laila88 skrev 2014-12-02 14:48:02 följande:
Här är det en bra dag, som börjat oroligt. Stod å baka till sent på kvällen igår sen städa jag undan och var inte klar fören mot 1. Efter alla kvällsbestyr då skulle jag gå å lägga mig och det fullkomligt rinner ner för benen. Helt säker på att det är fostervatten, eftersom jag torkade upp med hushållspapper och det var rejält mycket och helt vattnigt. så ringde in i morse och fick komma in.
Dom kollade med ultraljud, både på magen och vul och allt var stängt, mycket fostervatten, sen mätte hon och kollade allt annat på samma gång noga :) Så fick se min lilla bebis en extra gång nu :) och en bild fick jag också
Slutsats, Sjukt hur vattniga flytningar kan bli! och vilken mängd. Man slutar aldrig förvånas över hur konstig kroppen är då man är gravid :)
Fast man ska åka in. En bekant till mig vars förstfödde hade krupp var uppe en natt och han var så dålig att de skulle åka in till barnakuten. Innan de kommer iväg så börjar det rinna. Hon ringer då förlossningen som nonchalerade henne. en hon gick dit medans maken gick till barnakuten. Detta var i februari, hon skulle ha i juni. Det var vattenavgång! Så det blev ilfart i ambulans från Växjö till Lund. De lyckades stoppa det hela till april, då barnet föddes... Så allt gick ju hyfsat bra, vad resultatet kunde blivit om hon inte stod på sig den natten vill man ju helst inte fundera över.