• Sarah32

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Sopan01: Känner igen det där, känns jobbigt när man vill så mycket själv och andra redan har det. Klart att man glädjs åt sina vänner, men några gånger har jag faktiskt valt att inte träffa mina tjejkompisar för det är sååå mycket fokus på graviditeter och barn och vissa stunder orkar jag bara inte vara glad för alla andra, usch det känns hemskt......finns det fler som känner så ibland?

• Sarah32

Hej alla! Ingen bebis för mig heller denna gången:( Är på semester utomlands och försöker njuta av goda drinkar, men vad gör väl det när man längtar som en tok efter en liten?:( Blir ett fjärde försök för mig snart, hållet tummarna för er andra! Skönt att ha er att skriva med och bolla tankar under tiden! Kram på er!

• Sarah32

Stokke: samma här, försöker förutom att undvika alkohol även undvika socker och kolhydrater ett tag framöver...lite sund mat och motion kanske ksn hjälpa tillmpå traven:)

Läste även av en ren slump att grönt the (är en stor thedrickare....) inte var så bra för det kunde ta bort effekten av folsyra! Så grönt the har jag minskat på radikalt....

Har ÄL (förhoppningsvis) nu i veckan, så jag håller tummarna för att min sambo och jag fpr vara friska så vi kan mysa på;)

Lycka till alla i bebisskapandet:)

• Sarah32
    BowserSchnauzer skrev 2014-09-14 09:00:31 följande:

Jag har precis avslutat mensen här, om 1 vecka börjar vi köra igen (jag reser bort nu). Är det bara jag eller blir man lite knäpp i huvudet av att inte få barn? Vi har försökt nu i nästan 9 månader och 2 mf men tankarna kommer om vi kanske inte kan få barn - alltså gravida kan vi ju bli men få en bebis är ju inte samma sak. Nu har det hänt lite andra saker i familjen samtidigt men det är som att jag vissa stunder krisar i vårt förhållande (inom mig själv) för det känns som att jag kommer gå under om det aldrig blir barn! Jobbig känsla när det kommer över en. Någon annan som känner lite panikkänsla ibland...?

Den känslan känner jag definitivt igen! Är "bara" på försök 4, men visst finns tankarna där och hur kommer man reagera då? Visst IVF finns och vi hsr även pratat om adoption, om det nu inte skulle fungera biologiskt. MEN min längtan efter att få vara gravid och få ett "eget" barn är så stor! Känns som att alla man pratar med blev gravida antingen på typ första eller andra försöket ellet så fort de började testa med ÄL stickor....skönt att få lite perspektiv med er här och att det kanske inte ör fullt så enkelt, är ju faktiskt bara 20% chans att bli gravid vid varje försök när man är mellan 30 - 35....,
  • Sarah32
    Sopan01 skrev 2014-09-14 10:50:37 följande:

Fick just mens.. Tycker liksom att vi gjort allt "rätt" denna månad. Tänker som ni andra.. Ska det någonsin funka?

Kram till dig! En dag är det allas vår tur, det vill jag ändå tro!
  • Sarah32
    frida-li skrev 2014-09-14 17:56:44 följande:

tjejer! jag har plussat nu i helgen. hade bim igår och vill berätta för hela världen. borde väl försöka hålla oss lite tycker Mr. men jag e inte orolig att jinxa det eller så. och skulle ju inte bli mindre ledsen om jag fick MF bara för att vi inte berättat för nån än. skönt o kunna berätta här iaf. mitt bästa stöd de senaste månaderna!

håller tummar och tår för att ni alla ska få plussa i höst!

//Frida-li

Grattis till er! Så kul:)
  • Sarah32
    Sopan01 skrev 2014-09-14 20:25:04 följande:

Stort grattis!!! Vad härligt :)

Om du har en regelbunden menscykel på 27 dagar borde du ha ÄL mellan dag 11 och 15:) Jag har också en cykel på 27 dagar och jag har haft atarka utslag runt dag15 när jag har testat. Lycka till!
  • Sarah32
    smiley85girl skrev 2014-09-15 21:19:15 följande:

Sarah32 Tack för du svarade.

Jag använder cb monitorn och den visade max i morse.

Så jag hoppas den visar max i morgon med.

Men tror inte vi kommer få till det nu då vi är långt i från varandra :/ Men jag ska till han på onsdag men då är det nog försent :(

Men vi han med att mysa i helgen, så får väl hoppas nån där överlever :D

Den chansen finns ju alltid:) Man kan ju läsa att om man önskar en flicka ska man mysa 3-4 dagar innan ÄL då de spermierna överlever längre, så en del har ju tom det som "metod". Själv önskar jag mig en frisk bebis, kön spelar ingen roll men det är ju alltid skönt att veta att chanserna finns även om man bara hunnit med några dagar innan ÄL:)
  • Sarah32

Har glad gubbe på CB digital idag:) Mys igår och idag....förhoppningsvis även imorn eller i övermorgon.....*hoppas*

Äter bara apotekets kvinna....enligt BM och apotekspersonalen ska det räcka?

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!