• Sarah32

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

smiley85girl skrev 2014-09-18 13:05:53 följande:

jo det har jag hört, får hoppas någon stannade kvar och kämpade sig fram  hihi :)

Jag äter också vitaminerna kvinna från apoteket.

jag har fått som tryck där nere, känns typ som när man kniper fast nästan hela tiden, Hoppas bara det inte är en cysta på gång :(

Har du haft det tidigare?
  • Sarah32

Ronja111: Som jag har uppfattat det så detekterar äl testen ett hormon (lh) som stegras srax innan äl (1-2) dagar, så dina teorier stämmer nog:) Mys på!;)

• Sarah32

Bim -6 idag....någon mer än jag som tycker att den här"sista veckan" är på snudd outhärdlig???

• Sarah32
    Alma84 skrev 2014-09-24 20:45:06 följande:

Du är definitivt inte ensam!

Denna månaden är jag säker på att det inte blivit något (borde inte ens kunna blivit något)... Men väntar ändå på mensen för om den dröjer är det ytterligare en månad som är oregelbunden och det gör det ytterligare svårare att planera något :(

Vi har dock bestämt att inte försöka nästa månad, har bokat en resa till våren så OM jag skulle ha lyckan att plussa så skulle jag vara för långt gången för en viss del av resan om det tar sig direkt... Så nu blir det en extra väntan men förhoppningsvis kan jag slappna av lite under tiden...

Är också orolig att jag hade en liten cysta eller något som brast i förra veckan hade fruktansvärt ont i magen på ett sätt jag aldrig känt förut.

Alltid ska det vara något som "bråkar" i kroppen.

Hoppas alla ni andra orkar hålla humöret och hoppet uppe och att det blir lite fler plus i tråden framöver!

Kram på er

Tack! Så skönt att läsa att det finns fler med samma tankar och funderingar, ibland kanmmsm bara känna sig så ensam i detta eftersom man ( inte jag iallafall...) pratar med någon. Sambon tycker vi ska"slappna av och ta det som det kommer", det har han ju rätt i, men nör man längtar så så blir det ju en lång väntan med div. symptomletande. Satt precis och googlade på "bim -6 symptom", blev jag klokare av det? Nej, trolivtvis inte;) Tack för ert engagemang och stöd! Jag skriver som Alma: fler plus till oss;)
  • Sarah32

Bim -3 idag, ömma bröst, stickningar på högra sidan av nedre magen, lätt illamående vid frukost....men ändå vågar jag inte hoppas för mycket än, vet ju att kroppen spelat mig spratt förut:( Hur går det för er andra?? kram

• Sarah32

Och jag håller med! Visst bråkar kroppen med mig, mens igen:( Blir så ledsen....

• Sarah32

Stokke: blir så ledsen när jag läser det du skriver, att en del verkligen inte har vett att tänka sig för! Håll dig här istället, vi är i samma sits och förstår varandra VÄL! I början var jag så hoppfull men om nögon bara skulle fråga mig nu om vi ska ha barn så skulle jag börja gråta.....

En fråga: Jag vet att om man är upp till 35 så ska man försöka i ett år innan man ber om hjälp. MEN tänker jag, tänk om det är så att jag har en cysta, har en hög stresshalt etc....som går att upptäcka vid en gynundersökning/ blodprov, får man be om den hjälpen om man inte har försökt så länge? Vart vänder man sig då? Vårdcentral, barnmorska, gyn?

• Sarah32

Skogsviol: Tack för ditt stöd:)

Håller dessutom med om att det just nu är riktigt besvärande med kommentaren "och nör planerar ni att skaffa barn då?" NU! Igår! Men det är inte så lätt för alla.....:(

• Sarah32

å

Elina1979 skrev 2014-09-30 20:49:43 följande:

Jag tror att jag ska ha äl mån -tis men har redan börjat känna av i äggstockarna, så tog ett äl test och såg en svag linje. Så det kanske blir tidigare ändå. Funderar på om jag ska köpa cb digitala äl test imorgon, har hört att det ska vara bättre än de billiga. Bara för att verkligen inte missa äl stegring och dagar.

Vilka äl test har ni prövat? Och vilka föredrar ni?

Jag har prövat apotekets stickor och CB digital, föredrar absolut CB digital då de är mer tydliga:) Har ju iofs inte blivit gravid ännu, men ändå;) Lycka till!
  • Sarah32
    Stokke skrev 2014-10-01 11:17:12 följande:

Allt är skit!

Igår sa samma kollega när vi satt i lunchrummet (dock bara vi två) att hon tyckte jag skulle gå hem och skaffa barn, då kunde jag vara hemma i 7 år för det hade hon varit.

Ja sa att jag var trött på mitt jobb :( och fick svaret, om jag var du skulle jag gå hem och skaffa barn !

En kund reagerade på att jag hade nytt efternamn och gratulerade till bröllopet och frågar ! Jaha är det barn på G?

Jag trodde jag skulle dö!

Kram till dig! Sådana kommentarer vill man bara fräsa ifrån på! Själv har jag åkt på magsjuka och blev uppringd av en kollega som fnissandes frågade om jag var gravid....kul....man är tydligen gravid alla tillfällen om man inte dricker vin, är magsjuk eller har gått upp i vikt när man är 30+ ? Vi kanske tillsammans ska sy ihop en fin förklaring till dem som uttrycker sig oaktsamt nästa gång så att de tänker sig för i fortsättningen....det sårar....
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!