• Sopan01

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej alla!

Jag är gärna med här.. Vi är bara inne på 6:e försöket men när de närmaste runtom lyckas på första så känns det tungt. Har BIM imorgon men har haft mensvärk sen i måndags så det blev nog inget denna månad heller! :) har inte hunnit läsa igenom tråden men ska sätta mig lite senare!

Kramar!!

• Sopan01

Jag fick smärtor i måndags, ganska så ont och gjorde väldigt ont att dra in magen. Tror att det är mer den typ av smärta man får vid en cysta snarare än graviditet?

Det var 5 dagar före bim. Men har en cykel på 32-35 dagar så lite osäkert.

Denna månad har jag inga test hemma.. Ett eget försök att inte tänka fööör mycket på det och bli skengravid! Men hade jag så hade jag nog kollat @stokke ????

Är det förresten någon som vet om det är sämre med längre cykel? Förutom att det är såå trist att behöva vänta längre än alla andra!!

• Sopan01

Ingen mens än så länge... På dag 34 i cykeln... Men har ju haft mensvärk senaste dagarna. Hoppas ändå! Jag är 32 år och detta är sjätte försöket :)

• Sopan01

Min cykel är varierande.. 32-35 dagar. Så på tisdag är jag definitivt förbi BIM. Har inga test hemma då jag bara fått en mängd nej tidigare. Nästan skönt att inte kunna kolla utan bara låta dagarna gå!

• Sopan01

Stokke: Håller tummarna för oss båda! Min kropp beter sig precis som vanligt "tyvärr".

• Sopan01

Sarah32 jag använde cb digital men fick inget utslag, förmodligen för att jag har väldigt utspädd urin.. Och så tog jag testet direkt på morgonen istället för runt 11-tiden (tydligen ska LH vara bäst att mäta på förmiddagen och ej direkt när man vaknar). Men har tempat sen dess så känner mig säker på att jag har ÄL men testerna inte funkade för just mig.

• Sopan01

Stokke, vilken tid på dagen testade du? Var du återhållsam med drycker timmarna innan?

• Sopan01

Hej Alma84.. Ja visst är månaderna väldigt långa helt plötsligt! Jag får olika symtom men det tidigaste jag fått ömma bröstvårtor är ÄL+4, jag var inte gravid men kan ha varit jag som skapade skensymtom!

Jag testade negativt imorse.. Dag 36. Ska under nästa cykel ta blodprover för att kolla LH och progesteron. Så nu vill jag att mensen ska komma.. Eftersom det uppenbarligen inte tagit sig!

Stokke.. Tråkigt. Vet hur det känns :( Fast först när mensen kommit vet du på riktigt!

• Sopan01

Jag kan lägga till att jag slutade med P-piller för 2.5 år sen och vi använde säkra perioder... Men de baserade jag på en 28 dagars cykel så det borde helt enkelt ha skett ett "misstag" men det gjorde det aldrig. Så därför har vi tagit steget redan nu, vilket fertilitetskliniken tyckte var bra.

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!