Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-12-17 11:54:47 följande:
    Oj vad lyxigt, vilket flygbolag var det !?
    Aeroflot heter de. Fast jag tror att man kan få samma hjälp även hos andra om man bara säger till vid incheckningen eller när man stiger ombord planet. Är iaf glad att vi inte reste senare än så här (v 26 för mig nu) för min mage har verkligen jäst till den dubbla i solen
  • Astilbe
    LillLouise84 skrev 2014-12-18 07:29:53 följande:
    Jag har läst på flera ställen att de inte rekommenderar vaxning till gravida för att det ska vara mycket känsligare då. Jag vaxade alltid brasilianskt innan jag blev gravid första gången. Men sen har jag inte vågat eftersom jag fick sy väldigt mycket efter förlossningen och det gör fortfarande ont i sömmen. smile4.gif
    Det går bra att vaxas som gravid men det kan göra mer ont eftersom en del blir mycket känsligare då. Precis som det kan göra mer ont om man vaxas vid mens. Jag vaxar alltid brasilianskt men hade jag gjort en vaginal förlossning så det inte kändes bra längre hade jag gått över till vanlig bikinivaxning tills det inte gör ont längre.
  • Astilbe
    snö 81 skrev 2014-12-19 09:01:02 följande:
    Nej dom har dessvärre inte det, men det är just sån info jag skulle behöva. Men det känns lite som att alla SKA amma och om du inte gör det så får du väl klara ut alla frågetecken på egen hand.
    Känner igen det där. Ska både ha kejsarsnitt och i bästa fall delamma annars endast flaskmata och informationen är ju inte ens dålig - den finns ju inte ens! Men jag har beställt hem böcker (amerikanska, så viss info får man översätta till den svenska sjukvården - men väldigt bra tips om vad man själv kan göra) om både kejsarsnitt och delamning så nu känner jag äntligen att jag är mycket bättre förberedd och så gott som alla frågetecken är utsuddade. Så googla på lite böcker och beställ hem för lite julläsning!
  • Astilbe
    JhjärtaK skrev 2014-12-19 16:13:51 följande:
    Vi får ge varandra tips om flaskmatning för här är en till som är helt lost smile2.gif

Jag ställde en fråga i en tvillingtråd som jag är med i på fb och fick bra svar. Tips om vilka flaskor som var bäst mm. Skall göra en sammanställning när jag kommer mig för och posta den här i tråden smile1.gif
    Ja, snälla gör det!
  • Astilbe
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Hos min barnmorska räcker det, om jag vill, att jag väger mig hemma och sedan meddelar henne vid träffarna. Känns rätt skönt tycker jag.
  • Astilbe
    Nixe skrev 2014-12-30 17:37:22 följande:
    Vi valde också att inte ta reda på kön. Mest för att det kändes spännande att bli överraskad och så är vi båda två säkra på att det blir en pojke av någon anledning så det blir kul att se om vi har rätt eller fel :) Sen insåg jag när jag tänkte på saken att det inte spelade någon roll, har alltid tänkt mig att jag gärna vill ha en dotter men efter att ha jobbat med nyfödingar och deras familjer så insåg jag att den önskan liksom hade neutraliserats på ngt sätt. Dock kan jag känna lite att den här väldigt abstrakta känslan av att snart få barn hade känts verkligare på ngt sätt om vi hade tagit reda på könet. Vet inte riktigt varför men ändå. Är nöjd med vårt val men samtidigt lite avis på de som vet vad de väntar :)
    Det du skriver i slutet stämmer precis in på oss. Jag ville veta för att lite mer kunna ta till mig graviditeten. Det kändes så abstrakt innan men fick sig en rejäl skjuts när "den/Alien/någon" plötsligt blev en flicka. I framtida graviditeter är det säkert lättare att förstå mer vad som väntar och då kanske vi inte tar reda på det. Sen ÄR jag ju också galet nyfiken till min natur. Kan ju aldrig hämta ett paket på posten och inte slita upp det redan i bilen...
  • Astilbe

Nähe. Måste bara beklaga mig! Nu fick jag veta att jag har fått lunginflammation!! Vad faen!!! Vi som skulle ordna alla inköp om en vecka. (Vågar inte ge listan till min man för vem vet vad han kommer hem med.. :-O ) Blir så irriterad. Hinner inte med sånt här nu. Som tur är verkar iaf vår tjej vara piggare än någonsin!

• Astilbe
    snö 81 skrev 2015-01-02 22:51:52 följande:
    Men usch, stackare! Krya på dig!!
    Tack! Passar på att läsa lite gravidböcker och fylla på inköpslistan. Detta blir ett dyrt avbrott
  • Astilbe
    Mimipig skrev 2015-01-03 09:37:47 följande:
    Stackare! Men än finns tid för shopping, även efter lungisen. Tänk att det är bättre att få den nu än vid förlossningen. Klen tröst för jobbig sjukdom, men alltid något...
    Tack - det där hjälpte verkligen!!
  • Astilbe

Hur tänker ni kring kläder till barnet? Hur mycket, vilka sorter och vilka storlekar köper ni hem av? Känner mig väldigt vilsen när det kommer till klädbiten...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?