Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-11-20 18:00:08 följande:
    Ha, hur tusan ska man få plats själv i sängen med en sån kudde?! :)

Jag hade en helt vanlig kudde mellan benen när jag var höggravid med dottern.
    Ha ha! Tänker mer på hur tusan min man ska få plats Ska kanske testa en vanlig kudde först då.
  • Astilbe
    Nixe skrev 2014-11-20 18:23:55 följande:
    Jag har en från Haléns! Älskar den, har ändå ont i ländryggen när jag kliver upp på morgonen men inte alls som innan och det släpper på en kvart typ. Min sambo gillar den också, han snor lite plats på den han också :)
    Hmm... Måste kolla vad de har för några!
  • Astilbe
    JhjärtaK skrev 2014-11-21 08:16:17 följande:

Jag har en gravidkudde från Doomoo, bästa köpet någonsin! Den är stor men det är för att man skall få stöd från bröst ända ner till fötterna. Den är dyr men se om du kan hitta på specialpris eller köp begagnad för hela kudden går att tvätta.

Tack! Ska absolut kolla upp en sådan!
  • Astilbe
    chikita124 skrev 2014-11-25 21:22:14 följande:

jag är i v.25 tränar 3 dar i veckan ännu inga problem alls kör cirkelfys mycket vikter inte så mycket hopp o studs..
    lill tösen gnyr bara vid typ plankan o sådana riktiga statiska övningar som är lite ivägen för henne där inne...
    planerar att jobba hela tiden fram är planerat 14 mars men de skall starta 2 veckor innan...

Jag kör också lite träning och kan göra de flesta övningar men just plankan säger min kropp också ifrån på. Tror jag får sammandragningar av den. Så har skippat den övningen nu och är väl inte Jätteledsen över det då det inte är favoriten
  • Astilbe

Någon som vet någon bra barnvagnsbutik i Malmö? Nu äntligen ska vi passa på att börja köpa hem lite saker till vår tjej, men plötsligt inser jag att jag inte har en aning om var en enda barnbutik i Malmö finns.

• Astilbe
    KarinIngrid skrev 2014-11-28 09:10:45 följande:

Hej alla kloka medgravida!

jag är i vecka 24 nu och har redan börjat få kraftiga sammandragningar så fort jag gör nåt minsta ansträngande. Och då menar jag minsta... jag har ca 400 m att gå till bussen när jag ska åka till jobbet och på den lilla biten får jag stanna 2-3ggr varje gång bara för att stanna och andas och slappna av magen som drar ihop sig! det känns som det är alldelles för tidigt för att få sammandragningar. är det någon som vet?

Jag har försökt läsa på vårdguiden och där står typ att sammandragningar är vanligt från halva graviditeten och framåt typ. Men det står inte i vilken omfattning.
    Det är inte så att det gör jätteont men hela magen krampar och det känns ytterst obehagligt, och om jag inte stannar och slappnar av så börjar det göra ont. Det försvinner dock ganska snabbt om jag står still o bara andas en stund.
    Min sambo har blivit jätteorolig och låter mig inte röra en fena hemma.

Men hur vet man vad som är normalt och inte ? Det känns som det är lite väl tidigt att få så starka sammandragningar ?

Det kommer bli väldigt långa 3,5 månad om jag ska hålla på såhär redan från nu!!

i övrigt har jag inga problem, inte ont, blöder inte eller så..

Någon som har liknande eller kan dela med sig av erfarenhet från tidigare? Detta är mitt första barn så man har ju ingen aning om vad som är normalt och inte!

Jag har precis samma som du. Kan inte gå ens korta sträckor längre utan att få sammandragningar. Däremot får jag inte sammandragningar annars i vila osv. Mina slutar också så fort jag slutar gå men så länge jag går ökar krampen i magen och ömheten känns mer och mer tills jag måste stanna. Och då släpper allt. Pratade med min barnmorska om detta och jag får helt enkelt undvika så långt det går att göra det som triggar igång sammandragningarna. Jag går vanligtvis rätt fort så jag tror att om jag lunkar på i sakta mak klarar jag längre sträckor än annars. Nu jobbar jag mest hemifrån men det blir taxi eller skjuts av någon om jag ska någonstans. Om du har cykel kanske det fungerar bättre till bussen?
  • Astilbe

Måste fråga någon. Har i kväll plötsligt fått sammandragningar supertätt. Nog var tredje-fjärde minut den senaste timmen. De gör inte ont. Är det normalt att de kommer så tätt när livmodern tränar? De känns kusligt regelbundna men detta är min första graviditet så jag har ingen susning om vad som är normalt och vad som bör kollas upp. Någon som vet?

• Astilbe

Tack snälla för alla svar om min fråga om sammandragningarna! Det släppte senare på kvällen. Kändes väldigt skönt att fler har känt samma.

• Astilbe

Nu är vi tillbaka från vår utlandsresa. Var rädd att just resan dit och hem skulle bli superjobbiga för bla ryggen men säger man bara till vid incheckningen att man är gravid så gör de verkligen allt för att resan ska bli så bekväm som möjligt. Har blivit uppgraderad, fått extra benutrymme, fått en hel rad säten för mig själv så att jag har kunnat ligga ner hela resan osv. Verkligen imponerad över vilken service man får som gravid på resan!

• Astilbe
    Kpax skrev 2014-12-17 17:16:49 följande:

Bikinilinjen ja, fy fan...

Jag är också en sån som gärna rakar för min egen del, sambon bryr sig inte, men jag känner mig fräschare utan så mycket päls. Nu ser jag inte vad jag gör, och jag vill inte skära mig. Har funderat på att gå och vaxa, men det känns sådär att ligga där som en skäggig valross. Jag har aldrig vaxat på salong förut, det har inte blivit av! Verkar skitbra dock, och förr eller senare ska jag pallra mig iväg.

Jag vaxar på salong - blir bara rött och tradigt när jag rakar mig. Superbra och håller länge nästan två månader. Ska gå efter jul och sen en gång till ett par veckor innan vår tjej kommer. Ska även lägga till vaxning av benen eftersom även det är störtomöjligt att fixa själv numera. Så det blir tjugo minuters plåga för två månaders löst problem - helt klart värt det!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?