle hon prompt ligga bredvid mig och jag tyckte att det går väl bra så länge hon är tyst liksom.. men det kunde hon förstås inte vara! Så den redan övertrötta Selina blev väckt gång på gång och tillslut körde jag ut storasyster men då var det ju redan för sent. Så nu har jag fått kämpa och kämpa med en storgråtande bebis:( låter kanske inte som någon större grej men det är som sagt en evig kamp med storasyster här hemma just nu, vet snart inte vad jag ska ta mig till :(

Usch vad jag känner igen mig. Våran 2 åring är fruktansvärd just nu. Idag trampade hon på lillebror när han låg i gymmet, det var ingen olycka utan helt hennes plan då hon försökte redan igår. Sen tog nattningen 2 timmar och hon väckte lillebror flertalet gånger. Stundvis undrar jag vad det är för fel på henne och hur vi ska orka, hon kör totalt slut på oss. Hon skriker, härjar och lyssnar inte ett skit.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-07-10 18:45:10 följande:

1,5 mil har jag lyckats promenera på 4 dagar den här veckan med vagnen. Det är ju egentligen INGENTING men med tanke på hur stillasittande jag varit sedan sjukskrivningen i november så är jag nöjd:) hinner väl gå lite till i helgen hoppas jag på!

Det är alltid en början. Bra jobbat!

Jag har tagit mig till gymmet två dagar i rad så jag är så stel och ont överallt så jag känner mig som 94 år.
  • LillLouise84

Våran lille har återgått till att sova max 4 timmar i sträck igen. Däremot så är han jätteledsen vid 19.30 och vill sova, så vid 20 lägger han sig och äter vid 00, sen vid 4 och 6 för att sen sova till 8.

W har förut spytt någon gång ibland, men nu spyr han massor mest hela tiden. 2-3 bodys om dagen går det åt och ofta någon tröja på någon av oss föräldrar. Väldigt mycket tvätt blir det :-/

• LillLouise84

Ibland får jag dåligt samvete för hur mycket presenter våra barn får av avlägsna släktingar. Idag kom svärfars kusin med familj. Våra två barn fick totalt 8 presenter! Plus att de har ett barn som inte är så stort så de hade rensat ur grejer efter hen. Så en hel kasse med märkeskläder och skor, plus lite andra saker fick vi.

Det är svårt att tacka för så många och fina presenter. Särskilt eftersom det är människor som vi brukar träffa ca två timmar per år.

• LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-07-13 13:41:56 följande:

Jag är en idiot. V låg i soffan och sov i morse med kuddar bredvid. Jag går iväg för att hämta en body i rummet bredvid och hör en duns följt av ett illvrål. Då har han såklart lyckats vakna och rulla förbi mitt lilla hinder på den korta stunden. Han var såklart jätteledsen och chockad men var som vanligt efter ett tag. Han landade på en mjuk matta och soffan är inte speciellt hög, men fy vad hemsk jag känner mig. Målar upp massa skräckscenarion i huvudet om hur illa det kunde ha gått :( Jag vet ju liksom att jag inte ska lämna honom obevakad om han inte ligger helt säkert men ändå så gör jag det. Ringde 1177 och de tyckte att jag skulle observera honom resten av dagen så han inte blir slö och blek eller kräks mycket. Är så orolig och känner mig som världens sämsta mamma. Har definitivt lärt mig en läxa.

Du är absolut inte en dålig mamma för det. Jag skulle vilja påstå att alla föräldrar någon gång råkar lägga barnet någonstans utan uppsikt så de ramlar i golvet. En kompis bebis låg i mitten av dubbelsängen mellan två sovande föräldrar och bebisen ålade ner i fotändan och ramlade ur. Det är så lätt gjort.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-07-13 13:00:13 följande:

Har ni något tips för hur jag ska få Selina att acceptera vagnen? Absolut enda gången jag kan gå nu utan att hon gråter är när hon sover sin förmiddagslur, då sover hon när jag lägger ner henne.. annars bara gråter hon:( har testat med babynestet i liggkorgen men det hjälper inte. Idag testade vi ha sufletten en bit ner så hon såg oss bättre men det hjälpte inte heller. Hon är ju nöjd i bilstolen om man åker bil eller om man bär på den så det kan ju inte ENBART vara för att hon vill vara nära?

Varit på marknaden idag och fick bära hela vägen dit, hela tiden där och hela vägen hem. Testade amma där men det gjorde ingen skillnad, varje gång vi testade lägga ner henne grät hon och det känns fruktansvärt:(

W har börjat säga ifrån att ligga ner när han är vaken. Men vi har ryggplatta i liggdelen (emmaljunga vagn) så jag fäller upp den och bäddar upp med filtar på sidorna så han kan sitta med och se. Sen älskar han att leka med grejerna som hänger i sufletten. Du kanske kan hänga favoritleksaken eller någon färgglad grej så hon kan leka i vagnen?
  • LillLouise84

Jösses vad fort tiden går när man har två barn. Jag har lite separationsångest ifrån bebiskläder och grejer. Jag vill inte att den minsta perioden ska vara över. Vi använder några kläder i 68 och resten i 74. Idag packade jag undan hårdliften till singelvagnen och snart är det dags att byta bort vaggan mot spjälsängen.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-07-13 21:48:48 följande:

Jag känner samma sak! Fy fan vad dåligt jag mår varje gång jag måste lägga bort något plagg. Nu måste vi börja byta till strl 3 på blöjorna och det känns helt fruktansvärt! Vad störd man är:P

Vi måste också gå över till 3 snart. Enligt kilon borde vi haft 3 i en månad men de är så stora fortfarande. Innan bebisen kom så var jag lite kaxig och sa att jag skulle sälja av alla kläder direkt de blev för små. Men nu sitter jag nästan och gråter när jag ska göra mig av med kläderna, plus att jag har inte samvete att sälja kläder vi fått.

Förra veckan plockade jag fram matstolen och idag bumbostolen fast vi har inte provat den än.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?