• Sarah32

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej! Följer gärna med och stöttar i denna väntan....

Är 32 år och försöker få första barnet tillsammans med min sambo som är 35. Vi gjorde första försöket i juni, hade ÄL i början av veckan så nunär vi inne på vårt andra försök....

Är helt med dig i din frustration och längtan efter ett PLUS! Kram

• Sarah32

Tack:) Behöver verkligen prata med några som förstår! Skengraviditet ja...undrar vilka symptom man får den här gången? Ömma bröst känner jag redan av, men det kan liks görna vara ÄL symptom....

Jag visade LH stegring (stark) i söndags, hade sex fredag, söndag och tisdag....tror ni det "räcker" för att täcka denna ÄL? är så svårt detta...,,

• Sarah32

Rebecka84a: Att illamåendet kom så tidigt, redan en vecka efter ÄL?:) Måste vara "skönt" (förstå mig rätt;) ) med ett så tidigt tecken:) Grattis till dig!

Jag får fortsätta vänta och känna i 1,5 vecka till....

• Sarah32

Jomso:

Det där med "att inte tänka för mycket" är ju ett rent skämt, hur gör man det?

När det är ÄL går man loss med stickorna och försöker få till det lite när som...sedan är det en väntan med div "symptom" och sedan besvikelsen när mensen dyker upp....svårt att inte tänka på det!

Jag har velat ha ett barn i många år nu, men har inte hittat rätt i någon relation. Träffade min nuvarande sambo för 3 år sedan och det har tagit sin tid tills nu....slutade med p-piller för ett år sedan för att jag ville starta upp kroppen. Min sambo kände sig dock inte redo då så ci körde med avbrutet i ett år innan vi nu i juni försökte för första gången på riktigt. Så även om jag inte försökt så länge så känns det ändå som att jag har gjort det för under hela året har jag ändå någonstans hoppats på den där enda spermien....

Är det dags för ett nytt försök för dig nu?

• Sarah32

Jag kör på apotekets "mitt val kvinna", ska vara 400 mg folsyra i den...det ska räcka va?

En lite konstig fråga nu när man börjar leta symptom igen....har varit väldigt torr i munnen i 3 dagar nu, har ni någonsin hört om det kan vara ett tidigt symptom? Har typ aldrig haft det innan. Ja ni vet ju, man griper efter halmstrån....

Hoppas, hoppas för oss som går och väntar nu:)

• Sarah32

På livsmedelsverkets hemsida står det 400, jobbigt när buden är olika.

BIM ja...grejen är den att jag denna gång inte riktigt vet....min mens har hela tiden varit regelbunden men efter första försöket i juni fick jag en blödning 3 dagar för tidigt. Antingen var det en oregelbundhet i mensen eller kanske ett tidigt misfall. Jag beräknade iallafall min ÄL efter den blödningen, men när jag testade mig med ÄL stickorna visade de ÄL i min "vanliga" cykel....det betyder att BIM för mig är någon gång mellan11/8 - 14/8.

Stokke och Jomso - när har ni BIM?

• Sarah32

Stokke: Då väntar vi tillsammans, har ju BIM samtidigt:)

Vad är det för "monitor" du använder? Jag har bara testat vanliga ÄL stickor, mdn tycket det är jättejobbigt när man inte får kissa på 4 timmar (specielllt i den här värmen när man dricker så mkt....) så när stickorna visar LH stegring testar jag inget mer och kör bara på....kanske gör jag fel?

• Sarah32

stokke: så man behöver inte gå tokkissenödig med den monitorn då?:)

Josmo: Ungefär samma...från mensens slut ca 3 ggr/ vecka och sedan typ varannan dag runt och eftet ÄL....spermierna ska ju överleva ett par dagar, så jag antar att det ska räcka om det vill sig den månaden...

• Sarah32

Det är jobbigt när den är sen, då hoppas man ju lite extra:(

Vad hittar man en sådan monitor? vad kostar en?

Jag hade visst kollat lite fel, har BIM någon gång mellan den 9 - 12/8 , lite mindre väntan då...

Håller tummarna för dig!

• Sarah32

Jag skulle nog vänta till BIM dagen ändå, finns ju chans att du är gravid men att hcg hormonet inte ör tillräckligt högt och visar negativt...fast man blir ju lika besviken nör mensen kommer så det kanske inte spelar någon roll?

Hur gör ni med alkohol, brieost och sånt som man inte ska förtära som gravid under de 2 veckorna mellan ÄL och BIM? Avstår ni ellet fortsätter ni som vanligt?

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!