• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Mellanstadieläraren

Fick reda på mina provsvar idag och jag har tydligen ett lite förhöjt prolaktinvärde... Jag glömde dock fråga hur mkt så får ringa imorgon igen. Jag ska ta ett nytt prov och se om det fortfarande är förhöjt. Prolaktin var tydligen känsligt för lite allt möjligt, typ stress bland annat. Känns ju iaf som en rimlig förklaring till min sega menscykel.

• 78kanel

Hej alla fina blivande mammor!

Jag är 36 år, har två barn sedan tidigare, yngsta 5 år. Nu har jag ett nytt förhållande. Nu försöker vi på mitt tredje och hand första. Bara 3:e försöket än så länge.

Jag hänger med er om det är ok? :)

• Sopan01
    78kanel skrev 2014-09-09 09:41:54 följande:

Hej alla fina blivande mammor!

Jag är 36 år, har två barn sedan tidigare, yngsta 5 år. Nu har jag ett nytt förhållande. Nu försöker vi på mitt tredje och hand första. Bara 3:e försöket än så länge.

Jag hänger med er om det är ok? :)

Självklart är alla välkomna!! Håller tummarna för dig. När har du BIM?
  • 78kanel

Tack :)

Just insett att senaste försöket inte tog sig så lääänge kvar till BIM, ca 8/10. Min mens kan va lite oregelbunden.

• ronja111

Hej!

Är gärna med här! Trots att jag är 29? Fyller snart 30

Försökt länge!! Läst era inlägg och känner igen mig i så mycket! Jag är nu den enda av mina vänner (förutom en som inte vill ha barn) som ej har barn. Och jag är yngst av alla dessutom

Känner mig utanför och deppig...

Skulle inte förvåna mig att hon som inte vill ha batn snart kommer o säger att hon är gravid..

Mensen kom precis til mig och jag tar det hårdare än någonsin! Detta var verkligen den första månaden som jag trodde det tog. Och eftersom jag hade äl när båda var lediga och hemma så kunde vi ju ha sex varje dag..

Men ändock inget...

Styrkekram alla!

• ronja111
    Sopan01 skrev 2014-08-27 18:58:59 följande:

Hej alma84 och alla!

Förstår helt klart stressen ni känner. Min man reser mycket och vid flera tillfällen har han varig borta runt ÄL. Det känns surt samtidigt så har jag under de månaderna andats ut lite och släppt fokus. Lite skönt med en paus. Tiden går ju fort ändå. Denna gång är det jag som åker bort. Denna månad är jag dock borta några dagar... Med oregelbunden cykel är det ju lite svårt att beräkna är ÄL ska vara men har vi otur hamnar det precis då.

Men som sagt, jag försöker se månader då man missar ÄL som en välförtjänt paus.

Jag har BIM runt 14/9.. Men sen också möte med doktorn och provsvar på utredning. Så denna månad är jag jätteavslappnad, oavsett vad som sker så väntar hjälp runt hörnet liksom.

Kram på er!

Hej!

Har samma problem med att vi båda reser i jobbet.. Jag tycker det är psykiskt påfrestande att veta att nu har jag ÄL, men ingen man!

Och nu när vi verkligen kunnat ha sex hela tiden på vår långa semester... tog det ändock inte.

Surt sa räven!

Styrkekram
  • Sopan01

Kan inte sluta hoppas att mina ömma bröst är ett tecken på något annat än mens. Men känns ju som det brukar... Har dock valt att inte säga något, inte ens diskuterat med min man. Tur att jag kan ventilera här istället. Dag 29 av 33-37. Kan ju testa men vill inte bli besviken. :(

• Alma84

Ronja111: visst är det jobbigt att "missa" tillfällen... Men man blir ju ännu mer besviken när man haft rätt timing men att det ändå inte tar sig.

Sopan: hopplöst långa dagar när man väntar! Har också oregelbunden mens så när man börjar hoppas är det ju många dagar kvar innan man passerat en tidsgräns som ändå kan vara "normal" om du hänger med hur jag menar...

Hade tänkt försöka sluta tänka på hela grejen. Men det GÅR ju inte.

Tror att vi missade äl eftersom sambon varit borta nu, men ändå tittar man i kalendern och räknar och grubblar. Ska ha en middag med jobbet runt bim och vill ju inte dricka då även om chanserna är minimala :-/

• ronja111
    Alma84 skrev 2014-09-10 22:35:30 följande:

Ronja111: visst är det jobbigt att "missa" tillfällen... Men man blir ju ännu mer besviken när man haft rätt timing men att det ändå inte tar sig.

Sopan: hopplöst långa dagar när man väntar! Har också oregelbunden mens så när man börjar hoppas är det ju många dagar kvar innan man passerat en tidsgräns som ändå kan vara "normal" om du hänger med hur jag menar...

Hade tänkt försöka sluta tänka på hela grejen. Men det GÅR ju inte.

Tror att vi missade äl eftersom sambon varit borta nu, men ändå tittar man i kalendern och räknar och grubblar. Ska ha en middag med jobbet runt bim och vill ju inte dricka då även om chanserna är minimala :-/

*hoppet är det sista som sviker*
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!