• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Hille01

Jag hänger på hos er, ni verkar vara ett skönt gäng! Jag är 34 år och min sambo 35. Fick ett missfall i mars (13 veckan) och nu försöker vi igen. Hoppas alla får ett plus innan året är slut :)

• Alma84

Välkommen Hille01!

Vad jobbigt med ditt mf. Hoppas du snart får plus igen!

Sarah32:

Vi är inne på vårt tredje aktiva försök. Slutade med mina p-piller redan vid årsskiftet så att kroppen skulle få en chans att komma igång ordentligt först.

• frida-li

8 dagar kvar till BIM och "mensvärken" som jag känt sen några dagar efter ÄL upphörde idag. jag som hoppades på att att det var växtvärk. Fick hem ÄL-stickor och gravidtest med posten igår, va såklart tvungen att testa dem då. Negativt på båda. hoppas att det bara va för tidigt för ett plus.

• Sopan01
    frida-li skrev 2014-08-14 19:48:28 följande:

8 dagar kvar till BIM och "mensvärken" som jag känt sen några dagar efter ÄL upphörde idag. jag som hoppades på att att det var växtvärk. Fick hem ÄL-stickor och gravidtest med posten igår, va såklart tvungen att testa dem då. Negativt på båda. hoppas att det bara va för tidigt för ett plus.

Håller tummarna för dig!!
  • frida-li
    Sarah32 skrev 2014-08-13 21:49:45 följande:

Vilket försök är ni inne på? Tredje försöket för mig nu...

Andra försöket för oss. Men det första gjorde vi nog för sent, tror vi missade ÄL. Men denna gången kan vi inte ha missat det om det va ett.

"Mensvärks-ontet" kom tillbaka idag. jag e så himla pirrig och ska unna mig ett test imorn igen hehe, även om det bara e BIM-5 då.
  • Jamilia

Hej hopp!

Kan man ansluta sig här!? Verkar som en perfekt tråd för mig!

Jag är snart 33 år, min sambo snart 34.

Vi har en dotter på 2,5 år!

Är mitt uppe i andra försöket på syskon till henne!

Ska försöka skriva och läsa i tråden lite regelbundet!

• Missciss

Verkar vara en trevlig tråd detta!
    Är 30 år och försöker med andra barnet nu, två aktiva försök har vi gjort, men har inte skyddat oss på mer än ett år.

• Stokke

Hej alla !
    Självklart får alla hänga här :)
    Idag är det dag 6 i cykeln och jag ska börja testa med äl stickor samtidigt som jag använder min monitor.
    Jag börjat äta rosenrot och bidrottninggele denna cykeln.

Träffade en barndomskompis igår som har hunnit med 4 barn. Åldrarna 5,5, 4, 2 och minstingen är 4 månader.!

• Mellanstadieläraren

Får jag ansluta mig här också? Är 30 år, maken 29. Vi tänkte börja försöka i september men har haft spontant, oskyddat under augusti. Jag har både oregelbunden och lång cykel vilket gör att jag just nu är lite lätt förvirrad...

Sedan jag slutade med P-piller i maj har jag haft mens två gånger och det första cykeln var 42 dagar. Om jag räknar utifrån den så borde jag ha haft BIM i fredags. Testade negativt imorse. Har mått illa av och till och magen har varit som en ballong i över en vecka. I nedre delen av magen är det som att jag har träningsvärk. Har även någon märklig värk mot ryggen som jag inte känner igen. Är det kroppen som luras eller ska jag bara tro att min cykel inte är regelbunden? Känner mig helt lost faktiskt

• Jamilia
    Stokke skrev 2014-08-17 09:12:19 följande:

Hej alla !

Självklart får alla hänga här :)

Idag är det dag 6 i cykeln och jag ska börja testa med äl stickor samtidigt som jag använder min monitor.

Jag börjat äta rosenrot och bidrottninggele denna cykeln.

Träffade en barndomskompis igår som har hunnit med 4 barn. Åldrarna 5,5, 4, 2 och minstingen är 4 månader.!

Har en arbetskamrat som är 28 år och hon är gravid med fjärde barnet nu. En del är tidiga och lyckas med många knattar! Då tänker jag ibland att visst hade det varit kul om vi börjat försöka bli gravida mycket tidigare, men gjort är gjort. Inget att göra ngt åt nu i efterhand, nu satsar vi på 2 barn iaf och hoppas att det går vägen! Man är bra på att jämföra sig med andra hela tiden, inte alltid bra....
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!