septemberbarn08 skrev 2015-07-09 22:18:33 följande:
Phew, äntligen fått Selina att somna efter många tårar och mycket skrik. Tjejen som aldrig varit riktigt ledsen förutom vid vaccinationen och som aldrig varit några problem att natta:(
För tillfället är det storasyster som är "boven" i dramat. Hon avgudar sin lillasyster men har verkligen inte tagit det här med en ny familjemedlem särskilt bra. Hon har alltid varit väldigt extrem i sitt humör och det går inte en dag utan konflikter men sedan Selina föddes har det blivit hundra resor värre, stundtals så illa att jag vill ringa bup.
Varje kväll är det samma visa, det ska dansas, sjungas och fjantas just precis när Selina somnat. Ikväll skulle hon prompt ligga bredvid mig och jag tyckte att det går väl bra så länge hon är tyst liksom.. men det kunde hon förstås inte vara! Så den redan övertrötta Selina blev väckt gång på gång och tillslut körde jag ut storasyster men då var det ju redan för sent. Så nu har jag fått kämpa och kämpa med en storgråtande bebis:( låter kanske inte som någon större grej men det är som sagt en evig kamp med storasyster här hemma just nu, vet snart inte vad jag ska ta mig till :(
Usch vad jag känner igen mig. Våran 2 åring är fruktansvärd just nu. Idag trampade hon på lillebror när han låg i gymmet, det var ingen olycka utan helt hennes plan då hon försökte redan igår. Sen tog nattningen 2 timmar och hon väckte lillebror flertalet gånger. Stundvis undrar jag vad det är för fel på henne och hur vi ska orka, hon kör totalt slut på oss. Hon skriker, härjar och lyssnar inte ett skit.