Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2014-11-14 17:01:55 följande:
    Absolut! Man får helt omvärdera sin tidsberäkning om man ska gå nånstans, haha! :D
    Får gå lite långsammare och pausa ibland, men det är smällar man får ta ;D
    Ha ha! Ja, börjar förstå att allt kommer ta en ofantligt längre tid nu... Har du någon aning om dessa kramper vid promenad är foglossning eller om det passar in under "övriga krämpor"?
  • Astilbe
    laila88 skrev 2014-11-14 19:51:53 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Det känns som en blandning av foglossning, lite begynnande problem med ligamenten och allmänt små-konstig känsla skulle jag förklara det :)
    Jag tror inte min barnmorska hade kunnat ge en bättre beskrivning.
  • Astilbe
    snö 81 skrev 2014-11-14 20:33:25 följande:
    Det är sammandragningar.
    Jaha!? Fastän det går över när jag slutar gå? (Första graviditeten så har ingen aning om hur något ska kännas) Bör jag undvika att gå då?
  • Astilbe
    snö 81 skrev 2014-11-14 20:47:54 följande:
    Förra graviditeten fick jag sammandragningar så fort jag gick längre än 100 meter. Och såklart inte bara då utan lite när som.

Har dagligen sammandragningar även denna gång. Det är inte farligt, livmodern tränar sig bara.
    Ok. Tack för svar!
  • Astilbe

Hmm...måste höra med er här. Har de senaste dagarna haft en konstig känsla av att typ ha en tampong/finger i slidan (ursäkta detaljerna) och varit öm och liksom känt mig kall där. Har undersökt och där är ju inget, men blir ändå inte av med denna skumma känsla. Någon som känner igen detta och vet varför man kan känna så här?

• Astilbe

Vi ska åka till Thailand när jag är i vecka 25. Är det någon som har erfarenhet av längre flygresor när man är gravid? Förstår att det är viktigt att röra på sig mkt under resan men det lär inte vara några problem med tanke på hur toabesöksfrekvensen ser ut för mig just nu Tar hemskt gärna emot lite tips!

• Astilbe
    Skumbollen skrev 2014-11-19 19:22:07 följande:
    Att man skall röra på sig har väl att göra med att man skall minska risken för blodproppar? Stödstrumpor är ju också bra för det.

Sen är det ju superviktigt att kolla hur sjukvårdsförsäkringen ser ut för det land man åker till, men sånt antar jag att ni har koll på :)

Tycker ni båda är modiga som vågar ge er iväg! Jag blir avundsjuk :)
    Tack för tipsen! Räknar krasst med en jobbig resa dit och hem men behöver verkligen semester nu. (Är egenföretagare så har haft hemskt långa arbetsdagar senaste månaderna) Ska absolut skaffa stödstrumpor!
  • Astilbe
    chikita124 skrev 2014-11-19 19:14:44 följande:
    jag är i v.25 nu och har inga som helst problem sitta stilla o bebisen är inte så stor= magen liten ännu..vi skall åka i v.31 o jag tror inte de heller är så farligt o sitta stilla då...men alla är olika...
    Vad skönt att höra. Min mage är ganska nätt än så länge men de senaste dagarna har den vuxit i rekordfart, så börjar bli lite nervös.
  • Astilbe
    snö 81 skrev 2014-11-19 19:49:53 följande:
    Ja, kolla alla försäkringar.

Jag var utomlands när jag var i v.20 med dottern. Flygresan var ju bara drygt 4 timmar så det gick ju bra, men jag tyckte det var jobbigt med maten. Jag var så nojjig att jag skulle få i mig något som inte var bra för bebisen.

När jag var gravid i mars i år var vi till Kap Verde, den flygresan tog ca 8 timmar, men då var jag ju precis nygravid så det var ju lugnt. Dock slutade det i missfall när vi kom hem.
    Tack för infon! Maten har jag inte funderat över men nu när du säger det så är det säkert idé att köpa med sig lite kompletterande att äta i fall man blir osäker över maten.
  • Astilbe

Hemma från hjärtultraljudet och allt såg bra ut. Har varit en riktig milstolpe för oss så nu äntligen ska det börja shoppas och njutas på riktigt! Var även hos min kiropraktor pga smärta i ländryggen och han sa att det var superviktigt att sova med en kudde mellan benen. I alla fall om man börjar få ont i nedre delen av ryggen. Har sett gravidkuddar på nätet men har någon testat det? Tycker de ser så enormt stora ut...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?