Inlägg från: Mellanstadieläraren |Visa alla inlägg
  • Mellanstadieläraren

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Får jag ansluta mig här också? Är 30 år, maken 29. Vi tänkte börja försöka i september men har haft spontant, oskyddat under augusti. Jag har både oregelbunden och lång cykel vilket gör att jag just nu är lite lätt förvirrad...

Sedan jag slutade med P-piller i maj har jag haft mens två gånger och det första cykeln var 42 dagar. Om jag räknar utifrån den så borde jag ha haft BIM i fredags. Testade negativt imorse. Har mått illa av och till och magen har varit som en ballong i över en vecka. I nedre delen av magen är det som att jag har träningsvärk. Har även någon märklig värk mot ryggen som jag inte känner igen. Är det kroppen som luras eller ska jag bara tro att min cykel inte är regelbunden? Känner mig helt lost faktiskt

• Mellanstadieläraren

Fortfarande ingen mens här, BIM +4... Testar nog igen i helgen om den inte kommit då. Har mått lite illa av och till plus ont/känningar i nedre delen av magen. Vad gör man om mensen inte kommer och det fortfarande är negativt?

• Mellanstadieläraren

Roligt med många som väntar! Håller tummarna för fullt att det blir några plus här inne!

Jag är i valet och kvalet att ta ytterligare ett test innan jag ringer gyn imorgon. Är inne på BIM +10 idag och testade negativt i lördags. Vet inte om jag orkar se mer negativa test bara. =\

• Mellanstadieläraren

Ni som har en monitor, trycker ni att det funkar bra? Funderar på att köpa en eller om jag bara ska köra med ägglossningstest...

Jag va till min gynekolog i veckan pga min uteblivna mens. Fick en kur primolut nor utskriven och ska lämna blodprov för att kolla hormonvärdena i blodet. Är det någon som har ätit primolut och fått igång mens och ägglossning efter det?

• Mellanstadieläraren

Fick reda på mina provsvar idag och jag har tydligen ett lite förhöjt prolaktinvärde... Jag glömde dock fråga hur mkt så får ringa imorgon igen. Jag ska ta ett nytt prov och se om det fortfarande är förhöjt. Prolaktin var tydligen känsligt för lite allt möjligt, typ stress bland annat. Känns ju iaf som en rimlig förklaring till min sega menscykel.

• Mellanstadieläraren

Äntligen har jag fått mens efter kuren med gulkroppshormon! Nu är det bara att hålla tummarna för att ägglossningen hänger med...

Är det någon annan som har en fertilitetsmonitor? Jag köpte en superbilligt på tradera mest för att kunna se om jag får någon ägglossning alls.

• Mellanstadieläraren
    Stokke skrev 2014-09-28 08:53:55 följande:

Ursäkta att jag inte är så aktiv. Jag har inte orkat :(

Jag känner mig så ledsen och arg. Hör hela tiden om människor - det fingerade på första försöker. I veckan höll jag på att skrika i fikarummet ! Sluta tjata, alla kan inte få barn för i helvete ! En kollega kom med ett mottband. Jag trycker allt att stokke ser lite rund ut. Ska vi mäta?

Jag svarade, nej nej, jag är bara tjock, men tack för att du påpekade det ifall jag skulle missat att jag inte längre kan ha mina favvobyxor.

Det var verkligen otroligt respektlöst gjort av din kollega! Har ni alltid sådan jargong på din arbetsplats?

På mitt jobb blir det en del bebisprat men sen jag fick veta att en kollega har svårt att få barn så försöker jag låta bli.

Styrkekram till dig Stokke
  • Mellanstadieläraren

Imorse stod min monitor äntligen på Max efter en vecka på hög! Trodde ett tag att kroppen strejkade. Nu måste jag bara få med mannen på noterna också ;) vi hade sex igår men vet inte om det räcker

• Mellanstadieläraren

Nu behöver jag lite råd. Som sagt visade min monitor Max igår och idag. Vi fick till det i förrgår och igår. Behöver vi försöka få till det idag också för att vara på den säkra sidan? Hade ägglossningssmärta igår på förmiddagen

• Mellanstadieläraren
    Carerra skrev 2014-10-06 14:47:06 följande:

Ni som använder CB's monitor här inne, börjar den alltid fråga efter stickor dag 6? Det funkar ju inte alls när man har en längre cykel

:( lurade min nu och startade om den så dag 6 på monitorn är egentligen dag 12.

Första cykeln ska den börja på dag 6. Jag har superlång cykel men den har funkat hittills, dem har iaf inte slutat fråga innan ägglossning. Eller hur menar du att den inte skulle funka?
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!