• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Jamilia
    Sopan01 skrev 2014-08-18 22:08:48 följande:

Jag har googlat på bidrottninggele... En del nämner lite flytande att det Främjar fertilitet genom att öppna blockeringar och spänningar. En annan sida tar upp aspekten att vanliga bin som inte äter gelén lever i 45-60 dagar och kan inte lägga ägg. Men bidrottningen som lever på gelén lägger varje dag ca 3000 ägg per dag i 5-8 år.

Kanske lite flummigt för en del men jag gillar tanken! Vet inte om det är i dryckesform eller piller man tar detta men ska testa!

Sägs även öka sexlusten :)

Jag åt kapslar med bidrottninggelé! Men finns säkert i fler former!
  • Carerra
    Stokke skrev 2014-08-18 22:46:14 följande:

Jag har en monitor, jag gillar den.

Vad bra! Då har jag en expert att fråga ifall jag inte förstår mig på den :)
  • Mellanstadieläraren

Fortfarande ingen mens här, BIM +4... Testar nog igen i helgen om den inte kommit då. Har mått lite illa av och till plus ont/känningar i nedre delen av magen. Vad gör man om mensen inte kommer och det fortfarande är negativt?

• Sopan01
    Sarah32 skrev 2014-08-19 15:32:58 följande:

vart köper man bidrottninggele?

Borde finnas i hälsokostbutiker.. Jag bor utomlands och här har vanliga apotek det.
  • Stokke

Jag har fått uvi och fått penomax utskrivit.
    Kommer ha äl i helgen.
    Hur hade ni gjort? Törs jag ta antibiotika ? Försämrar den fertiliteten?

• Alma84
    Stokke skrev 2014-08-19 20:59:56 följande:

Kommer ha äl i helgen.

Nej vad segt med uvi!

Tycker definitivt att du ska ta det, läkare skriver ju mer sällan nuförtiden ut antibiotika om det inte krävs...

Har eg. ingen aning om det påverkar fertiliteten men jag skulle hellre bli av med uvin om jag vore som du. Glöm inte att fullfölja kuren även om du snabbt känner dig bättre, annars finns risken att det fortfarande finns kvar bakterier som växer till igen och på sikt risk för antibiotikaresistens

(Sorry för pekfingret )

Men förstår din tanke! Man vill ju inte missa några chanser. Hade ju själv äl i förra veckan men inte alls så mycket sex pga sambons förkylning... Så skulle det ha tagit sig är det nog ren tur!
  • Emi83

Fick min mens på bim +1... :( Fick den värsta mensvärk jag någonsin haft, trodde nästan först att jag hade fått njursten innan jag insåg att det var tant röd som kom på besök! Kanske ett mf, det lär jag aldrig få svar på?! Fick tipset av min barnmorska att strunta att ta äl-test och att tempa istället, hon sa att det var mer tillförlitligt! Så tänkte testa med start i helgen...

• Sarah32
    Stokke skrev 2014-08-19 20:59:56 följande:

Kommer ha äl i helgen.

Du ska definitivt ta antibiotikan, du kan ha otur annars så uvi:n vandrar upp ii njurarna. Vet inte hur det påverkar fertiliteten dock? Även jag har åkt på uvi idag, så surt då jag har ÄL närsomhelst:( Min fundering är snarare huruvida man vågar ha sex då partnern kan bli smittad? Hur tänker du/ ni kring det?

Tanken slog mig också att man ska kissa efter sex för att undvika uvi, men när man vill bli gravid undviker man ju gärna att gå på toaletten efter sex. Hur tänker ni kring detta?
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!