BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Jag var också hos BM idag, killen ligger med huvet neråt men inte fixerad :)
Hjärtljuden låg på 140 och allt var toppen!
Men jag fick idag veta att jag är RH negativ, någon fler som är det? Vet att det är ovanligt att man bildar antikroppar, men blir ändå lite nojjig.. Min BM trodde hon hade nämt det så det var därför jag fick veta så sent.
I dag var jag och mannen på ett 3D-ultraljud. Kändes så himla kul att slippa göra ett ultraljud med ångest för att något inte ska vara rätt (har gjort bla hjärtultraljud och även om det är underbart att se barnet så är de undersökningarna så himla påfrestande mentalt). Detta ultraljudet var iaf det mest fantastiska jag har varit på. Är inte någon lipig person av mig men det var hemskt vad jag fick någonting i ögat när vi kunde se vår tjejs små läppar och näsa. Tänk - nu är det inte lång tid kvar tills vi har våra små!
Vilken natt! Vaknar av att min man väcker mig och säger att jag blöder jättemycket. Så jag får panik och rusar upp på toa men ser ingenting. Visade sig vara min man som har drömt och pratat i sömnen. Själv har jag inte sovit på två timmar efter det adrenalinpåslaget...
Tack för alla kommentarer om min mans läskiga sömnprat. Nu är vi iväg på spa. En julklapp från min man (så han förläts väldigt snabbt för nattens incident...
Ang cravings så har jag haft det hela graviditeten. Första halvan var det sura gröna äpplen som gällde. Men sen strejkade magen som inte gillade fem äpplen om dagen... Efter det har jag varit galen i färskpressad apelsinjuice. Men det blev lite för mycket av det också då tänderna började ila efter någon månad. Nu är det i stället isglass som gäller. Det kan väl kroppen inte klaga på...?
Behöver lite råd. Har ju haft sammandragningar på kvällarna sen säkert tio veckor tillbaka, men den senaste veckan får jag plötsligt mensvärk samtidigt. Värken sitter mest i ryggen men även lite i mage/ljumske. Värken är konstant så den kommer inte och går i takt med sammandragningarna men jag har ingen mensvärk när jag inte har sammandragningar. Något man ska kolla upp eller bara vanlig träning för livmodern?