BowserSchnauzer skrev 2014-09-14 09:00:31 följande:
Jag har precis avslutat mensen här, om 1 vecka börjar vi köra igen (jag reser bort nu). Är det bara jag eller blir man lite knäpp i huvudet av att inte få barn? Vi har försökt nu i nästan 9 månader och 2 mf men tankarna kommer om vi kanske inte kan få barn - alltså gravida kan vi ju bli men få en bebis är ju inte samma sak. Nu har det hänt lite andra saker i familjen samtidigt men det är som att jag vissa stunder krisar i vårt förhållande (inom mig själv) för det känns som att jag kommer gå under om det aldrig blir barn! Jobbig känsla när det kommer över en. Någon annan som känner lite panikkänsla ibland...?
Den känslan känner jag definitivt igen! Är "bara" på försök 4, men visst finns tankarna där och hur kommer man reagera då? Visst IVF finns och vi hsr även pratat om adoption, om det nu inte skulle fungera biologiskt. MEN min längtan efter att få vara gravid och få ett "eget" barn är så stor! Känns som att alla man pratar med blev gravida antingen på typ första eller andra försöket ellet så fort de började testa med ÄL stickor....skönt att få lite perspektiv med er här och att det kanske inte ör fullt så enkelt, är ju faktiskt bara 20% chans att bli gravid vid varje försök när man är mellan 30 - 35....,